O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Towarowce - dyskusja

103 postów | Ostatnia aktywność na 15.03.2007 przez piols
P
piols 15.03.2007, 17 lat temu
Odp: Deutz T8m/RT8M233
witam Wszystkich serdecznie jest to moj pierwszy post na tym forum poniewaz od nie dawna mam stycznosc z zeglagą środladową i tak jak w temacie szukam dokladnego opisu motoru Deutz T8m/RT8M233 z 1956 roku zaznaczam ze szukam jzu od pewnego czasu ji ednym slowem nie moge znalesc bym byl wdzieczny za wszelkie informacje o tym motorze lub tez namaiary na te informacje pozdrawiam;)
Odpowiedział(a) w Deutz T8m/RT8M233
A
ana 04.03.2007, 17 lat temu
Odp: przeniesienie napędu
dziekuję bardzo!!! jestem wszystkim naprawdę wdzięczna za pomoc.
Odpowiedział(a) w przeniesienie napędu
M
Misiek Vb71 04.03.2007, 17 lat temu
Odp: przeniesienie napędu
Cześć Ana! Niewiele Ci mogę pomóc, bo nie znalazłem żadnych stron w sieci, zawierających opis przekładni redukcyjno-nawrotnej, produkcji Lohmanna. Było tylko jedno zdjęcie z podobnymi sprzęgłami, ale bez opisu. Z tego co pamiętam, to było sprzęgło hydrauliczne, satelitarne, z dwoma wałkami pośrednimi. Spróbuj zapytać o to, via e-mail, Andrzeja Ogonka, kapitana statku szkolnego,"Sucharskiego". Na szkolnym statku, zawsze była dokumentacja całej maszynowni, więc pewnie sprzęgieł też. Silniki "Delfin", na beemkach, zaczęto montować w miejsce silników Puck B150W, w latach osiemdziesiątych. To były barki, chyba od nr 5518 do 5526, czyli ostatnie z serii BM-500. Kazimierz Tomaszewski:)
Odpowiedział(a) w przeniesienie napędu
A
ana 04.03.2007, 17 lat temu
Odp: przeniesienie napędu
jakos zabraklo mi czasu aby posiedziec na forum:) ale przy niedzieli wracam do pracy. taki opis oczywiscie by mi sie przydal jak najbardziej, tylko czy w BM tosowano "delfiny"?
Odpowiedział(a) w przeniesienie napędu
Teos
Teos 23.02.2007, 17 lat temu
Odp: Opis silnika SKL typu 6NVD24 stosowanego na polskich barkach motorowych BM500
Mirek przysłał mi opis i rysunki tego silnika, w związku z tym stworzyłem osobny album dla tego silnika w galerii floty: [url]http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=136[/url] Zainteresowanych zapraszam. A może ma ktoś zdjęcia tego silnika ?
S
Szaflik 20.02.2007, 17 lat temu
Odp: przeniesienie napędu
Witaj,Ano.Mam kompletny opis techniczny przekładni SR,wchodzącej w skład zespołu napędowego "Delfin"-jest tego ok.15stu stron maszynopisu(włącznie z rysunkami). Jeśli chcesz,chętnie Ci użycze.Musimy tylko uzgodnić w jaki sposób.Niestety nie mam skanera...
Odpowiedział(a) w przeniesienie napędu
A
ana 20.02.2007, 17 lat temu
Odp: przeniesienie napędu
o ile przy pędnikach i silnikach miałam minimalne pojecie o tyle jesli chodzi o układy przeniesienia napędu to nie wiem kompletnie nic:) proszę o pomoc. MOze ktosmi powie jakie stosuje sie przekladnie na BM. prosze o wyrozumialosc--->są to przekladnie mechaniczne?pneumatycnze?hydrauliczne?elektroniczne??;)..... wiem ze moa byc redukcyjne i red.-nawr. i takie ponoc sa na BM. ale moze jakies typy? musze czegos sie zlapac a potem pojdzie jak po maśle;)
Odpowiedział(a) w przeniesienie napędu
miroslaw rajski
miroslaw rajski 18.02.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
Hallo Ana!!! Nie zawracaj sobie głowy śrubami typu Wageningen. Jestem prawie pewny że takowych nie było. W Wageningen, nad Dolnym Renem, znajduje się centralny holenderski ośrodek badań kadłubowych. Próbowane są tam także róznego rodzaju śruby okrętowe. Być może chdzi Ci o śruby dla barek motorowych testowane w Wageningen. Coś takiego mogło być. Ale żadnych śrub okrętowych w Wageningen nigdy się nie produkowało. Ciekawostka: Kadłub pierwszego pełnomorskiego statku handlowego budowanego przed wojną w Polsce, "Olzy", badany był właśnie w Wageningen. Ślę pozdrowienia, Mirek Rajski
Odpowiedział(a) w pędniki
A
ana 16.02.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
:) Witam a cóż to takiego: śruba typu Wageningen? albo śruba Ka?? Wageningen to jais instytut w Holandii tak? ale czy takie sruby maja jakies specyficzne cechy?bo wszedzie pisza, ze stosuje sie sruby typu wageningen, a nikt nie napisalal jeszcze co to takiego:)
Odpowiedział(a) w pędniki
Teos
Teos 04.02.2007, 17 lat temu
Odp: BM-600
[b]2.6. Nadbudówki i nadburcie[/b] Nadbudówka rufowa przebiega od wr.6 do wr.26. W konstrukcji nadbudówki rozwiązano pomieszczenia mieszkalne i sanitarne, magazynki, szyb maszynowy i zejścia do maszynowni. Poszycie nadbudówki posiada grubość 5 mm. Wręgi nadbudówki i pokładniki wykonane są z kątownika 60x40x5. Poszycie ścianek działowych przewidziano z blachy o grubości 4 mm z usztywnieniami z płaskownika i kątownika 60x40x5 i 40x40x5. Nadbudówka dziobowa znajdująca się pomiędzy wręgami nr 123 i 130 w której znajduje się kuchnia WC i zejścia do dziobowych pomieszczeń mieszkalnych posiada poszycie i usztywnienia o wymiarach jak w nadbudówce rufowej. Magazynek znajdujący się w części środkowej barki, posiada następującą konstrukcję : - poszycie i pokład bl. 4 mm i 5 mm. - usztywnienie kątownik 60x40x5 Nadburcie przebiegający w części dziobowej i rufowej barki posiada wysokość 600 mm i wykonane jest z blachy o grubości 5 mm z obramowaniem z rury fi 50x4 [b]2.7. Technologia budowy[/b] Kadłub barki zbudowany jest z sekcji płaskich pod nadzorem PRS i spawany elektrodami EP52-2BP. [b]3. Urzadzenia pokładowe[/b] [b]3.1 Urządzenia sterowe[/b] [b]3.1.1. Stery[/b] Dla zapewnienia odpowiedniej sterowności barka wyposażona jest w 4 stery opływowe, wypornościowe, częściowo zrównoważone, umieszczone parami po 2 za każdą śrubą napędową. [b]3.1.2. Maszynka sterowa[/b] Barka posiada urządzenie sterowe hydrauliczne ze źródłem energii z pompy hydraulicznej napędzanej od silnika elektrycznego. Odbiornik umieszczony w skrajniku rufowym firmy "Hydroster" typ HS 10 T1, pokonujący sumaryczny moment wynoszący 1 Tm. Nadajnik hydrauliczny umieszczony w sterówce, typu dźwigniowego - jest nim rozdzielacz RSR 13 [b]3.1.3. Sterowanie awaryjne [/b] Do sterowania awaryjnego służy odpowiednio wyprowadzony na pokład i zakończony, trzon sterowy, na który zakładana jest awaryjna maszynka sterowa ręczna. [b]3.2. Urządzenia kotwiczne[/b] [b]3.2.1. Windy kotwiczne[/b] Barka posiadać będzie 3 windy kotwiczne, 1 podwójną dziobową i 2 rufowe pojedyncze. Windy kotwiczne napędzane są silnikami hydraulicznymi. Źródłem energii jest pompa PZ 100AT napędzana silnikiem pomocniczym, lub pompa na silniku głównym. 3.2.2. Kotwice Statek wyposażony jest w dwie kotwice dziobowe typu Halla o wadze po 50 kg każda oraz w 2 kotwice rufowe tegoż typu 300 kg każda. Łańcuch kotwiczny o średnicy ogniwa D=26 mm dla kotwic dziobowych D=20 dla kotwic rufowych biec będzie poprzez windy kotwiczne do skrzyń łańcuchowych znajdujacych się pod pokładem. Długość łańcucha dla kotwic dziobowych L=80 mb. Długość łańcucha dla kotwic rufowych L=56 mb. c.d.n.
Odpowiedział(a) w BM-600
Valdemaras
Valdemaras 01.02.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
Szanowna koleżanko wiele pytań ale spróbuje wyjaśnić. [b]BMZCH 1600[/b] jest to chemikaliowiec przeznaczony na drogi zachodniej Europy przewożący chemikalia płynne. Zbudowany na export do Holandii. Lc=85,0 m, B = 9,4 m, T = 2,9 m; moc 990 KM ładowność 1530 t [b]ZB 1314[/b] to chyba pomyłka a nie czasami ZB 1340 to zbiornikowiec do paliw płynnych na export do RFN Lc = 60,95 m, B = 9,00 m, T = 3,3 m; moc :1080 KM ładowność 1340 t [b]KŻ 400[/b] to mały kabotażowiec żeglugi przybrzeżnej zbudowano 2 sztuki dla Żeglugi Szczecinskiej o nazwach Flora i Emilia Lc= 39,50 ; B = 8,12 m, T = 3,04 m; moc: 305 KM [b]BMD 500[/b] - barka drobnicowa na eksport do Indonezji zbudowano 2 sztuki L = 50,00 m, B = 8, 20 m, T = 2,60 m; moc: 2 x 300 KM [b]BMT 50[/b]0 - zbiornikowiec budowany dla Egiptu tez 2 sztuki identyczne wymiary jak BMD 500 [b]Z 1400[/b] to zbiornikowce nie słyszałem były ZB 700; ZB 400; ZB 1000 i ZB 1300. A może tu chodzi Ci o[b] BZ 1400[/b] barkę pchaną zbiornikowiec. Pozdrawiam Mam w miarę materiały na intersujące Cię jednostki Natomiast B 362 to oznaczenie dokumentacji zbiornikowca ZB 1200 [śródlądowy]
Odpowiedział(a) w pędniki
A
ana 01.02.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
nie podziałam się;) piszę, powoli składam te literki w wyrazy i zdania:) . uzyskałam b. ciekawe info o pędnikach:) skoro juz jestem to zapytam jeszcze, co zaliczamy do BM? czy np statki morskie BMD-500 (drobnicowiec), BMT-500 (zbiornikowiec), KŻ-450 (kabotażowiec) to barki motorowe?? czy poprostu statki morskie wybudowane w stoczni we wroslawi. czy Z-1400 (ziornikowiec), BBM, B-362, ZB-1314, BMZCH-1600, ZBMO-1200 to barki motorowe??? co oznaczają te skróty?? literatura podaje różnie-zadna ksiaeczka nie zawiera takich samych danych i juz sama nie wiem co zaliczamy do bm:( kiedys myslalam ze mamy tylko bm500, bm600, 700, 1000. ale byc moze te iinne o tajemniczych skrótach to takze BM:) i jeszcze jedno. jakies cechy charakterystyczne barek-rzeczno-morskich potrzebuje. jakie to jednostki? jakies nazwy? hmmm...za duzo tych pytan:)
Odpowiedział(a) w pędniki
miroslaw rajski
miroslaw rajski 29.01.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
Hallo Ana Gdzie Ty znikłaś! Coś nie meldujesz jak idzie pisanie pracy. U Teosa, w galerii floty, pod BM 500 na str.1, ukazały się dwa ciekawe być może dla Ciebie ujęcia. Plan generalny BM 500, z przekrojem przez maszynownię i widok fragmentu samej maszynowni z silnikiem Puck. Na str.5 jest zamieszczony schemat rurociągów chłodząco- -balastowo-zenzowych maszynowni w wersji z silnlkami SKL. Wydaje mi się że to dla Ciebie byłoby bardzo przydatne. Rurociągi są nierozerwalnie zeiązane z funkcjonowaniem każdej siłowni! Serdecznie pozdrawiam, Mirek Rajski
Odpowiedział(a) w pędniki
miroslaw rajski
miroslaw rajski 26.01.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
Hallo Ana Wiem że cierpisz na brak materiałów do Twojej pracy i chciałbym Ci wskazać dobre ich zródło. Otóż na temat siłowni statków rzecznych ukazało się sporo bardzo dobrych artykułów w "Budownictwie Okrętowym". Niestety, miesięcznik ten już się nie ukazuje i problem w tym jak dotrzeć do poszczególnych zeszytów. Może w antykwariatach, może w internecie? Gdzieś musi być jakieś archiwum. Wiem, że każdy rocznik miał spis treści, który ułatwiał szukanie konkretnego tematu. Myślę, że dobrze byłoby gdybyś skontaktowała się z redakcją "Naszego Morza". Teraz oni udzielili azylu "Budownictwu Okrętowemu". Spróbuj. Pozdrowienia, Mirek Rajski
Odpowiedział(a) w pędniki
F
flis10 24.01.2007, 17 lat temu
Odp: Zespół napędowy
Dla zainteresowanych. Trochę informacji ne te tematy znajdziecie w biuletynach Nadbora (od 2004r.). Dodatkowo są tam nazwiska i być może kontakty z osobami mogącymi mieć dokumentacje i dużą wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji BM. Absolwenci starszych roczników pamiętają chyba nazwisko Śladkowski? Pozdr. flis10
Odpowiedział(a) w Zespół napędowy
miroslaw rajski
miroslaw rajski 23.01.2007, 17 lat temu
Odp: pędniki
Hallo Ana! BM-500 był to praktycznie jedyny typ barki motorowej budowany w Polsce w pięćdziesiątych-siedemdziesiątych latach. Jednostek tych powstało kilkaset. Pytasz czy były stosowane na nich śruby nastawne. Prawie że ze stuprocentową pewnością odpowiadam że nie. Praktycznie było to niemożliwe, ponieważ do sterowania piórami śrub nastawnych potrzebna była kosztowna i skomplikowana instalacja pneumatyczna, której żadna BM nie miała. Nawet rozruch silników odbywał się za pomocą sprężonych spalin. Wrażliwy mechanizm śruby nastawnej umieszczony jest w piaście śruby, która na płytkich wodach polskich rzek narażona jest na uszkodzenia poprzez zassane kamienie lub korzenie drzew. Poza tym śruba nastawna pracuje wg. tzw. charakterystyki generatorowej, gdzie silnik posiada stałe ( nominalne ) obroty, a obciążenie regulowane jest przez wychylenie pióra śruby. Z takim rozwiązaniem w żegludze śródlądowej nie spotkałem się. Na marginesie, do najbardziej znanych producentów śrub nastawnych należą szwedzka KaMeWa i niemiecki Escher-Wyss. Śruba nastawna = śruba o zmiennym skoku. Łączę moc pozdrowień i życzę sukcesów w pisaniu pracy! Mirek Rajski
Odpowiedział(a) w pędniki
M
Misiek Vb71 22.01.2007, 17 lat temu
Odp: Zespół napędowy
Uzupełniając opis barkowych silników, korzystając z własnych wspomnień i danych zamieszczonych w pliku PDF na tej stronie, dodaję jeszcze dwa ich rodzaje. Pierwsze barki napędzały dwa Buckau-Wolfy S6DV224 budowane tak jak SKL 6NVD24 w Schwermaschinenbau Karl Libknecht w Magdeburgu; a ostatnich kilka lub kilkanaście BM-500, Żeglugi na Odrze Wrocław, miało Pucki B150W. Ciekawostką pierwszych barek z Puckami, były ich wydechy, umieszczone na burtach, tuż powyżej linii wolnej burty [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/BARKI%20MOTOROWE/normal_Podniesienie_bandery.jpg[/img] Gdy barka, załadowana maksymalnie, płynęła w górę rzeki, np.w okolicach Malczyc, czy Lubiąża, a wiatr był boczny, to dym walił w sterownię i w sternika. A był to jeden z czarniejszych dymów, jakie znam.B)
Odpowiedział(a) w Zespół napędowy
grundi68
grundi68 20.01.2007, 17 lat temu
Odp: BM-600
czyli z tego co napisał Misiek Vb71 ,była to może i piękna barka ale przez swoje uciążliwe mankamenty, nie udana.No i wyjaśniło się dlaczego nie kontynuowano jej produkcji a nawet "trzaskano" jeszcze w kilka lat po zwodowaniu "600" stare bm.
Odpowiedział(a) w BM-600
M
Misiek Vb71 20.01.2007, 17 lat temu
Odp: BM-600
Z tego co pamiętam, to sześćsetka miała ten problem, o którym Andrzej, "cyrologując" -wzmiankował-. Maszynownia była za głośna. Po wielu próbach wyciszeniaB), wyłożono ją ściankami dźwiękochłonnymi i zamknięto. Niestety, przeliczono się z wystarczającą wentylacją. Temperatura wewnątrz zamkniętej maszynowni, przekroczyła dopuszczalne normy. Więc otwarto ją i wtedy znów było za głośno, w dodatku również gorąco na dole. W efekcie piękna barka stanęła pod elewatorem w Porcie Miejskim we Wrocławiu i została magazynem zbożowym. Wiem, bo jednej zimy staliśmy z nią burta w burtę, z takim samym zbożem. Wiosną tylko my opuściliśmy Port Miejski, a o zimowym epizodzie zbożowym, aż do "klasy", przypominały nam wyjątkowo dorodne szczury, hulające w ładowniach naszej barki.B)
Odpowiedział(a) w BM-600
Teos
Teos 08.01.2007, 17 lat temu
Odp: BM-600
[b]2. Kadłub 2.1 Podstawowe materiały budowlane[/b] Podstawowym materiałem do budowy kadłuba jest stal okrętowa Siemens-Martena, spawalna o symbolu St3s wg PN/H-84020, zastosowana w postaci blach i kształtowników, zgodnie z programem produkcji polskich hut. Stal ta posiada odpowiednie atesty PRS. [b]2.2 Ogólna charakterystyka wiązań[/b] Barka posiada poprzeczny system wiązań. Odstęp od rufy do 123 wr. przyjęto stały i równy 500 mm a w części dziobowej od wręgi nr 123 zmniejszono odstęp wręgów do 400 mm oraz wzmocniono poszycie na długości 9m od skrajnika dziobowego zgodnie z wymaganiami przepisów PRS-u dla znaku [L] [b]2.3 Główne wiązania kadłuba[/b] [u]Denniki[/u] Na całej długości barki zabudowano pełne denniki na każdym wręgu. W maszynowni denniki wykonano jako zestawne tj. środniki z blachy 6 mm z mocnikiem 80x10 Denniki w ładowniach na wręgach ramowych zaprojektowano jako zestawne: średnik bl. gr. 6 mm, mocnik 80x10 Denniki w ładowniach na wręgach zwykłych przewidziano z blachy grubości 7 mm i odgiętą półką na 90 mm. Wysokość wszystkich denników w ładowni jest stała i wynosi 310 mm. Denniki w część dziobowej i rufowej barki posiadają odpowiednio zwiększone wysokości. [u]Wręgi[/u] Wręgi zwykłe w kadłubie zastosowano jednakowej wielkości na całej długości, a mianowicie z kątownika 60x40x5 Wręgi ramowe w ładowniach wykonane są jako zestawne o wymiarach dennika tzn. średnik bl. 300x6 i mocnik z płaskownika 80x10 [u]Pokładniki [/u] Pokładniki ciągłe wykonane są z kątownika 75x50x6, natomiast w obrębie ładowni pokładniki krótkie zastąpione są węzłówkami o wysokości 350 mm i grubości 6 mm z odgiętą półką o 40 mm. [u]Wzdłużniki denne [/u] Wzdłużniki denne na barce w obrębie ładowni przyjęto w ilości 3 szt: średnik bl. 300x7 i mocnik z płaskownika 80x10 W siłowni usztywnieniami wzdłużnymi kadłuba są wzdłużniki fundamentowe silników o wysokości średników 700 mm i grubości 10 mm. [u]Wzdłużnik burtowy [/u] W obrębie maszynowni zastosowano, zgodnie z wymaganiami przepisów, wzdłużnik burtowy o wymiarze wręgu ramowego, a mianowicie: średnik bl. 300x6, mocnik 80x10 W części dziobowej barki zastosowano wzdłużnik burtowy o wymiarze 190x6 z zagięciem płyty na 60 mm [u]Wzdłużniki pokładowe [/u] W części dziobowej i między ładowniami zastosowano wzdłużniki pokładowe zestawne: średnik bl. 230x5 i mocnik 80x10, na rufie średnik 190x5, mocnik 80x10 [u]Zrębnice luków[/u] Zrębnice luków ładowni wykonane są z blachy 10 mm o wysokości 700 mm ponad pokładem. Pod pokładem ich wysokość jest odpowiednio przedłużona do połączenia z węzłówkami. Zrębnice luków są usztywnione dodatkowo wzdłużnie kątownikiem 200x100x12 na wysokości 450 mm ponad pokładem. Górna część zrębnic luków zakończona jest wzdłużnie przebiegającym kątownikiem z wymiarach 200x100x12, stanowiącym jednocześnie tor dla przesuwnych pokryw ładowni. [b]2.4. Poszycie kadłuba[/b] Stępka płaska gr. 10 mm / szer. 1000 mm Poszycie: dno gr. 7 mm obło gr. 9 mm burty gr. 7 mm Mocnice burtowe gr. 15 mm / wysokość 270 mm Mocnice pokładowe w obrębie ładowni gr. 11 mm Poszycie pokładu gr. 7 mm i 5 mm Pas lodowy (za skrajnikiem dziobowym w odległości B) gr. 8 mm [b]2.5. Grodzie [/b] Kadłub barki podzielony jest 8 grodziami wodoszczelnymi na 9 przedziałów: - na wr. 6 rufowa gródź zderzeniowa - na wr. 12 i 28 grodzie maszynowni - na wr. 52, 76, 100 i 125 grodzie ładowni - na wr. 137 gródź zderzeniowa dziobowa Poszycie grodzi zderzeniowych wykonane jest z blachy gr. 5 mm z usztywnieniami z kątownika 60x40x5 w odstępach 500 mm. Grodzie w ładowniach posiadają poszycie o grubości 5 i 5 mm z usztywnieniami, pionowymi z kątownika 60x40x5 w odstępach do 685 mm. Grodzie w maszynowni są wykonane z blach o grubości 5 i 7 mm z usztywnieniami z kątownika 60x40x5ustawionych w odległości do 710 mm.
Odpowiedział(a) w BM-600
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies