O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Towarowce - dyskusja

103 postów | Ostatnia aktywność na 05.01.2011 przez barkaz4003
B
barkaz4003 05.01.2011, 13 lat temu
Odp: barki specjalne
Panie Waldku,mam wątpliwości co do silników BM 3 Ż Gdańskiej. O ile mnie pamięć nie myli to Podhalanin miał silnik o mocy około 120 KM , a Kwidzyn (Cześka Szymańskiego 'przyjaciela mego taty" ) posiadał miał moc około 180 km. Podobny silnik miała BM 1 (taki sam klang - 2 i 3 miały inny) Poznawałem będąc w mieszkaniu który sprzęt przepływa , łącznie z ruskimi BM- kami które niszczyły brzegi Szkarpawy.
Odpowiedział(a) w barki specjalne
Valdemaras
Valdemaras 23.11.2009, 14 lat temu
Odp: OWOCÓWKA
To się zgadza co Pan pisze z opowieści ludzi którzy go znali był gdańszczaninem dobrym człowiekiem. Nawet za czasów hitlerowskich optował za Polską zresztą jego barki były rejestrowane w Tczewie. Niestety Polska za którą optował komunistyczna Polska skrzywdziła go. W latach powojennych zapisał się nawet do partii ale to na nie wiele mu się zdało. W latach sześćdziesiatych XX w oddał legitymację PZPR i wyjechał do dzieci do Niemiec ale to już inna historia.
Odpowiedział(a) w OWOCÓWKA
B
barkaz4003 22.11.2009, 14 lat temu
Odp: OWOCÓWKA
Pamiętam Tego pana z lat 50 ubiegłego stulecia. Mieszkał w zubożałym ,wręcz ruina , domu nad brzegiem dawnej Wisły w Przegalinie.Bywał u nas na barce jak tylko staliśmy w okolicach Śluzy Przegalina .Był dobrym znajomym mego ojca . Z opowieści ojca pamiętam ,że był właścicielem kilku barek .Wraki dwóch widywałem w trzcinowisku na przeciw Jego domostwa. Przypominam sobie jak zawsze gdy nas odwiedzał to bardzo chwalił mojej mamy kuchni, objadał się do syta ,snując z ojcem wspomienia z dawnych lat. Zajmował sie rybactwem , i przynosił świerze oraz wędzone ryby.
Odpowiedział(a) w OWOCÓWKA
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2009, 14 lat temu
Odp: OWOCÓWKA
Na stronie 107 swojej książki-Statki parowe na polskich wodach śródlądowych - tom II. M. Michalski umieścił statek towarowy a w zasadzie jak pisze barkę parową o nazwie "OWOCÓWKA". Autor nie jest w stanie określić większosci danych ale pisze że była to barka parowa jakoby należąca do Orłowskiego z Gdańska a póżniej do nijakiego Eppelhorna [ tu M. Michalski] sugeruje że do nowe nazwisko Orłowskiego, który zmienił nazwisko w czasie okupacji hitlerowskiej. To już jest kompletna bzdura. Ani Johann Orlowski ani Felix Orlowski nie zmienili nazwiska na Eppelhorn bo nie musiał. Druga sprawa nie było barki o takiej nazwie na Wiśle tym bardziej parowej. Otóż "Owocówką" przezywano barkę motorową "TRANSIT" należącą do Johanna Orlowskiego, Johanna Orlowskiego jun. i Felixa Orlowskiego. Woziła ona głównie jabłka stąd nazwa. Ale barka ta została sprzedana do Holandii około 1939 roku. Natomiast na transporcie jabłek dorabiał się kolejnych barek Karl Dilengowski przezywany Apfel Karl czyli Karol jabłko. Posiadał on barki jak " INGE-LORE"; "TRAUTE" i "GRETSCHEN". Wybuch wojny przerwał budowę barki "KARL". Wszystkie nosiły nazwy jego dzieci.
Odpowiedział(a) w OWOCÓWKA
przylodz
przylodz 26.05.2009, 15 lat temu
Odp: Barka Wodnik na Youtube
Filmik, choć krótki, dość ciekawy. Może by się pokusić o drugą edycję. Wyjdzie z tego serial...
Odpowiedział(a) w Barka Wodnik na Youtube
wojpa
wojpa 25.05.2009, 15 lat temu
Odp: Barka Wodnik na Youtube
[url]http://www.youtube.com/watch?v=CAvyamD_aD8[/url]
Odpowiedział(a) w Barka Wodnik na Youtube
D
dolores_k123 21.01.2009, 15 lat temu
Odp: barki specjalne
szukam informacji na temat polskich statków śródlądowych które transportują ładunki niebezpieczne takie jak nawozy i kwasy. Pragnę również uzyskać informacje o przewozach w opakowaniach i luzem w zbiornikach. Proszę o e-maile pozdrawiam wszystkich
Odpowiedział(a) w barki specjalne
wojpa
wojpa 18.01.2009, 15 lat temu
Odp: BM 5257 na youtube
Tak jakos ogladalem rozne klipy video na Youtube, i przez przypadek znalazlem Barke Motorowa BM 5257 wyplywajaca ze sluzy [url]http://www.youtube.com/watch?v=tTy0rLz7O1I&feature=related[/url]
Odpowiedział(a) w BM 5257 na youtube
Valdemaras
Valdemaras 21.09.2008, 15 lat temu
Odp: BM 500
Dzięki niezawodnemu Acorusowi z Poznania poprawiono dane barki "BM-5043" dziękuję.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 20.08.2008, 15 lat temu
Odp: BM 500
Dzięki Pani Beacie Brockiej z Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Gdańsku i Iwo Szyfterowi uzupełniono i poprawiono dane i życiorysy BM-ek. Wrocławska Stocznia Rzeczna: 5068, 5094; 5081 [Kożle] Płocka Stocznia Rzeczna: 5512; 5283, 5525,5513,5509, 5502, 5162, 5160, 5157, 5156, 5084 i 5080 Dziękuję
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 09.08.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
Dzięki Iwo Szyfterowi "Acorus" za co dziękuję uzupełniono niektóre dane przy barkach motorowych "BM-5162"; "BM-5153"; "BM-5160", "BM-5273", "BM-5401"; "BM-5403" i "BM-5404".
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 15.06.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
Dzięki uwagom Iwo Szyftera i Jacka Bożyma uaktualniono dane następujących BM: BM 5233 BM 5177 BM 5153 BM 5232 BM 5233 BM 5234 BM 5235 BM 5256
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 06.04.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
Dzięki uprzejmości Pana Janusza Fąfary będzie można uzupełnić losy końcowe wielu beemek za co dziękuję. W miarę czasu [a tego brak] będą one sukcesywnie uzupełniane. Dziś końcowe losy BM-5001 do BM-5005.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 13.03.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
W opisie BM500 zostały uzupełnione lub sprostowane życiorysy następujących barek: BM-5207; BM-5210; BM-5211; BM-5084 i BM-5081. Dziękuję Iwo Szyfterowi za pomoc.
Odpowiedział(a) w BM 500
Valdemaras
Valdemaras 02.01.2008, 16 lat temu
Odp: BM 500
Otrzymałem e-mail od Szaflika który poniżej zamieszczam -- Panie Waldku,chciałbym jeszcze zwrócić pańską uwagę na kilka szczegołów,różniacych Bmki 5201-5210 od całej reszty.Mialy one inny kształt dziobu,chodniki metrowej szerokości,nitowane ferdeki ustawione na wąskich korytkach prowadzących.Większe były kajuty rufowe,brak bulajów w rufowej ścianie nadbudówki,o wiele wieksza maszynownia(na barkach5201-04 wejście z boku,póżniej przerobione),świetliki w pokl.dziobowym,wysokie falochrony dziobowe,potężne odbojnice(falochron dziobowy i rufowy),wyższa podstawa sterówki.Bm-ki te były budowane z blach okrętowych,nie były więc tak podatne na korozję jak inne.Byly one także o wiele szybsze,tylko Bm-ki z silnikami SKL mogły się z nimi równać.Myślałem,że była to seria prototypowa(tak też twierdził mój ojciec),ale okazuje się,że barki wrocławskie były starsze.Nie mam pojęcia,skąd ww. udziwnienia.Male sprostowanie na koniec-na 5206 ferdeki otwieraliśmy za pomocą kabestanu,linki stalowej i bloczka,ponieważ nie dało się uciagnąć ich ręcznie(nieruchome kólka i pogięte korytko prowadzące).
Odpowiedział(a) w BM 500
M
mariner 18.12.2007, 16 lat temu
Odp: porty macierzyste
Jest jescze "BORA" ex 5804
Odpowiedział(a) w porty macierzyste
Valdemaras
Valdemaras 15.12.2007, 16 lat temu
Odp: BM 500
Jeżeli się nie mylę to zniknęły posty Pana J. Fąfary z losami pierwszych BM 500. :(
Odpowiedział(a) w BM 500
Janusz Fafara
Janusz Fafara 08.12.2007, 16 lat temu
Odp: BM 500
Generalnie w chwili obecnej po licznych przebudowach każda z barek motorowych szczyci się innymi parametrami, choć zbliżonymi do siebie. Pomieszczenia mieszkalne na rufie to indywidualna wizja poszczególnych dzierżawców, każde są inne i i układ ich zależy od inwencji i pieniędzy dzierżawcy. Ładownie - to w chwili obecnej dominuje model dwu lub jednoładowniowy, oraz o podwyższonych lub nie zrębnicach i różnych typach przykryć ładowni. Podam przykładowe parametry ładowni dla barek z silnikami SKL. BM - 5166 2 ładownie o wymiarach: 16,35 x 5,70 x 2,90 każda. BM - 5503 dwie ładownie o wymiarach: 15,86 x 5,77 x 2,74 16,34 x 5,77 x 2,74 BM - 5509 dwie ładownie o wymiarach: 16,38 x 5,68 x 2,90 16,39 x 5,68 x 2,90 BM - 5503 dwie ładownie o wymiarach: 15,86 x 5,77 x 2,74 16,34 x 5,77 x 2,74 BM - 5179 jedna ładownia o wymiarach: 36,50 x 5,74 x 2,90 BM - 5107 dwie ładownie o wymiarach: 16,30 x 5,64 x 2,85 16,45 x 5,64 x 2,85 Jak widać parametry są prawie takie same, lecz różnica w centymetrach przypomina o konieczności dopasowania każdej barki osobno do ładunków wielkogabarytowych, na które transport drogą wodną systematycznie w ostatnim czasie wzrasta.
Odpowiedział(a) w BM 500
Janusz Fafara
Janusz Fafara 06.12.2007, 16 lat temu
Odp: BM 500
Zgodnie z zapowiedzią podaję dane nowych jednostek napędowych zastosowanych na barkach motorowych typu BM - 500. Silniki 4NVD-26-2 SKL czterocylindrowe z rozruchem elektrycznym - aktualnie na barkach : BM - 5107, BM - 5503, BM - 5509, BM - 5166. o mocy 98 KW Silniki 6NVD24 SKL czterocylindrowe z rozruchem powietrznym - aktualnie na barkach:BM - 5177, BM - 5179. o mocy 110 KW Gdyby brakowało jakichkolwiek wiadomości na temat barek motorowych to służę w miarę mojej wiedzy pomocą. BM - 5179 nr. silnika 536904, 536948 BM - 5177 nr. silnika 533948, 533900 BM - 5107 nr. silnika 5511686, 5511681 BM - 5503 nr. silnika 5511635326, 5511676331 BM - 5509 nr. silnika 5511546, 5511636 BM - 5166 nr. silnika 5511521, 5511518
Odpowiedział(a) w BM 500
Janusz Fafara
Janusz Fafara 05.12.2007, 16 lat temu
Odp: BM 500
Witam. Jako że pływałem na barkach motorowych typu BM - 500 z silnikami typu Puck i SKL mogę co nieco powiedzieć o rozruchu obu silników. Oba typy silników miały rozruch sprężonym powietrzem, czyli spalinami sprężonymi w butli powietrznej. Rozruch różnił się zasadniczo tym, że silnik SKL startował z każdego położenia ukladów, natomiast Pucka trzeba było ustawiać kołem zamachowym na 4 stopnie przed Górnym Martwym Punktem. Jeśli mowa o silnikach SKL to o starych typach, gdyż obecnie są jeszcze stosowane silniki SKL nowszej generacji o których dopowiem jutro. Bukau Wolfy na pewno też miały rozruch powietrzny, gdyż w tamtych czasach nie było miejsca na nowości typy rozruch elektryczny.
Odpowiedział(a) w BM 500
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies