O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Grupa parlamentarna CDU/CSU zatwierdza propozycję rozwoju żeglugi śródlądowej

06.03.2024
Grupa parlamentarna CDU/CSU zatwierdza propozycję rozwoju żeglugi śródlądowej
Grupa parlamentarna CDU/CSU przyjęła wniosek o wzmocnienie żeglugi śródlądowej. Wniosek ma zostać złożony w parlamencie w marcu.

Poseł Ulrich Lange, wiceprzewodniczący grupy parlamentarnej CDU/CSU, w notatce prasowej na temat propozycji podkreślił:
- Musimy także uznać znaczenie żeglugi śródlądowej dla gospodarki, przemysłu i łańcuchów dostaw i odpowiednio ją rozwijać jako zadanie narodowe. Wymaga to znacznie większego wysiłku i inwestycji.

- Dalszy rozwój portów śródlądowych w centra transformacji energetycznej stwarza ogromne możliwości. Zamiast tego - mówi Lange - niemieccy żeglarze śródlądowi muszą radzić sobie z przestarzałymi nabrzeżami i urządzeniami portowymi oraz martwić się, że będą musieli przerywać swoją działalność prawie każdego lata z powodu zbyt niskiego stanu wód.

Poseł Christoph Ploß, przewodniczący komisji transportu, wzywa koalicję "sygnalizacji świetlnej" do ostatecznego wzmocnienia infrastruktury dróg wodnych:

- Nasze drogi wodne są pożyteczne dla ochrony klimatu, odciążają autostrady i linie kolejowe, tworzą miejsca pracy i utrzymują funkcjonowanie naszego przemysłu. Każdy, kto oszczędza na infrastrukturze, podważa fundamenty naszego kraju.

Poseł Henning Rehbaum, odpowiedzialny sprawozdawca i rzecznik PGBi w CDU/CSU, wyjaśnia w oświadczeniu, że poprzedni rząd pod przewodnictwem CDU/CSU stworzył ponad 160 miejsc pracy w WSV (Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung des Bundes), które teraz również muszą być obsadzone.

Wniosek ma zostać złożony w parlamencie w marcu.

- Koalicja "sygnalizacji świetlnej" (nim. Ampelkoalition) jest W Niemczech koalicją pomiędzy SPD, FDP i Sojuszem 90/Zieloni (czerwony, żółty, zielony = porównaj z sygnalizacją świetlną - niem. Ampel).



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 06.03.2024 4,203 1 komentarzy 0 z 0 ocena

1 komentarzy


  • Apis
    Apis
    Warto się zagłębić w ten wniosek. Oto fragmenty:

    Cytat

    "Jak wynika z preambuły wniosku przyjętego przez grupę parlamentarną 20 lutego, główną troską jest zwiększenie budżetu inwestycyjnego z obecnych 725 mln euro w 2024 r., aby przynajmniej pokryć zapotrzebowanie na inwestycję odtworzeniową w wysokości 900 mln euro na rok.

    Dalej stwierdza się, że żeglugę śródlądową należy „rozumieć jako zadanie krajowe oraz odpowiednio finansować i wzmacniać” oraz że należy uznać transportowe znaczenie portów morskich i śródlądowych jako węzłów komunikacyjnych.

    W szczególności Unia CDU/CSU wzywa do kontynuacji wdrażania „centralnego planu żeglugi śródlądowej” oraz jego oceny i aktualizacji.

    Łaba zajmuje wybitne miejsce. Unia wzywa do wdrożenia docelowych porozumień dotyczących ogólnej koncepcji Łaby i wprowadzenia usprawnień w żegludze, szczególnie na trasie pomiędzy granicą czeską a Magdeburgiem. Należy wesprzeć stronę czeską w zbliżającej się ratyfikacji dwustronnego Porozumienia Łabskiego z 2021 roku.

    W odniesieniu do innych dróg wodnych Unia wzywa do optymalizacji możliwości ładunkowych dolnego Renu, rozbudowy śluz Neckar od Mannheim do Plochingen, pogłębienia Dolnego Menu do Aschaffenburga i rozbudowy kanału Dortmund–Ems."

    https://www.schif...en-3488480

    A podobno w Europie odchodzi się od żeglugi śródlądowej jako "archaicznego środka transportu" i "renaturyzuje się Ren i inne niemieckie rzeki żeglowne". Tak twierdzą polscy "Zieloni"
    - 07.03.2024 07:42

    Dodaj lub popraw komentarz

    Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
    Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
    Niesamowite! (0)0 %
    Bardzo dobre (0)0 %
    Dobre (0)0 %
    Średnie (0)0 %
    Słabe (0)0 %
    Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
    Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

      Nasz sondaż

    Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?