Grupa parlamentarna CDU/CSU przyjęła wniosek o wzmocnienie żeglugi śródlądowej. Wniosek ma zostać złożony w parlamencie w marcu.
Poseł Ulrich Lange, wiceprzewodniczący grupy parlamentarnej CDU/CSU, w notatce prasowej na temat propozycji podkreślił:
- Musimy także uznać znaczenie żeglugi śródlądowej dla gospodarki, przemysłu i łańcuchów dostaw i odpowiednio ją rozwijać jako zadanie narodowe. Wymaga to znacznie większego wysiłku i inwestycji.
- Dalszy rozwój portów śródlądowych w centra transformacji energetycznej stwarza ogromne możliwości. Zamiast tego - mówi Lange - niemieccy żeglarze śródlądowi muszą radzić sobie z przestarzałymi nabrzeżami i urządzeniami portowymi oraz martwić się, że będą musieli przerywać swoją działalność prawie każdego lata z powodu zbyt niskiego stanu wód.
Poseł Christoph Ploß, przewodniczący komisji transportu, wzywa koalicję "sygnalizacji świetlnej"
★ do ostatecznego wzmocnienia infrastruktury dróg wodnych:
- Nasze drogi wodne są pożyteczne dla ochrony klimatu, odciążają autostrady i linie kolejowe, tworzą miejsca pracy i utrzymują funkcjonowanie naszego przemysłu. Każdy, kto oszczędza na infrastrukturze, podważa fundamenty naszego kraju.
Poseł Henning Rehbaum, odpowiedzialny sprawozdawca i rzecznik PGBi w CDU/CSU, wyjaśnia w oświadczeniu, że poprzedni rząd pod przewodnictwem CDU/CSU stworzył ponad 160 miejsc pracy w WSV (Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung des Bundes), które teraz również muszą być obsadzone.
Wniosek ma zostać złożony w parlamencie w marcu.
★ - Koalicja "sygnalizacji świetlnej" (nim.
Ampelkoalition) jest W Niemczech koalicją pomiędzy SPD, FDP i Sojuszem 90/Zieloni (czerwony, żółty, zielony = porównaj z sygnalizacją świetlną - niem.
Ampel).
tłum. A. Podgórski