O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Pierwszy statek żeglugi śródlądowej napędzany wodorem

11.09.2023
Pierwszy statek żeglugi śródlądowej napędzany wodorem
W Werkendam ochrzczono pierwszy na świecie statek żeglugi śródlądowej napędzany wodorem, „Antonie”. Nadal brakuje jednak specjalnych zbiorników.

Dostawa sześciu kontenerów do przechowywania wodoru została opóźniona, także z powodu wypadku w szkockiej stoczni, gdzie te kontenery typu 4 są zbudowane w formie plastikowych butli. Dostawy będą realizowane etapami w nadchodzących miesiącach. W międzyczasie „Antonie” pracuje z cylindrami testowymi zasilanymi wodorem lub energią elektryczną z akumulatorów, które z kolei napędzają wały napędowe. Istnieje kilka możliwości wytwarzania energii elektrycznej na pokładzie.

Frachtowiec, którego kadłub pochodzi z Chin, został zbudowany w Schiffwert Concordia Damen w Werkendam we współpracy z CCM3 Piping and Welding. Projekt pilotażowy, który rząd holenderski sfinansował kwotą 4 mln euro, stanowi część inicjatywy, której celem jest posiadanie łącznie 50 bezemisyjnych statków śródlądowych do 2030 r.

„Antonie” ma ładowność 3850 ton i ogniwo paliwowe o mocy 400 kW. Potrzebny do tego zielony wodór magazynowany jest w zbiornikach pracujących pod ciśnieniem 300 barów. Zainstalowano także pakiet akumulatorów, który może zmagazynować dodatkowe 1000 kWh energii. Na pięciodniową podróż z Delfzijl do Rotterdamu obliczono zużycie 1,2 t wodoru.


Udostępnij:

Greg 11.09.2023 793 0 komentarzy 4.00 z 1 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (1)100 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?