O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Światowa premiera – »H2 Barge 1« będzie w przyszłości napędzana wodorem

25.05.2023
Światowa premiera – »H2 Barge 1« będzie w przyszłości napędzana wodorem
Holenderska firma żeglugowa Future Proof Shipping (FPS) ochrzciła w Rotterdamie pierwszy kontenerowiec śródlądowy napędzany wodorem, „H2 Barge 1”.

Jedną z firm napędowych projektu jest producent sprzętu sportowego Nike. Barka o wymiarach 110 mx 11,45 m »H2 Barge 1«, wcześniej znana jako » Maas «, została wyczarterowana przez BCTN od FPS w imieniu Nike EMEA. W przyszłości statek będzie kursował kilka razy w tygodniu między Rotterdamem a lądowym terminalem BCTN w Meerhout. W ten sposób emisje gazów cieplarnianych są redukowane o 2000 ton ekwiwalentu CO2 rocznie.

Chrzest, a tym samym oficjalne wodowanie „H2 Barge 1” odbyło się 25 maja w Rotterdamie. Holenderski minister infrastruktury i gospodarki wodnej Mark Harbers wręczył założycielowi FPS, Huibowi van de Grijspaarde, specjalną etykietę emisji A-Zero, która jest przyznawana wyłącznie statkom o zerowej emisji. „Mam nadzieję, że to osiągnięcie Future Proof Shipping przekona innych właścicieli statków do przejścia na transport bezemisyjny”.

Oprócz zespołu FPS, na ceremonii nadania nazwy obecne były różne firmy partnerskie, w tym Air Liquide, BCTN Network of Inland Terminals, Holland Shipyards , Koedood Marine, Kooiman Marine Group, Nedstack Fuel Cell Technology, finansujący Rabobank i Nike.

„Ten projekt żeglugowy udowodni, że możliwy jest transport towarów bez emisji i wpływu na środowisko” — mówi Richard Klatten, dyrektor generalny Future Proof Shipping. »Zrównoważony rozwój jest częścią naszego DNA. Razem z odpowiednimi partnerami budujemy bezemisyjną przyszłość” – dodał David Huybrechts, dyrektor generalny BCTN.

Projekt modernizacji FPS Maas/H2 Barge 1 jest wspierany przez dotacje z programu unijnego Interreg Region Morza Północnego, Holenderskiej Agencji Przedsiębiorczości (RVO), Portu w Rotterdamie oraz Expertise-en InnovatieCentrum Binnenvaart (EIB ).

Future Proof Shipping (FPS) zamierza zbudować i obsługiwać flotę dziesięciu bezemisyjnych statków śródlądowych i przybrzeżnych w ciągu najbliższych pięciu lat i wynajmować je dostawcom usług logistycznych lub spedytorom. BCTN jest największym operatorem terminali w głębi lądu w krajach Beneluksu, obsługując rocznie ponad 700 000 TEU w ośmiu lokalizacjach w Holandii i Belgii: w Alblasserdam, Den Bosch, Geel, Meerhout, Beringen, Nijmegen, Roermond i Venray.



tłum. A. Podgórski
foto dredgewire

Galeria

Image #2045
Image #2046

Udostępnij:

Apis 25.05.2023 418 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?