
Holenderska firma żeglugowa Future Proof Shipping (FPS) ochrzciła w Rotterdamie pierwszy kontenerowiec śródlądowy napędzany wodorem, „H2 Barge 1”.
Jedną z firm napędowych projektu jest producent sprzętu sportowego Nike. Barka o wymiarach 110 mx 11,45 m »H
2 Barge 1«, wcześniej znana jako » Maas «, została wyczarterowana przez BCTN od FPS w imieniu Nike EMEA. W przyszłości statek będzie kursował kilka razy w tygodniu między Rotterdamem a lądowym terminalem BCTN w Meerhout. W ten sposób emisje gazów cieplarnianych są redukowane o 2000 ton ekwiwalentu CO
2 rocznie.
Chrzest, a tym samym oficjalne wodowanie „H
2 Barge 1” odbyło się 25 maja w Rotterdamie. Holenderski minister infrastruktury i gospodarki wodnej Mark Harbers wręczył założycielowi FPS, Huibowi van de Grijspaarde, specjalną etykietę emisji A-Zero, która jest przyznawana wyłącznie statkom o zerowej emisji. „Mam nadzieję, że to osiągnięcie Future Proof Shipping przekona innych właścicieli statków do przejścia na transport bezemisyjny”.
Oprócz zespołu FPS, na ceremonii nadania nazwy obecne były różne firmy partnerskie, w tym Air Liquide, BCTN Network of Inland Terminals, Holland Shipyards , Koedood Marine, Kooiman Marine Group, Nedstack Fuel Cell Technology, finansujący Rabobank i Nike.
„Ten projekt żeglugowy udowodni, że możliwy jest transport towarów bez emisji i wpływu na środowisko” — mówi Richard Klatten, dyrektor generalny Future Proof Shipping. »Zrównoważony rozwój jest częścią naszego DNA. Razem z odpowiednimi partnerami budujemy bezemisyjną przyszłość” – dodał David Huybrechts, dyrektor generalny BCTN.
Projekt modernizacji FPS Maas/H
2 Barge 1 jest wspierany przez dotacje z programu unijnego Interreg Region Morza Północnego, Holenderskiej Agencji Przedsiębiorczości (RVO), Portu w Rotterdamie oraz Expertise-en InnovatieCentrum Binnenvaart (EIB ).
Future Proof Shipping (FPS) zamierza zbudować i obsługiwać flotę dziesięciu bezemisyjnych statków śródlądowych i przybrzeżnych w ciągu najbliższych pięciu lat i wynajmować je dostawcom usług logistycznych lub spedytorom. BCTN jest największym operatorem terminali w głębi lądu w krajach Beneluksu, obsługując rocznie ponad 700 000 TEU w ośmiu lokalizacjach w Holandii i Belgii: w Alblasserdam, Den Bosch, Geel, Meerhout, Beringen, Nijmegen, Roermond i Venray.
tłum. A. Podgórski
foto
dredgewire
Żadne komentarze nie zostały dodane.