Od 1 grudnia 2021 r. na wszystkich drogach wodnych, podlegających rozporządzeniu o policji żeglugowej na Renie (RheinSchPV) wchodzi w życie obowiązek zgłaszania się drogą elektroniczną.
Według Centralnej Komisji Reńskiej (ZKR) dotyczy to wszystkich statków i transportów specjalnych objętych § 12.01 nr 1 RheinSchPV. Jednak w związku z trudnościami technicznymi, jakie niektórzy armatorzy mogą napotkać w przestrzeganiu nowych przepisów, na październikowym posiedzeniu Komisja Policyjna zdecydowała o wprowadzeniu karencji.
Zgodnie z tym postanowieniem krajowe organy policyjne mogą uchylić karę po wejściu w życie obowiązku zgłaszania elektronicznego, jeśli istnieją uzasadnione powody. Ten okres przejściowy wynosi trzy miesiące, tj. do 28 lutego 2022 r.
ZKR wskazuje, że wszelkie niezbędne środki należy podjąć do 30 listopada, aby zapewnić przesyłanie raportów elektronicznych. Należy zatem niezwłocznie złożyć wniosek o otwarcie konta EDI w holenderskim urzędzie Rijkswaterstaat (RWS).
Dalsze informacje są dostępne na stronie internetowej ZKR pod tytułem „
Raportowanie elektroniczne (ERI)”. Znajdują się tam wszystkie dokumenty referencyjne, w tym często zadawane pytania.
Żadne komentarze nie zostały dodane.