O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


CESNI - Drugie wspólne posiedzenie komisji egzaminacyjnych

29.09.2021
CESNI - Drugie wspólne posiedzenie komisji egzaminacyjnych
Drugie wspólne posiedzenie komisji egzaminacyjnych państw członkowskich CESNI odbyło się 15 września 2021 r. Po raz pierwszy egzaminatorzy w zatwierdzonych programach szkoleniowych dołączyli do członków komisji egzaminacyjnych, którzy przeprowadzają egzaminy pod nadzorem organów administracyjnych. Początkowo posiedzenie planowane było w Berlinie, dokąd niemiecka prezydencja Rady UE uprzejmie zaprosiła w 2020 roku ekspertów, jednak spotkanie odbyło się online ze względu na obecną sytuację zdrowotną.

W tym ważnym forum wzięło udział 40 ekspertów z 11 państw członkowskich CESNI, trzech Komisji Rzecznych (Centralnej Komisji Żeglugi na Renie, Komisji Dunaju i Komisji Sawy) oraz Komisji Europejskiej. Głównym celem było umożliwienie informacyjnej i użytecznej wymiany informacji na temat Europejskiego Standardu Kwalifikacji w Żegludze Śródlądowej (ES-QIN), a dokładniej jego standardów dotyczących egzaminowania, w związku z przyszłym zastosowaniem nowego zestawu standardów kwalifikacji zawodowych od stycznia 2022 r.

Uczestników powitał sekretarz generalny CK Bruno Georges, który podkreślił, że harmonizacja egzaminów była priorytetem obecnej prezydencji belgijskiej CKŻR w latach 2020-2021, również w ramach nowego RPN (Regulamin dla żeglugi na Renie). Spotkaniu przewodniczyła pani Petra Nethövel, ekspert delegacji niemieckiej i przewodnicząca Grupy Roboczej CESNI ds. kwalifikacji zawodowych. Wydarzenie było również okazją dla Christelle Rousseau (Komisja Europejska/DG MOVE) do zaprezentowania nowych ram prawnych na szczeblu UE. Poinformowała uczestników, że proces identyfikacji odcinków o określonych zagrożeniach i określenia odpowiedniej oceny wciąż trwa.

Podczas spotkania eksperci omówili standardy egzaminacyjne zawarte w ES-QIN, a także projekty standardów egzaminów praktycznych na poziomie operacyjnym oraz modelowych egzaminów na poziomie operacyjnym i zarządczym. Spotkanie doprowadziło do intensywnej wymiany opinii i doświadczeń między uczestnikami, co było również możliwe dzięki kilku sesjom pytań i odpowiedzi.

Zbiór najlepszych praktyk jest rzeczywiście niezbędny do dobrego wdrożenia nowych zasad egzaminacyjnych od stycznia 2022 r., co może również zainspirować kolegów z innych krajów. Eksperci zastanawiali się również nad jednolitą interpretacją i zastosowaniem nowych standardów egzaminacyjnych. Wreszcie komisje egzaminacyjne i egzaminatorzy lepiej się poznali i mogli wymieniać przydatne informacje, nawiązując lub rozszerzając tę niezbędną współpracę pomiędzy wszystkimi odpowiedzialnymi za wdrażanie nowych standardów zgromadzonych w ES-QIN.

Nowe standardy CESNI, które mają być stosowane w szczególności przez UE, CKŻR, Międzynarodową Komisję ds. Dorzecza Sawy i inne kraje trzecie, takie jak Ukraina, będą miały duży wpływ na treść szkoleń i (przyszłą) ocenę kompetencji załogi członków na wszystkich europejskich drogach wodnych. Wymagają całkowitego przeprojektowania egzaminów teoretycznych i praktycznych, a także procedur związanych z tymi egzaminami.

Przyszłe zmiany będą wymagały już bardzo odpowiedzialnej i znaczącej pracy ze strony komisji egzaminacyjnych, urzędników odpowiedzialnych za zatwierdzanie programów szkoleniowych oraz egzaminatorów, którzy muszą stosować nowe standardy kompetencji i metody egzaminowania. W tym miejscu należy przypomnieć, że kontekst ogólny wymaga wysokiego poziomu harmonizacji, aby zapewnić równe szanse wszystkim osobom ubiegającym się o kwalifikacje w oparciu o identyczne standardy kompetencji obowiązujące we wszystkich państwach członkowskich CESNI. W tym kontekście komisje egzaminacyjne i egzaminatorzy wyraźnie odgrywają zasadniczą rolę w nowej erze kwalifikacji zawodowych żeglugi śródlądowej w Europie, zapewniając jednolitą interpretację i stosowanie przyjętych standardów.

źródło: cesni.eu

Od redakcji:
Powstaje pytanie dlaczego polski przedstawiciel w CESNI nie podzielił się ze środowiskiem żeglugowym w Polsce wiedzą, że od 17 stycznia 2022 egzaminy będą się odbywały według nowych wymagań unijnych - ES-QIN?

Udostępnij:

Apis 29.09.2021 1,233 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?