Sztokholm Norvik Port opublikował plany uruchomienia pierwszej szwedzkiej żeglugi śródlądowej, która połączy go z portem Västerås.
Obsługiwany przez niemiecką firmę transportową Reederei Deymann, usługa wahadłowa zmniejszy kongestię na zatłoczonej sieci autostrad w okolicy, zmniejszając emisję dwutlenku węgla. Oczekuje się, że usługi rozpoczną się pod koniec maja 2021 r., z dwoma rejsami w tygodniu.
Sztokholmski port Norvik, terminal kontenerowy najbliżej stolicy Szwecji i największego regionu konsumenckiego, jest bliżej morza niż jakikolwiek inny port na wschodnim wybrzeżu Szwecji.
Pia Berglund, krajowa koordynatorka ds. Żeglugi krajowej i żeglugi bliskiego zasięgu w Szwedzkiej Agencji Transportu, powiedziała:
- Szwedzka krajowa strategia transportu ładunków opiera się na przyszłej wizji żeglugi, która odgrywa kluczową rolę w tworzeniu nowoczesnego, wydajnego i zrównoważonego transportu. Jest to ważny krok w przejściu od ograniczonego transportu drogowego do bardziej wodnego transportu, a szczególnie cieszy fakt, że dotyczy to statku pływającego po naszych śródlądowych drogach wodnych.
Statek klasy UE Emelie Deymann przewozi ładunki w ramach usługi. Statek ma 110 m długości i może pomieścić 208 TEU.
Nicklas Ebersson, Marketing Manager of Cargo w Ports of Stockholm, dodał:
- Jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do żeglugi śródlądowej. Daje nam to wyjątkową szansę na bardziej wydajne opcje transportu w regionie Sztokholmu, zmniejszenie zatłoczenia na naszych drogach i dodatkowe oferty usług dla naszych klientów.
Sztokholmski port Norvik jest obsługiwany przez Hutchison Ports.
źródło:
porttechnology.org
Żadne komentarze nie zostały dodane.