O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Nordrhein-Westfalen chce przyspieszyć przesunięcie modalne

22.01.2021
Nordrhein-Westfalen chce przyspieszyć przesunięcie modalne
Minister transportu Nadrenii Północnej-Westfalii, Hendrik Wüst, apeluje o przyśpieszenie przeniesienia ruchu z dróg na kolej i statki śródlądowe. Tak powiedział podczas 9.Dialogu Rozwoju Portu. Bernd Buchholz, minister gospodarki, transportu, pracy, technologii i turystyki landu Szlezwik-Holsztyn, został zaproszony na spotkanie online.

- Porty morskie są bramą do światowego handlu dla kraju eksportowego Północnej Nadrenii-Westfalii - powiedział minister transportu Wüst podczas internetowej debaty. Ze względu na położenie geograficzne większość transportu jest obecnie obsługiwana przez porty ZARA (Zeebrugge, Antwerpia, Rotterdam i Amsterdam).

- Ale cieszę się z każdej tony, której nie przewozimy przez Zagłębie Ruhry i Nadrenię z naszych silnych średnich przedsiębiorstw ze Wschodniej i Południowej Westfalii - powiedział Wüst. - Dlatego wspieramy "Projekt Hamburg-NRW-Plus" z bezpośrednim, kolejowym połączeniem kontenerowym do portu w Hamburgu i otwartym na dalszą, ścisłą współpracę z niemieckimi portami morskimi.

Finansowanie kilku projektów

Rząd landu wykorzystuje również możliwości cyfryzacji i tworzenia sieci dla wydajnej żeglugi śródlądowej. W Duisburgu państwo finansuje za 1,5 mln euro centrum testowania i zarządzania autonomicznymi statkami śródlądowymi. Automatyzacja żeglugi śródlądowej jest szczególnie ekscytująca w regionach o dużym natężeniu ruchu i gęstości przemysłowej, ponieważ może pomóc odciążyć ruch drogowy i zapewnić lepszą i czystszą mobilność.

Ponadto w Duisburgu realizowany jest inny projekt digitalizacji, który rząd również finansuje kwotą 1,5 miliona euro: centrum testowe dla innowacyjnych technologii portowych i przeładunkowych, gdzie badania są prowadzone w porcie przyszłości.

Kolejnymi tematami dialogu na temat rozwoju portów były wyzwania dla branży morskiej wynikające z przedstawionego przez Komisję Europejską w 2019 roku Europejskiego Zielonego Ładu, wymagania dotyczące ochrony środowiska i klimatu w żegludze oraz skutki oddziaływania pandemii koronawirusa na porty.



foto. T. Jankowski
tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 22.01.2021 840 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?