O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Giełda Pracy do likwidacji?

18.01.2013
Giełda Pracy do likwidacji?
Coraz częściej otrzymuję e-maile związane z naszą Giełdą Pracy. Większość z nich dotyczy spraw, które uregulowane są przez dziesięć punktów zasad dodawania anonsów i korzystania z Giełdy. Najwyraźniej jednak nikt ich nie czyta przed zamieszczeniem swojej oferty i potem wyraża zdziwienie, oburzenie a nawet obrzuca mnie wyzwiskami gdy anons nie został zamieszczony lub został usunięty.

Nie będę cytował co bardziej "wyrafinowanych" epitetów - skupię się na tym, że większość zainteresowanych uważa, iż możliwość korzystania z Giełdy to coś oczywistego, a ja mam psi obowiązek nic innego nie robić, nie spać, nie jeść tylko natychmiast akceptować wpisy i spełniać wszystkie żądania. Nie będziemy się tak bawić, Panowie.

Przypominam więc, że Giełda Pracy została stworzona przeze mnie po to, aby pomóc marynarzom znaleźć pracę a armatorom znaleźć pracowników. Korzystanie z Giełdy jest bezpłatne. Wielu znalazło pracę dzięki naszej Giełdzie. Kilku nawet było wdzięcznych wyrażając to miłym słowem na łamach serwisu lub dotacją na jego funkcjonowanie. W Giełdzie można jednak dokonać wpisu nie będąc zarejestrowanym użytkownikiem portalu więc znakomita większość ogłoszeniodawców traktuje nasz serwis bardzo instrumentalnie: jest Giełda to znaczy, że wszystko im wolno. Ja chcę pracę i już! Jakieś tam "zasady, szacunek, grzeczność, wdzięczność..." - co to za słowa?

Jeśli więc zamiast stosowania się do zasad będę otrzymywał w e-mailach pretensje i wyzwiska - wyjścia będą dwa: albo zlikwiduję Giełdę i będę miał spokój - albo zrobię ją płatną i wówczas każdy, kto zapłaci za swój anons - będzie mógł pisać jak chce i co chce: z błędami ortograficznymi i interpunkcyjnymi, po chińsku, cyrylicą, samymi małymi albo samymi wielkimi literami. Potencjalny pracodawca już po samym sposobie redagowania anonsu pozna czy ma do czynienia z człowiekiem godnym zaufania czy z niechlujem i bałaganiarzem nie stosującym się do żadnych zasad.

Jedno jest pewne: Giełda w obecnej formie działać będzie do końca stycznia. Potem ją wyłączę do czasu opracowania innej aplikacji.
Administrator serwisu

Udostępnij:

Apis 18.01.2013 6,139 34 komentarzy 0 z 0 ocena

34 komentarzy


  • Wojciech Rytter
    Wojciech Rytter
    Czy ktoś docenia Pańską pracę i zaangażowanie ? Czy warto się szarpać Panie Kapitanie? Słuszna decyzja.Pozdrawiam serdecznie .
    - 18.01.2013 21:08
    • Bartek sailor
      Bartek sailor
      Kapitanie, ludzie, o których Pan pisze zawsze byli i będą i myślę, że trzeba zignorować ich głupotę.. Znakomita większość docenia Pański trud włożony w tworzenie tego portalu! Może dodatkowe okienko przypominające o zasadach byłoby rozwiązaniem albo giełda tylko dla zarejestrowanych? Z wyrazami szacunku. Pozdrawiam.
      - 19.01.2013 11:09
      • Apis
        Apis
        Giełda dla zarejestrowanych niczego nie rozwiąże (ludzie rejestrują się i teraz w jednorazowym celu). Okienko z zasadami potrzebne nie jest, bo przecież gdy klika się "dodaj wpis" pojawiają się zasady.

        Wielu zarzuca mi jakąś przesadną dbałość o czystość języka (ortografia, gramatyka), ale w moim mniemaniu pisanie poprawnie po polsku jest wyrazem szacunku dla innych i siebie samego. Ponadto uważam, że nie można zaniżać poziomu naszego serwisu dopuszczając do emisji teksty kpiące z zasad ortografii. Większość współczesnych przeglądarek podkreśla błędy na czerwono i chyba można poświęcić kilka sekund na ich poprawienie. Potrafię przy tym rozróżnić kto pisze z "niemieckiej" klawiatury a kto z polskiej.

        Mam zamiar wprowadzić jednak inną aplikację Giełdy: wpisy będą płatne SMS-em a wpłacona kwota będzie decydować o czasie emisji anonsu. Aplikacja ma mieć opcję rejestrowania się tylko do "Giełdy", co da możliwość samodzielnego edytowania wpisu (poprawienie błędów - dodania brakującego nr. telefonu itp.). Możliwe, ze dam wybór między ogłoszeniami płatnymi (dłuższy czas emisji i możliwość edytowania) oraz bezpłatnymi (bardzo krótki czas emisji - długie odstępy czasu między ponownym zamieszczeniem anonsu i brak możliwości wprowadzania poprawek), ale jeszcze to przemyślę.

        Miałem nie cytować ale proszę zobaczyć jak się do mnie zwracał pewien "ogłoszeniodawca" (czytać od dołu) :

        http://www.zegluga-rzeczna.pl/doc/lis.../lista.pdf
        - 19.01.2013 11:42
        • E
          egonzeglarz
          Ten wpis świadczy tylko o totalnym braku elementarnego wychowania i wykształcenia ...
          Dobry pomysł z odpłatnością przez SMS.
          Pozdrawiam
          - 19.01.2013 12:19
          • R
            Raku20
            ja jestem za odpłatną formą giełdy(najlepiej sms) i tylko dla zarejestrowanych.i najlepiej blokada dla osób niezarejestrowanych w serwisie!!
            - 19.01.2013 14:15
            • mlody6825
              mlody6825
              Co prawda ,ja nie korzystam z giełdy,ale Raku20 ma racje! Dla zarejestrowanych, i z imieniem i nazwiskiem.(Raku20).Latwo jest kogoś obrzucić błotem,mając tylko nazwę użytkownika,bo przecież nikt nie wie kim jesteś?!Pozdrowionka!!!
              - 19.01.2013 14:46
              • Apis
                Apis
                Jest takich kilku, którzy co dzień, co drugi dzień dodają ogłoszenie lub dodają je z różnymi adresami e-mail i telefonami. Ich ogłoszenia siłą rzeczy przeważają nad ogłoszeniami innych. Koniecznie więc trzeba zrobić Giełdę płatną aby dać wszystkim jednakowe szanse: zapłacisz za każde - dodawaj nawet co godzinę.
                - 19.01.2013 19:06
                • D
                  damjamjam
                  Szkoda by było przez kilku idiotów stracić tak świetne narzędzie poszukiwania pracy.Sam z powodzeniem raz skorzystałem z giełdy.Swoja drogą język w załączonych mailach obraża mnie jako marynarza i kapitana. Pozdrawiam i jestem jak najbardziej za płatną(nawet słono-może to wykluczy zawodowych debili) sms-ową opcją.
                  - 19.01.2013 21:09
                  • S
                    Seehund
                    Przykro jest mieć do czynienia z czymś takim, ale wylewając kąpiel należy uważać na dziecko. Kapitanie, koncepcja przedstawiona w 3 poście jest ze wszach miar słuszna. Na dzień dzisiejszy mamy 1632 użytkowników. Ilu z nas jest stałymi załogantami? Ja oceniam, z perspektywy paroletniej , w wersji optymistycznej, na 20 procent. Następne 20 % to tułacze, którzy wracają i wnoszą dobro na pokład, a kolejne 20% to poszukiwacze informacji i wsparcia doświadczonych załogantów. 10 procent to meteory, zalogowali się i nigdy nie wrócą. Nie jest moim zamiarem obrażanie kogokolwiek, ale moim zdaniem reszta to plankton, który tylko mąci wodę. Może ma sens mała weryfikacja? Np. stworzenie możliwości potwierdzenia bycia zdeklarowanym załogantem naszego statku?
                    - 19.01.2013 22:02
                    • Antaro
                      Antaro
                      Giełda pracy jest bezpłatna, a i tak bardzo mało ofert osób dających pracę. Proponuję oferty pracodawców zamieszczać bezpłatnie. Natomiast oferty osób poszukujących pracę obciążyć opłatą. Być może w ten sposób zapanuje jakiś porządek.
                      Pozdrawiam
                      - 19.01.2013 22:14
                      • S
                        Seehund
                        @antaro. Popieram twoją koncepcję!
                        - 19.01.2013 22:20
                        • W
                          Witold
                          Myśle,że to bardzo dobry pomysł często zastanawiałem się dlaczego ogłoszenia są bezpłatne ?Pamiętajmy,że utrzymanie strony kosztuje Nasz Kapitan poświęca swój cenny czas .Niestety coraz częściej mamy do czynienia z ludźmi, którym wszystko się należy, muszą natychmiast dostać co chcą, pozbawionych elementarnych zasad moralnych. Nie wiedzą co to wdzięczność. Dzięki Giełdzie wiele osób znalazło dobrze płatną pracę, nie wolno o tym zapomnieć. Sam jestem tego przykładem. Pozdrawiam serdecznie. Witold
                          Ps. Chciałbym dodać,że jak powiedział klasyk "chamstwu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom" ( najlepiej w zarodku).
                          - 19.01.2013 23:06
                          • Apis
                            Apis
                            Obawiam się, że opcję darmową wykorzystają natychmiast pośrednicy, którzy pracodawcami przecież nie są a będą "pracę oferować". Niemniej dziękuję Wam - najbardziej aktywnym członkom załogi - za konstruktywna dyskusję. Zapewne wspólnie dojdziemy do jakiegoś rozwiązania. Na razie pracuję na odpowiednią aplikacją, która zastąpi dotychczasową.
                            - 19.01.2013 23:07
                            • B
                              baca_young
                              Po pierwsze-Giełda płatna.Po drugie-treść anonsu po akceptacji Administratora (pomimo,że płatna). Po trzecie-krótki termin taniej,długi termin drożej (chyba,że Administrator postanowi inaczej w jakimś konkretnym przypadku). W końcu to portal wyświadcza grzeczność oferentowi (nie odwrotnie) a jego funkcjonowanie nie odbywa się "za darmo". Mogłem to napisać bardziej elokwentnie,ale po przeczytaniu tych "przaśnych strof"z linku uznałem, że zwięzły żołnierski język jest najwłaściwszy....spocznij!...można palić! Wink.Pozdrawiam
                              - 20.01.2013 06:53
                              • R
                                Raku20
                                No właśnie mlody6825 dobrze prawi ogłoszenia z imienia i nazwiska i z danymi personalnymi dla wiedzy admina.i po raz drugi napisze giełda niech będzie płatna to chociaż na utrzymanie serwisu i serwera będzie!!
                                - 20.01.2013 12:21
                                • A
                                  Andrzej Patro
                                  Oczywiście popieram decyzję Apisa !! Niektórzy młodzi i starsi ludzie zupełnie nie doceniają tego, że dzięki Giełdzie Pracy na tym portalu otrzymali szansę i pływają u danych armatorów. Ja osobiście poleciłem ten portal kilku swoim kolegom i tylko dzięki temu pracują dalej na śródlądziu.
                                  - 20.01.2013 14:08
                                  • jacek bozym
                                    jacek bozym
                                    Panowie,"Giełda pracy" na Naszej stronie (Andrzej,mam nadzieje ,ze pozwolisz na tę formę) jest praktycznie jedyną,profesjonalnie prowadzona giełda pośrednictwa w zatrudnieniu w "łodziarce". Jej brak bardzo utrudni znalezienie jak pracy tak i pracownika...Fakt,ze wkrada się w nią "motłoch" nie mający nic wspólnego z kulturą i poczuciem smaku,jest sytuacja przykra i nie dziwie się Kapitanowi w podjęci radykalnych rozwiązań.Dla mnie osobiście forma jaka zastosuje Wódz,jest bez znaczenia,Akceptuję każde rozwiązanie.Ale ,oby giełda została.Bez niej nie wyobrażam sobie ruchu w kadrach.Brak "giełdy" bardzo nam,armatorom utrudni pozyskiwanie pracowników,a Kolegom załapanie się na "łódki". Pomysł z odpłatnością jest dobry. Pozdrawiam .
                                    - 21.01.2013 18:39
                                    • Apis
                                      Apis
                                      Dzięki, Jacku za głos "armatorski" w tej sprawie. Oczywiście, że strona jest NASZA. Giełda pracy zostanie, ale będzie (prawdopodobnie już od 1.02.2013) płatna. Trwają ostatnie prace nad przygotowaniem modułu z mikropłatnościami przez SMS. Emisja ogłoszenia za SMS - jeden tydzień. Kwota jeszcze nieustalona - może coś zaproponujecie? I tak połowę kwoty z SMS-a zabierze operator, ale coś tam dla naszego statku kapnie a przy okazji zapanuje ład i porządek.
                                      - 22.01.2013 17:06
                                      • x2494
                                        x2494
                                        10-15 PLN SMS - jesli ktos zapyta dlaczego tak drogo odrazu odpowiem .
                                        Gdyz odstraszy to ewentualnych dowcipnisiow i zgrywusow od zamieszczania ogloszen pt. Uwaga na Firme Uwaga na tego czy owego . tylko czyste ogloszenia o prace "Szukam pracy" i "Dam pracę".
                                        - 23.01.2013 10:24
                                        • Apis
                                          Apis
                                          Prawie z ust mi wyjęto podział: będą dwie kategorie ogłoszeń (wybór przy zamieszczaniu a także przy odczytywaniu): "Szukam pracy" i "Dam pracę"

                                          Dodam chyba jeszcze jedną kategorię: "Transport na burtę", bo takie ogłoszenia też się pojawiają. Co do ceny SMS-a - myślałem tez o 10 zł.
                                          - 23.01.2013 16:40
                                          • W
                                            Witold
                                            Witam, osobiście wolałbym wpłate na konto,dziś banki mają obowiązek przekazywania pieniędzy tego samego dnia ,druga sprawa to lepiej żeby pieniądze zostały na statku niż u operatorów sieci.Wielu ogłoszenodawców daje taką możliwość, wpłata na konto lub SMS ,przyczym wpłata na konto jest preferowana,pieniądze są odrazu, nie trzeba czekać miesiącami. Pozdrawiam Witek
                                            - 23.01.2013 21:58
                                            • Apis
                                              Apis
                                              Ale nie każdy ma możliwość dokonania wpłaty internetem, a telefon i SMS jest w zasięgu każdego. Kilka kliknięć i ma dostęp do Giełdy. Gdy nie ma konta internetowego - wpłata na konto to wędrówka do banku lub na pocztę z przekazem.

                                              Oczywiście przy wpłacie na konto pominęlibyśmy pośredników zarabiających na usłudze SMS.... Ale coś za coś.
                                              - 23.01.2013 22:02
                                              • jacek bozym
                                                jacek bozym
                                                I ja sądzę ,że forma esowa jest jak najbardziej wygodna i szybka.A co do stawki,wydaje się spora,ale i aspekt odstraszenia "motłochu" jest bezcenny. Jedyna obawa,że Ci co szukają pracy ,mogą nie mieć środków,ale "dyszka" chyba się znajdzie na tak ważnego esa.Pozdrawiam.
                                                - 25.01.2013 18:37
                                                • x2494
                                                  x2494
                                                  fajnie by bylo aby Dowodzacy porozumial sie z operatorem czy istnieje za ta 10 PLN mozliwosc wpisania okreslonej liczby znakow nie jak w przypadkach wysylania normalnych smsow bo takie zamieszczanie ogloszen bedzie dosc kosztowne co dla niektorych ale zostaje przy 10PLN
                                                  - 26.01.2013 17:43
                                                  • Apis
                                                    Apis
                                                    Będzie limit znaków, ale nie w SMS-ie lecz w polu wypełniania już na stronie - pomyślałem o tym od razu. W SMS jest tylko wpisywanie kilku literek jakiegoś hasła - np GIELDA. Zwrotnie otrzyma się kod otwierający dostęp do do formularza już na naszej stronie, w który można wpisać treść ogłoszenia z limitem znaków ~400.

                                                    Co do ceny: będzie 10 zł netto a więc brutto troszkę więcej (~12,30). Wiem, że szukający pracy mają ograniczone środki, ale z kolei w obecnej Giełdzie mam kilku takich, co chętnie zamieszczaliby swoje ogłoszenia trzy razy dziennie gdyby nie blokada powodująca, że ten sam delikwent może to zrobić raz na trzy dni. I jest takich kilku, którzy co trzy dni walą ogłoszenia, a te siłą rzeczy przytłaczają inne oferty. Teraz będzie sprawiedliwie i równo dla wszystkich: jeden SMS - tydzień emisji jednego ogłoszenia. to w końcu cena paczki fajek czy kilku piw - jedno i drugie zapewne chętniej wpada w łapę gdy się jest bezrobotnym. Można sobie tego odmówić w zamian za SMS-a, który może da prace.
                                                    - 26.01.2013 23:07
                                                    • x2494
                                                      x2494
                                                      czy np zamiast 7 dni 168 godzin nie mozna by bylo 10 dni 240 godzin emisji ? za ta stawke 12,30 PLN brutto i czy ?. Przewiduje Pan Kapitan jakies promocje dla stalych urzytkownikow co nie znaczy ze zycze komus caly czas bezrobocia Smile i rozumiem zasady zostana nie wysle np Pan Mechanik Konstanty X zeby nikogo nie obrazic Smile to ma dwie lewe rece do roboty ? Smile CZY ZA TE 12,30 PLN co chce moge wyslac ? Wiadomo Polak zdolny jest . co po nie ktory Smile Dziekuje za odp / 12,30 PLN dla mnie wporzo nie wiem jak dla kolegow .
                                                      - 27.01.2013 13:17
                                                      • Apis
                                                        Apis
                                                        Wpisy nieregulaminowe będę usuwał. Bonifikaty dla stałych użytkowników nie da się wprowadzić, ale ci, którzy są zarejestrowanymi użytkownikami portalu będą mogli edytować swoje ogłoszenia (poprawić błędy, dodać nr telefonu jeśli zapomnieli itp.) a to duża ulga. Niezarejestrowani nie będą mogli takich poprawek wprowadzić więc będzie ich to kosztować kolejne ogłoszenie.
                                                        - 27.01.2013 23:00
                                                        • dyzma
                                                          dyzma
                                                          Jak najbardziej ZA. Chyba jedyny sposób na zmniejszenie liczby "debilnych" ogłoszeń. A za "dyszkę + Vat" można pozyskać pracę lub pracownika. Pozdrowienia dla Kapitana.
                                                          - 30.01.2013 11:50
                                                          • R
                                                            rzuf12
                                                            Hip Hop Alleluja!!! Nasz Kapitan wyszedł na mostek,normalnie się wkurzył,a ponieważ ma prawo użycia broni to z niego skorzystał...Klar musi być! Mając nadzieję że interfejs Nowej Giełdy Pracy będzie czytelny pozdrawiam Pana Kapitana i całą Załogę.
                                                            - 31.01.2013 09:30
                                                            • Apis
                                                              Apis
                                                              Nowa Giełda już jest i chyba jej interfejs jest czytelny choć zupełnie inny niż dotychczasowy. Ale jak wiem z autopsji - szybko wszyscy się przyzwyczają, ale wszelkie praktyczne uwagi mile widziane.
                                                              - 31.01.2013 10:08
                                                              • N
                                                                noaraf
                                                                Witam, bo nie widze informacji - te 12,30zl to za jaki okres utrzymywania ogloszenia? Bo z bezplatynych ogloszen na tyle to dosc drastyczny skok. Z 2giej strony to 3 puszki browca.. da rade przezyc Wink
                                                                Tak sobie tylko mysle - czy zagraniczni ogloszeniodawcy nie zostana pozbawieni mozliwosci dodawania ogloszen? SMSy Premium z reguly nie dzialaja w obcych komorkach, wiec bez polskiego nr - nic nie wysla. Nie znam statystyk - czy w ten sposob sporo szukajacy pracy straca...??
                                                                - 31.01.2013 15:26
                                                                • Apis
                                                                  Apis
                                                                  Jest informacja, że emisja ogłoszenia to 1 tydzień:
                                                                  tu - http://www.zeglug...dmore=1422
                                                                  i tu - http://www.zeglug...egorie.php

                                                                  Zapewniłem też, że jesli będzie ład i porządek - być może wydłużę czas emisji.
                                                                  http://www.zeglug...22#c160579
                                                                  Stopniowo.

                                                                  Zagraniczni pracodawcy to był znikomy procent (a nawet ułamek procenta) ogłoszeniodawców. Częściej w ich imieniu ogłoszenia zamieszczali ich polscy pośrednicy, a ci raczej problemów z siecią GSM w Polsce nie mają. Również z kasą za SMSa, która dają w koszty a przecież maja prowizję od rekrutacji. Dotychczas albo mieli za darmo - albo dali "co łaska" na portal lecz nie mogli tego dać w koszty. Tak więc wilk syty i owca cała....
                                                                  - 31.01.2013 15:31
                                                                  • Danpol
                                                                    Danpol
                                                                    Mam pytanie do administratora Giełdy : czy pomocy w znalezieniu pracy mogą w tym serwisie znleźć tylko marynarze, czy również inni (nie marynarze) ale związanie od dlugiego czasu z gospodarką śródlądową i morską. (np.: na stanowiska superintendenta u armatora) ?
                                                                    - 03.02.2013 12:55
                                                                    • Apis
                                                                      Apis
                                                                      Giełda jest płatna i nie mogę ograniczać dostępu ludziom z branży związanej z żeglugą. Na pewno usunę anonsy "sprzedam auto" czy oferty agencji towarzyskich Grin
                                                                      - 03.02.2013 13:28

                                                                      Dodaj lub popraw komentarz

                                                                      Zaloguj się, aby napisać komentarz.
                                                                      Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
                                                                      Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
                                                                      Niesamowite! (0)0 %
                                                                      Bardzo dobre (0)0 %
                                                                      Dobre (0)0 %
                                                                      Średnie (0)0 %
                                                                      Słabe (0)0 %
                                                                      Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
                                                                      Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

                                                                        Nasz sondaż

                                                                      Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?