
Na sesji plenarnej w dniu 5 grudnia 2024 r. Centralna Komisja Żeglugi na Renie (CCNR) zgodziła się na znaczną redukcję odcinków Renu uznanych za stwarzające szczególne ryzyko.
Obecnie będą już tylko dwa takie odcinki: jeden na Górnym Renie (km 335,66 do km 425,00) i jeden nad środkowym Renie (km 498,00 do km 592,00). Uchwała podjęta w trakcie sesji plenarnej wejdzie w życie 1 lipca 2025 r.
Dzięki tej zmianie CCNR zamierza złagodzić wymagania dotyczące uprawnień zawodowych, co może się odbyć bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Umożliwi także kapitanom łatwiejszy dostęp do żeglugi po Renie, uelastyczniają warunki pracy i pomoże zwalczać niedobory wykwalifikowanego personelu.
Do chwili obecnej odcinek Renu od km 335,92 (śluzy Iffezheim) do km 857,40 (prom w Spyck) został wyznaczony jako odcinek o szczególnym ryzyku. Aby się poruszać po tym odcinku, kapitanowie muszą odbyć określoną liczbę rejsów w tym sektorze i zdać egzamin zgodnie z przepisami dotyczącymi załóg żeglugi na Renie (RPN).
Przyjęcie nowej uchwały 5 grudnia 2024 r. zmniejsza liczbę sektorów ze szczególnymi zagrożeniami dla dwóch:
• Na Górnym Renie: od km 335,66 (most drogowy Wintersdorf) do km 425,00 (Mannheim)
• Na środkowym Renie: od km 498,00 (most drogowy Mainz/Mainz-Kastel) do km 592,00 (Koblencja, ujście Mozeli)
źródło:
CCNR
Żadne komentarze nie zostały dodane.