O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Duisburg - największy port śródlądowy w Europie

26.09.2024
Duisburg - największy port śródlądowy w Europie
Duisburg jest znany z największego w Europie portu śródlądowego. Łącząc porty morskie z centrum kraju, Duisport odgrywa kluczową rolę w rozwoju zrównoważonej logistyki i usług transportu kombinowanego.

Część ładunków mających trafić do Niemiec transportem morskim, w głąb kraju lub do odbiorców zagranicznych, wyrusza coraz częściej na barkach lub koleją. Laude Smart Intermodal wpisuje się w ten trend i rozwija przewozy z wykorzystaniem Duisportu, jako miejsca załadunku i rozładunku transportowanych towarów.

W Niemczech zwykło się mówić, że żegluga śródlądowa nie jest tak dobra jak transport kolejowy, ale uznaje się ją za lepszą niż transport drogowy. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego (Destatis) niemieckimi śródlądowymi drogami wodnymi przewieziono w 2023 r. łącznie 172 mln t towarów.

– Porty żeglugi śródlądowej dają możliwość połączenia zalet każdego ze sposobów przewozu w jeden łańcuch logistyczny. Laude ma doświadczenie w realizacji takich transportów w Polsce i Ukrainie, teraz rozwijamy połączenia także w Niemczech – podkreśla Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal.

Region Ruhry i południowa Westfalia należą do najsilniejszych regionów gospodarczych. Dziś, kiedy Niemcy mierzą się z fatalnym stanem infrastruktury drogowej, koniecznością remontów setek mostów, transport staje przed nowymi wyzwaniami. Nie da się skutecznie przeciwdziałać korkowaniu autostrad bez przekierowania strumienia towarów na kolej i na rzeki. Jeden z najambitniejszych projektów – LOG4NRW – zakłada przeniesienie ok. 27 tys. ciężarówek w Zagłębiu Ruhry i południowej Westfalii z dróg na tory i drogi wodne .

– Pamiętajmy, że mówimy nie tylko o transporcie wewnętrznym, ale także o milionach ton różnych towarów, które każdego roku pokonują niemieckie szlaki transportowe w tranzycie. Wojna w Ukrainie dodatkowo zwiększyła strumień produktów, który jest kierowany przez Niemcy. Oczywiście, że widzimy w tej rewolucji szansę dla nas. Także, dlatego sukcesywnie rozbudowujemy spółkę w Niemczech – dodaje M. Witczak
Laude GmbH z siedzibą w niemieckim Essen specjalizuje się w świadczeniu usług intermodalnych na terenie Europy Zachodniej.

Diusburg ze swoim portem rzecznym to szczególne miejsce, w którym krzyżuje się przepływ towarów kierowanych zarówno do, jak i z niemieckich portów pełnomorskich z transportami kołowymi i kolejowymi, którymi docierają produkty zarówno z Azji, jak i Europy Centralnej i Wschodniej. Stąd coraz częściej kontynuując podróż już barkami w głąb Europy jako jeden z niewielu operatorów kolejowych Laude działa zarówno na terenie Ukrainy, Polski i Niemiec. Przewożąc pomiędzy krajami przede wszystkim ciężkie ładunki, w których specjalizuje się od wielu lat. Powiązania gospodarcze, łańcuchy dostaw i więzi kooperacyjne są bardzo silne między Górnym Śląskiem a Zagłębiem Rurhy. I Laude chce i potrafi to wykorzystać. - Dzięki skali operacji logistycznych prowadzonych na wszystkich naszych głównych rynkach, możemy dziś zaproponować bardzo atrakcyjne warunki przewozów na trasach łączących Duisburg ze Śląskiem i dalej portami czarnomorskimi – podsumowuje Marcin Witczak.

Śląskie przełożenie

Dwa lata temu Laude zmodernizowało swój terminal intermodalny w Sosnowcu. Jego łączna powierzchnia to 1,76 ha z możliwością składowania 260 kontenerów i zdolnościami przeładunkowymi sięgającymi 8 tys. TEU rocznie. W strategii Spółki związanej z rozwojem przewozów realizowanych zarówno do, jak i z Niemiec, może on odegrać kluczową rolę.

Warto zauważyć, że według danych Międzynarodowej Unii Kombinowanego Transportu Drogowo—Kolejowego (UIRR), wyniki, które branża odnotowała w II kw. 2024 r. były o 4,24% lepsze niż w 2022 roku. – Jestem przekonany, że przyszłość i rozwój przewozów kolejowych jest ściśle związany z koncepcją transportu intermodalnego – płynnej integracji różnych środków transportu. Dzięki efektywnemu połączeniu kolei z transportem drogowym, a także rzecznym, morskim, czy w niektórych przypadkach lotniczym - można zoptymalizować cały łańcuch logistyczny. Na mapie takich połączeń i przewozów Śląsk zawsze jest jednym z ważniejszych centrów produkcyjnych, skąd zaopatrywane są fabryki i magazyny w całej Europie, dlatego chcemy tu rozwijać nasze usługi – wyjaśnia Witczak.

źródło: Forhang-Silesia - Strategie Komunikacyjne

Udostępnij:

Apis 26.09.2024 457 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?