O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Port w Hamburgu: oddano pierwszy z trzech promów hybrydowych

31.08.2024
Port w Hamburgu: oddano pierwszy z trzech promów hybrydowych
Kolejny kamień milowy na drodze do elektryfikacji napędu statków: w lipcu do służby w porcie w Hamburgu oddano pierwszy z trzech nowych promów typu 2030. Prom napędzany jest systemem hybrydowym z dwoma elektrycznymi pędnikami Voith Schneider (eVSP).

Flota Hadag Seetouristik und Fährdienst wzbogaciła się o nowy "okręt flagowy": prom hybrydowy typu 2030, który Voith opracował wspólnie z SET Schiffbau- und Entwicklunggesellschaft Tangermünde, będącą częścią Heinrich Rönner Group, oraz projektantami statków z Flensburga z naValue.

W ramach projektu Voith stworzył kilkaset indywidualnych wariantów konstrukcji kadłuba, korzystając z symulacji CFD, biorąc pod uwagę wysokie wymagania klienta w zakresie wydajności i zużycia energii oraz obliczając efektywność energetyczną każdego z nich. Dodatkowo przeprowadzono liczne badania modelowe, które potwierdziły wyniki obliczeń. Między innymi dzięki zoptymalizowanemu kadłubowi nowy prom, mający około 33 metry długości i osiem metrów szerokości, jest większy niż wszystkie poprzednie promy Hadag, tworząc więcej miejsca na obszary wielofunkcyjne i miejsce dla maksymalnie 250 pasażerów.

Niezbędny ciąg i maksymalną prędkość do 13 węzłów zapewniają dwa nowo opracowane napędy eVSP 9X5/100 - wyposażone w zintegrowane silniki elektryczne z magnesami trwałymi firmy Elin Motoren, spółki zależnej Voith Turbo. Jak wynika z komunikatu prasowego, dwa nowo opracowane pięciołopatowe, elektryczne pędniki Voith Schneider 9X5/100 zapewniają niską emisję substancji zanieczyszczających i hałasu, a także optymalną zwrotność, a tym samym wysoki poziom bezpieczeństwa.

Aby zapoznać się z zaletami eVSP przed oddaniem do użytku pierwszego z trzech promów hybrydowych, eksperci firmy Voith przeprowadzili kilka szkoleń z kapitanami Hadag.




tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 31.08.2024 440 0 komentarzy 3.00 z 1 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (1)100 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?