Kolejny kamień milowy na drodze do elektryfikacji napędu statków: w lipcu do służby w porcie w Hamburgu oddano pierwszy z trzech nowych promów typu 2030. Prom napędzany jest systemem hybrydowym z dwoma elektrycznymi pędnikami Voith Schneider (eVSP).
Flota Hadag Seetouristik und Fährdienst wzbogaciła się o nowy "okręt flagowy": prom hybrydowy typu 2030, który Voith opracował wspólnie z SET Schiffbau- und Entwicklunggesellschaft Tangermünde, będącą częścią Heinrich Rönner Group, oraz projektantami statków z Flensburga z naValue.
W ramach projektu Voith stworzył kilkaset indywidualnych wariantów konstrukcji kadłuba, korzystając z symulacji CFD, biorąc pod uwagę wysokie wymagania klienta w zakresie wydajności i zużycia energii oraz obliczając efektywność energetyczną każdego z nich. Dodatkowo przeprowadzono liczne badania modelowe, które potwierdziły wyniki obliczeń. Między innymi dzięki zoptymalizowanemu kadłubowi nowy prom, mający około 33 metry długości i osiem metrów szerokości, jest większy niż wszystkie poprzednie promy Hadag, tworząc więcej miejsca na obszary wielofunkcyjne i miejsce dla maksymalnie 250 pasażerów.
Niezbędny ciąg i maksymalną prędkość do 13 węzłów zapewniają dwa nowo opracowane napędy eVSP 9X5/100 - wyposażone w zintegrowane silniki elektryczne z magnesami trwałymi firmy Elin Motoren, spółki zależnej Voith Turbo. Jak wynika z komunikatu prasowego, dwa nowo opracowane pięciołopatowe, elektryczne pędniki Voith Schneider 9X5/100 zapewniają niską emisję substancji zanieczyszczających i hałasu, a także optymalną zwrotność, a tym samym wysoki poziom bezpieczeństwa.
Aby zapoznać się z zaletami eVSP przed oddaniem do użytku pierwszego z trzech promów hybrydowych, eksperci firmy Voith przeprowadzili kilka szkoleń z kapitanami Hadag.
tłum. A. Podgórski
Żadne komentarze nie zostały dodane.