Kanał Dortmund-Ems łączy wschodni obszar Ruhry od Dortmundu przez rzekę Ems do portu morskiego Emden. Realizacja różnych projektów budowlanych ma obecnie na celu wzmocnienie wydajności kanału.
11 sierpnia 1899 roku cesarz Wilhelm II otworzył kanał Dortmund-Ems (DEK) przy podnośni Henrichenburg. Kanał o długości około 224 kilometrów był pierwszym dużym kanałem śródlądowym w Niemczech. W ten sposób od 125 lat łączy on rdzeń Zagłębia Ruhry z dużymi portami Morza Północnego. Już wtedy poszukiwano połączenia zachód-wschód od Renu przez kanał Dortmund-Ems do Wezery i Łaby, co zrealizowano na początku XX wieku.
Kanał Dortmund-Ems będzie w przyszłości nadal odgrywał ważną rolę w transporcie towarów. W ubiegłym roku południowym odcinkiem kanału Dortmund-Ems przewieziono ponad dziesięć milionów ton towarów, a północnym – około trzech milionów ton. W sumie w zeszłym roku trasą południową przepłynęło około 14 000 statków, a trasą północną około 6 000.
Obecne projekty budowlane wzmacniają wydajność kanału
Kanał Dortmund-Ems jest obecnie dalej rozbudowywany, aby większe statki mogły przewozić więcej towarów i
odciążać drogi i kolej. Dotyczy to dużych statków motorowych o długości do 110 metrów oraz zestawów pchanych o długości do 185 metrów, każdy o szerokości 11,4 metra i zanurzeniu 2,8 metra. Trasa południowa między Dortmundem a Bergeshövede została już rozbudowana ale na długości zaledwie kilku kilometrów, aby pomieścić nowoczesne statki towarowe. Ponadto wszystkie pięć śluz na północnej trasie DEK między Bergeshövede a Papenburgiem zostanie zastąpionych nowymi, najnowocześniejszymi budowlami. Nowe śluzy w Bevergern, Rodde, Venhaus, Hesselte i Gleesen będą miały większe komory.
Szkielet sieci kanalizacyjnej Niemiec Zachodnich
„Kanał Dortmund-Ems to nie tylko szkielet sieci kanałów w zachodnich Niemczech, ale także serce północno-zachodniej gospodarki Niemiec. Jako centralna część infrastruktury transportowej
Kanał Dortmund-Ems promuje konkurencyjność przedsiębiorstw znajdujących się wokół kanału.
Transport surowców i towarów dużymi motorowymi statkami towarowymi wzmacnia łańcuchy logistyczne i podnosi atrakcyjność gospodarczą całego regionu – mówi Eric Oehlmann, Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Wodnych i Żeglugi .
tłum. A. Podgórski
Żadne komentarze nie zostały dodane.