Aby móc sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport o dużej przepustowości i transporcie ciężkim, Port w Straubing inwestuje w terminal do transportu ciężkiego z wystarczającą ilością miejsc magazynowych i parkingowych. W ramach tego spedytor ciężkich ładunków Klaus Altmann kupił już dźwig gąsienicowy od Sennebogen.
Ze względu na rosnące znaczenie transportu wodnego, doskonałe połączenia drogowe dla transportu ponadgabarytowego i ogólny rozwój rynku, port Straubing -Sand odnotowuje rosnący wolumen ładunków cięzkich i ponadgabarytowych. Z tego powodu Unia Europejska finansuje budowę wydajnego terminalu o długości 190 metrów do ciężkich ładunków z wystarczającą powierzchnią magazynową i parkingową w porcie Dolnej Bawarii kwotą 7,7 mln euro.
W oczekiwaniu na to rozwiązanie spedytor ciężkich ładunków Klaus Altmann zakupił mobilny dźwig gąsienicowy Sennebogen typu 5500 o masie własnej około 200 ton i długości wysięgnika 35,5 metra. Żuraw jest zainstalowany na istniejącej płycie o dużej wytrzymałości na nabrzeżu południowym i może podnosić do 120 ton w promieniu 6,5 metra. Podczas załadunku lub rozładunku statków żuraw osiąga udźwig 74,7 tony przy promieniu jedenastu metrów.
W przyszłym roku firma zajmująca się transportem ciężkim Klaus Altmann chce wymienić istniejący dźwig na jeszcze mocniejszy żuraw gąsienicowy 7700. Będzie miał masę własną około 300 ton i będzie w stanie unieść do 227 ton w promieniu siedmiu metrów. Przy promieniu dwunastu metrów ładowność wyniesie około 112 ton. W przyszłości dla planowanego nowego terminalu ciężkiego planowana jest także portowa suwnica linowa na podwoziu bramowym o udźwigu 130 ton na wysokości 19 metrów.
tłum. A. Podgórski
Żadne komentarze nie zostały dodane.