Kończy się zagospodarowanie teremu na śluzach Krapkowice. Została wybudowana nowa śluza klasy 5A (12m x 190m) z głową pośrednią oraz zmodernizowana stara śluza pociągowa 9,60m x 186m. W odrębnym zadaniu odtworzono pierwotny stan trzeciej, najstarszej śluzy 9,60m x 57m pod nadzorem konserwatora zabytków.
Ze względów ekologicznych (szpaler dębów rozdzielający górne awanporty śluzy nowej i pociągowej) osie śluz są oddalone od siebie o ~60m. Nowa śluza posiada głowę pośrednią dzielącą komorę na ~70m i ~ 120m co daje możliwość oszczędzania wody. Stara śluza pociągowa została wzmocniona okładziną z grodzic stalowych obustronnie na całej długości.
Pomiędzy głowami górnymi wybudowano nową sterówkę, wyposażoną w nowoczesne układy sterowania obu śluz. Stalowe wrota wsporne i zasuwy kanałów obiegowych są napędzane siłownikami hydraulicznymi. Śluzy i awanporty posiadają nowe oświetlenie LED, oznakowanie żeglugowe oraz punkty poboru wody i zasilania elektrycznego.
W podobny sposób zostały zmodernizowane śluzy Januszkowice gdzie w miejscu śluzy małej powstała śluza nowa 12m x 190m klasy Va.
Eugeniusz Budrewicz - Budro2