O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Drastyczne cięcia w budżecie federalnym na szkolenia oraz modernizację floty.

06.05.2024
Drastyczne cięcia w budżecie federalnym na szkolenia oraz modernizację floty.
Istnieją obawy przed drastycznymi cięciami w budżecie federalnym na rok 2025 na żeglugę śródlądową w obszarach pomocy szkoleniowej i dokształcającej oraz w programie modernizacji floty.

Zgodnie z informacjami otrzymanymi przez Związek Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB ) od Federalnego Ministerstwa Transportu ( BMDV ), federalny minister transportu Volker Wissing planuje drastycznie ograniczyć środki z budżetu federalnego (rozdział 1210) na promocję szkoleń i dokształcanie w zakresie żeglugi śródlądowej oraz promowanie zrównoważonego rozwoju modernizację statków żeglugi śródlądowej od 2025 r. Szczególnie poważne są planowane cięcia w obszarze dotacji na finansowanie szkoleń i dalszej edukacji. Ma ona zostać zmniejszona z obecnych 6,8 mln euro rocznie do 4,4 mln euro rocznie od 2025 r. Ta redukcja o 2,4 mln euro oznacza, że ​​rocznie będzie można sfinansować około 30 umów szkoleniowych mniej.

„Te cięcia to katastrofa dla przedsiębiorców z branży żeglugi towarowej i pasażerskiej, gdzie niedobory personelu pozostawiają obecnie tak poważne ślady, że statki trzeba wycofywać z eksploatacji, ponieważ na pokładzie nie ma obsady umożliwiającej zmianę załóg” – czytamy w raporcie, który napisali wspólnie i rozesłali do członków Bundestagu (MdB ) Jens Schwanen (dyrektor zarządzający BDB eV), Andrea Beckschäfer (dyrektor zarządzający BDS Dział żeglugi śródlądowej eV), Karl Hofstätter (prezes średniej wielkości żeglugi pasażerskiej eV) i Michael Maul (prezes niemieckiego stowarzyszenia promowego eV).

Cięcia w finansowaniu modernizacji floty żeglugi śródlądowej są jeszcze bardziej drastyczne: w 2025 r. program ma zostać obcięty o 10 mln euro, a w 2026 r. o kolejne 10 mln euro. W 2028 r. dostępnych powinno być łącznie zaledwie 8 mln euro.

„W przyszłości przekazane środki wystarczą jedynie na sfinansowanie dużych projektów finansowanych w poprzednich latach. W związku z tym nowe projekty de facto nie będą już mogły być realizowane. Pomyślnie rozpoczęty proces zmierzający do stworzenia żeglugi śródlądowej, która będzie w miarę neutralna dla klimatu i zoptymalizowane pod kątem możliwie małej ilości wody, które można zintegrować z cyfrowymi procesami logistycznymi, zostanie wstrzymany” – kontynuują autorzy listu.




tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 06.05.2024 722 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?