W departamencie Yvelines, 60 km od Paryża, rozpoczęły się prace budowlane w Port Seine Métropole Ouest (PSMO) u zbiegu Sekwany i Oise. Dla operatora portu Haropa jest to ważny projekt strategiczny dla rozwoju żeglugi śródlądowej i transportu kolejowego na osi Sekwany.
Obszary objęte roszczeniami PSMO – około 100 hektarów – znajdują się w gminach Achères, Andrésy i Conflans-Sainte-Honorine. Na platformie multimodalnej (rzeczna, kolejowa i drogowa) będą prowadzone działania związane z transportem i dystrybucją materiałów dla sektora inżynierii lądowej. Przyszły port ma umożliwić rozwój transportu rzecznego i kolejowego na obszarze aglomeracji paryskiej. Docelowo nowy port ma wzmocnić rozwój gospodarczy regionu i przyczynić się do szybkiego rozwoju zrównoważonej logistyki na potrzeby sektora budowlanego dla placów budowy projektu Grand Paris i całego obszaru Paryża.
Tworząc nowe obiekty portowe, operator portu Haropa Port konsoliduje swój zasięg w regionie paryskim i poszerza swoje zaplecze, aby zwiększyć wykorzystanie śródlądowego transportu wodnego. Haropa Port inwestuje 122 miliony euro w nową budowę portu miejskiego w zachodniej części Sekwany. Pierwsza faza prac budowlanych pozwoli na oddanie nowego portu do użytku już w 2027 roku. Potem nastąpią dalsze prace rozwojowe, które potrwają do 2040 roku.
- Mam przyjemność poinformować o rozpoczęciu prac budowlanych nad PSMO, ważnym projektem strategicznym dla rozwoju żeglugi śródlądowej i transportu kolejowego na osi Sekwany. Ten multimodalny obiekt jest przeznaczony do prowadzenia działalności w sektorze inżynierii lądowej i oferuje duży potencjał gospodarczy, wzmacniając nasz zasięg regionalny w zakresie zaopatrywania placów budowy projektu Grand Paris i obszaru Wielkiego Paryża - mówi Antoine Berbain, zastępca dyrektora zarządzającego Haropa Port | Paryża i odpowiedzialny za projekt multimodalny.
tłum. A. Podgórski
foto: wizualizacja
Żadne komentarze nie zostały dodane.