O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


UE chce zwiększyć efektywność systemu informacji rzecznej

16.02.2024
UE chce zwiększyć efektywność systemu informacji rzecznej
UE chce zmodernizować System Informacji Rzecznej (RIS). Parlament Europejski i państwa członkowskie muszą jeszcze wyrazić zgodę na tę propozycję.

W przyszłości Europejski System Informacji Rzecznej (RIS) będzie wykorzystywany nie tylko do wymiany informacji na temat ruchu statków, żeglowności rzek i kanałów, ale umożliwi także wymianę większej ilości danych. Obejmuje to informacje o ładunku, czasie wypłynięcia i przybycia lub dostępności energii z lądu lub paliw alternatywnych w portach śródlądowych.

Komisja Europejska przedstawiła odpowiedni wniosek dotyczący nowej wersji dyrektywy RIS z 2005 r. „Nowoczesne systemy informacji rzecznej pomogą operatorom i kapitanom statków żeglugi śródlądowej lepiej i łatwiej komunikować się z operatorami portów i władzami, a także lepiej planować i realizować rejsy” – wyjaśniła unijna komisarz ds. transportu Adina Valean. Ma to pomóc w lepszym zintegrowaniu żeglugi śródlądowej z nowoczesnymi procesami logistycznymi – twierdzi.

Do tej pory dane dotyczące bezpieczeństwa ruchu były przesyłane za pośrednictwem RIS. W poszczególnych państwach UE obowiązują jednak różne systemy informatyczne, dlatego przy przekraczaniu granic wewnętrznych często konieczne jest kilkukrotne wprowadzenie informacji. Propozycja reformy zakłada utworzenie jednolitej platformy UE RIS.

Niektóre informacje powinny zatem nadal być obowiązkowe. Ponadto dane dotyczące statków należy powiązać z elektronicznymi informacjami o transporcie towarowym (eFTI). Ma to także ułatwić wymianę danych z innymi uczestnikami łańcucha transportowego, takimi jak operatorzy portów i terminali, przedsiębiorstwa kolejowe i samochodowe czy też z klientami z branży przemysłowej.

Nowa dyrektywa RIS powinna mieć zastosowanie do wszystkich dróg wodnych i portów wchodzących w skład transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T). RIS jest obecnie dostępny w całej Europie na około 13 000 km dróg wodnych w dwunastu krajach UE.



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 16.02.2024 969 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?