
HGK Gas Shipping uruchomiła na Renie innowacyjny tankowiec „Gas 95”. Jak podaje przedsiębiorstwo żeglugowe, statek jest niskoemisyjny dzięki napędowi dieslowo-elektrycznemu i konstrukcji „gotowej na paliwo przyszłości”. A dzięki optymalizacji zanurzenia jest przygotowany również na okresy niskich stanów wód.
»Gas 95« przeznaczony jest do obsługi linii na Renie opartej na nowych statkach, które zostały już oddane do użytku i zaprojektowane przez HGK Shipping w ostatnich miesiącach. Według przewoźnika, »Gas 95« wyposażono również w napęd spalinowo-elektryczny, co wynika z doświadczeń zdobytych z tymi statkami. Do podjęcia rozwiązania przyczyniły się w szczególności dobre wyniki jednostki »Gas 94«, która od ponad dwóch lat wzmacnia flotę gazową spółki.
W planach jest już następca »Gas 95«.
"Dlatego »Gas 95« spełnia najwyższe standardy ochrony środowiska i bezpieczeństwa. W ten sposób możemy zapewnić naszym klientom kolejny element bardziej zrównoważonego i niezawodnego łańcucha dostaw drogą wodną” – mówi Anke Bestmann, dyrektor zarządzająca HGK Gas Shipping GmbH. "Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby stale się doskonalić i w sposób zrównoważony rozbudowywać naszą flotę gazową. Dowodem naszych wysiłków było już kilka statków, które uzyskały certyfikat Green Award promujący czystszą i bezpieczniejszą żeglugę śródlądową. Planujemy to również w nadchodzących miesiącach dla »Gas 95«.
HGK Gas Shipping regularnie zdobywa punkty w rankingu niezależnej i uznanej na arenie międzynarodowej agencji ratingowej EcoVadis za jej ciągłe wysiłki w obszarze zrównoważonego rozwoju. W 2023 roku udało się firmie uzyskać status "Złoty", do platyny brakowało jej zaledwie dwa punkty.
Oddano już do użytku kolejny, zoptymalizowany pod kątem niskiego zużycia wody nowy statek z napędem dieslowo-elektrycznym dla floty gazowej, »Gas 96«. W planach są także kolejne.
tłum. A. Podgórski
Żadne komentarze nie zostały dodane.