O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


»H2 Barge2« – nowy statek o napędzie wodorowym na Renie

10.02.2024
»H2 Barge2« – nowy statek o napędzie wodorowym na Renie
Pierwszy bezemisyjny statek towarowy napędzany wodorem wszedł do służby w Werkendam w Holandii. Wchodzi do służby na Renie pod nową nazwą „H2 Barge2” i pływa między Rotterdamem a Duisburgiem.

Richard Klatten, dyrektor generalny Future Proof Shipping, do którego floty należy ten statek, świętował ten szczególny moment w obecności dużej liczby uczestników projektu i gości: „To dla nas kolejny dumny moment, który udowadnia, że ​​ładunek przemieszcza się przy zerowej emisji. Zerowa emisja jest nie tylko możliwa, ale także skalowalna. Pomyślne zwodowanie naszej drugiej barki napędzanej wodorem jest równie ważne jak pierwsza, nie tylko dla Future Proof Shipping, ZEM Ports NS i projektu Flagships, ale także dla przyszłości ekologicznej żeglugi. Ten statek wyznacza obecnie standardy w żegludze śródlądowej i nie tylko.«

„H2 Barge2” działa na ogniwach paliwowych

W 2023 roku „H2 Barge 2”, dawniej „FPS Waal” , a wcześniej „Fenny 1” została przebudowana w całym obszarze napędowo-energetycznym w Holland Shipyards Group (HSG) w Werkendam. Usunięto wszystkie silniki spalinowe i zbiorniki na paliwa kopalne. Teraz statek jest wyposażony w całkowicie nowy, w 100% bezemisyjny układ napędowy, obejmujący ogniwa paliwowe PEM, magazynowanie wodoru, zestawy akumulatorów i elektryczny układ napędowy zainstalowany pod pokładem. Sześć ogniw paliwowych firmy Ballard Power Systems daje łączną moc zainstalowaną do 1,2 MW.

Future Proof Shipping oczekuje, że „H2 Barka 2” podczas rejsów po Renie zaoszczędzi 3000 ton CO2 rocznie

Dla Ady Jakobsen, dyrektor zarządzającej Maritime CleanTech, projekt ten ma ogromne znaczenie dla całej branży: »Ten projekt udowadnia, że ​​współpraca transgraniczna i międzyfirmowa jest kluczem do przyjaznego środowisku rozwoju żeglugi. Oddanie do eksploatacji nowych statków wodorowych jest ważne, jeśli chcemy przyspieszyć przejście na żeglugę przyjazną dla środowiska. Razem budujemy nowe łańcuchy wartości dla przyszłych paliw, które są kluczowe dla osiągnięcia szybko zbliżających się celów klimatycznych.«

„FPS Waal”, obecnie „H2 Barge2”, otrzymał mocniejszy napęd niż jego poprzednik. Na pokładzie zainstalowano sześć ogniw paliwowych Ballard o mocy 200 kW i łącznej mocy 1,2 MW, poprzednik miał moc 800 kW. Przy długości 109,8 m i szerokości 11,40 m „H2 Barge2” może przewieźć 190 TEU.



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 10.02.2024 1,140 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies