O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Żadnych strajków w żegludze śródlądowej - to niezawodny partner

03.02.2024
Żadnych strajków w żegludze śródlądowej - to niezawodny partner
Śródlądowy transport towarowy okazuje się niezawodnym partnerem transportowym i logistycznym nawet w czasach, gdy związek maszynistów GDL po raz kolejny na kilka dni paraliżuje kolejowy ruch towarowy w Niemczech i osłabia Niemcy jako lokalizację przemysłową.

Nawoływanie związku maszynistów GDL do strajku wpływa nie tylko na podróżnych i dojeżdżających do pracy w transporcie pasażerskim. Od 24.01.2024 strajkuje także kolej towarowa, która ma potrwać do końca miesiąca. Jako konsekwencje akcji protestacyjnej przewiduje się masowe zakłócenia w łańcuchach dostaw i poważne szkody gospodarcze.

W tym kontekście Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB ) wskazuje, że system dróg wodnych jest w dalszym ciągu niezawodnym i wydajnym partnerem w łańcuchu transportowym i może w istotny sposób przyczynić się do utrzymania stabilności łańcuchów dostaw i bezpieczeństwo dostaw dla przemysłu i zaopatrzenia ludności.

„Pokazuje to, jak ważne i rozsądne jest multimodalne, inteligentne tworzenie sieci dróg wodnych, kolei i transportu drogowego. Z jednej strony zapewnia efektywne i przyjazne dla klimatu zagospodarowanie rosnącego wolumenu towarów. Z drugiej strony multimodalność znacząco zwiększa odporność łańcuchów dostaw na wypadek zdarzeń nadzwyczajnych, takich jak strajki czy poważne uszkodzenia infrastruktury transportowej. Żegluga śródlądowa to niezawodny partner, gotowy przyjąć towar i zrekompensować ograniczenia w logistyce kolejowej” – powiedział Prezes BDB Martin Staats (MSG, Würzburg).

W 2022 r. żegluga śródlądowa przetransportowała niemieckimi drogami wodnymi około 182 mln ton towarów, głównie towarów masowych, takich jak materiały budowlane, rudy, węgiel i stal. Jednak statki żeglugi śródlądowej stają się coraz ważniejsze także przy transporcie kontenerów lub transporcie towarów o dużej pojemności i ciężkich ładunkach. „Mokry środek transportu” ma jeszcze rezerwy mocy. Politycy również uważają, że należy je wykorzystać; mając na uwadze ambitne cele w zakresie redukcji emisji w sektorze transportu na najbliższe kilka lat i dziesięcioleci, zarówno rząd federalny, jak i Komisja Europejska ogłosiły, że chcą w znacznie większym stopniu skoncentrować się na przyjaznych dla środowiska obszarach dróg wodnych śródlądowych.



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 03.02.2024 1,350 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?