O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Porażka CDU w sprawie żeglugowego rozwoju Renu w Nadrenii-Palatynacie

29.01.2024
Porażka CDU w sprawie żeglugowego rozwoju Renu w Nadrenii-Palatynacie
Opozycyjnej CDU w Nadrenii-Palatynacie nie udało się nakłonić rządu krajowego do silniejszego zaangażowania się w żeglugę śródlądową.

Unijna grupa parlamentarna złożyła do parlamentu krajowego wniosek dotyczący przede wszystkim żeglugi śródlądowej na Renie. Jednak - jak donosi kilka mediów - rządząca koalicja "semaforów", złożona z frakcji SPD, Zielonych i FDP, nie chciała zgodzić się na wniosek.

Propozycja faktycznie poszła w tym samym kierunku, co polityka rządu, przynajmniej tak sądzi koalicja. Rząd stanowy został poproszony o współpracę w polityce federalnej w Berlinie „na rzecz przyspieszonego pogłębienia szlaku żeglugowego na środkowym Renie”.

Ren staje się wąskim gardłem, gdy poziom wody jest niski

Okresy niskiego poziomu wody często powodują opóźnienia i problemy w żegludze śródlądowej. Lokalny przemysł obawia się migracji wartości dodanej do krajów sąsiednich. Kolejnym punktem jest temat hubów wodorowych w portach śródlądowych, który należy rozwijać z większym zaangażowaniem – to samo tyczy się rozbudowy infrastruktury zasilania statków z lądu.

Rząd nie chciał pozostawiać bez odpowiedzi zarzutów przed głosowaniem przeciwko wnioskowi. Pia Schellhammer - przewodnicząca grupy parlamentarnej Zielonych w parlamencie krajowym - podkreśliła, że ​​rząd kraju związkowego już wiele robi, zarówno na rzecz szlaku wodnego Renu, jak i całej żeglugi śródlądowej. „Siedzicie na statku, który już płynie” – powiedział polityk o propozycji Unii.

Przed zarzutami broniła się także Daniela Schmitt z FDP, obecna minister gospodarki i następczyni obecnego federalnego ministra transportu Volkera Wissinga. Właśnie utworzono komisję do spraw przyspieszonego pogłębienia szlaku żeglugowego na środkowym Renie i dodatkowych stanowisk w administracji wodnej i żeglugowej.

Pracujemy też zarówno nad systemami zasilania lądowego, jak i nad wodorem. Schmitt podkreślił, że zlecono sporządzenie odpowiedniego raportu. Najpierw chcieli dowiedzieć się, co, jak i gdzie dokładnie jest to możliwe. „Więc sprawy wyraźnie zmierzają w dobrym kierunku” – stwierdził Minister Gospodarki.

Oprócz grupy parlamentarnej CDU za wnioskiem głosowali także Wolni Wyborcy.



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 29.01.2024 814 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?