O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Rhenus przekształca stare pchacze DBR tak, aby były przyjazne dla środowiska

03.11.2023
Rhenus przekształca stare pchacze DBR tak, aby były przyjazne dla środowiska
Grupa Rhenus inwestuje w modernizację floty. Dwa pchacze firmy Deutsche Binnenreederei (DBR) zostały przystosowane do silników Stage V.

Jak wynika z komunikatu, przejęta ponad trzy lata temu konwersja dwóch jednostek napędowych DBR to jeden z wielu kroków na drodze do kompleksowej konwersji całej floty na silniki najnowszej generacji.

Chociaż firma Rhenus buduje obecnie w sumie trzy całkowicie zrównoważone statki napędzane wodorem , starsze statki zostaną wkrótce przebudowane na bardziej nowoczesną i przyjazną dla środowiska technologię. Zaczęło się od dwóch pchaczy kanałowych „RSPSB 146” i „RSPSB 153” z lat 70. XX wieku.

Konwersja obu statków trwała około dziesięciu miesięcy. Stare jednostki zastąpiono nowoczesnymi generatorami diesla firm Scania i Caterpillar. Są to marynizowane silniki do samochodów ciężarowych, które są dopuszczone do stosowania na statkach żeglugi śródlądowej.

Układy napędowe są wyposażone w układ oczyszczania spalin zgodny z normą UE Stage V, który gwarantuje, że do powietrza nie przedostaną się już żadne cząsteczki szkodliwe dla środowiska. Pozwala to na redukcję drobnego pyłu nawet o 40%. Silniki osiągają moc 740 kW, co oznacza trzykrotny wzrost.

Aby zrobić miejsce dla znacznie większych silników, maszynownia została całkowicie rozebrana i odnowiona. Wszystkie stare pompy, elektronika i agregaty ustąpiły miejsca najnowszej elektronice i nowoczesnej szafie sterowniczej. Dostępny jest również nowy układ napędowy z łożyskami oporowymi i uszczelnieniami wału. Zmodernizowano także hydraulikę steru.

Obszarem działania obu statków pozostaje obszar dróg wodnych NRD. »Większość statków niemieckich przewoźników śródlądowych ma 30-50 lat. Jednak złomowanie nie ma tutaj żadnego sensu, zwłaszcza że tak łatwo jest je odpowiednio przekonwertować” – wyjaśnia Thomas Kaulbach, dyrektor zarządzający Rhenus PartnerShip.

Wkrótce dołączą do nich pierwsze flagowce nowej generacji floty niskoemisyjnej. Trzy zamówione jednostki będą napędzane wodorem i akumulatorami elektrycznymi. Rhenus stale rozwija także swoją flotę krótkodystansową. Rhenus i Arkon Shipping wspólnie zaprojektowały pięć nowych statków do przybrzeżnego transportu towarowego. Działający na całym świecie dostawca usług logistycznych twierdzi, że jego celem jest redukcja emisji CO2 w swojej działalności operacyjnej i bardziej zrównoważona obsługa globalnych łańcuchów dostaw.

RSPSB146:

Rok budowy 1978
Zaprojektowany dla zanurzenia 1,20 m
Długość 21,25 m, szerokość 8,25 m

RSPSB153:

Rok budowy 1979
Zaprojektowany dla zanurzenia 1,25 m
Długość 21,11 m, szerokość 8,24 m



tłum. A. Podgórski

Galeria

Image #2096
Image #2097

Udostępnij:

Apis 03.11.2023 4,638 1 komentarzy 0 z 0 ocena

1 komentarzy


  • Apis
    Apis
    Nawet już się nie wspomina, że to były polskie pchacze BIZON-O-146 i BIZON-O-153. Swoją drogą: w Polsce "nie opłacało się" modernizować floty? Bez litości tnie się na złom właśnie pchacze typu BIZON w Porcie Miejskim we Wrocławiu, który portem jest już tylko z nazwy a wykonujący tę robotę złomiarz - żerując na naszej nostalgii - sprzedaje za horrendalne ceny elementy wyposażenia takie jak lampy nawigacyjne, kompasy, dzwony i inne mosiądze, lornetki, telegrafy, tuby itp.
    - 05.11.2023 09:13

    Dodaj lub popraw komentarz

    Zaloguj się, aby napisać komentarz.
    Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
    Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
    Niesamowite! (0)0 %
    Bardzo dobre (0)0 %
    Dobre (0)0 %
    Średnie (0)0 %
    Słabe (0)0 %
    Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
    Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

      Nasz sondaż

    Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?