
Zapowiadane pieniądze na finansowanie start-upów przewozów wielkogabarytowych i ciężkich (GST) na drogach wodnych są już gotowe.
Według Ministra Gospodarki i Ochrony Klimatu Roberta Habecka (Zieloni) towary wielkogabarytowe, takie jak łopaty wirników turbin wiatrowych, powinny być transportowane przede wszystkim drogą wodną śródlądową, aby szybko osiągnąć transformację energetyczną
Federalne Ministerstwo Transportu (BMDV) opublikowało obecnie odpowiednie wytyczne w Dzienniku Federalnym. Odpowiedzialnym organem wydającym licencje jest Dyrekcja Generalna ds. Dróg Wodnych i Żeglugi (GDWS) w Bonn. Dotacje są zatem dostępne do czerwca 2024 r.
Jak już podano, dostępna jest całkowita kwota 2 mln euro. Są one przyznawane w formie dotacji bezzwrotnych, kwalifikowalnych jest do 50% kosztów. Łącznie w ciągu trzech lat podatkowych można uzyskać maksymalnie 200 000 EUR. Kwoty opierają się na nośności i wynoszą od 15,88 do 41,93 euro za km drogi wodnej, na której naliczany jest podatek GST.
Celem jest wykorzystanie przyjaznego dla środowiska potencjału żeglugi śródlądowej w multimodalnych łańcuchach transportowych.

Żadne komentarze nie zostały dodane.