O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


River Drones ochrzczone w Antwerpii

20.05.2023
River Drones ochrzczone w Antwerpii
Pierwsze dwa z dziesięciu planowanych „River Drones” firmy żeglugowej Erik Verstraeten zostały ochrzczone w Antwerpii.

„River Drones”, którym nadano nazwę i kolejne numery to statki żeglugi śródlądowej specjalnie zaprojektowane i wyposażone do półautonomicznej eksploatacji. Do października tego roku do służby mają wejść wszystkie jednostki z serii dziesięciu.

Na drogach wodnych we Flandrii statki o długości 106 m są sterowane z Shore Control Center firmy Seafar . Niemniej jednak rzeczne drony mają kwatery mieszkalne dla maksymalnie czterech osób, dzięki czemu mobą również docierać do innych portów z załogą.

Długość statków uwzględnia maksymalną długość zestawów pchanych, która jest ograniczona na przykład do 196 m w Kanale Alberta. Chociaż statek jest o 4 m krótszy niż statek 110 m, sam River Drone może załadować jedną warstwę TEU więcej, w połączonym szyku to nawet o dwie.

– Jest to możliwe między innymi dzięki przesunięciu sterówki do przodu i zmniejszeniu powierzchni mieszkalnej – wyjaśnia Wim Driessen, którego stocznia pełni rolę generalnego wykonawcy.

Oprócz Rensen-Driessen i stoczni Asto w budowę zaangażowane są inne znane firmy: Verhaar Omega jako dostawca napędu w postaci innowacyjnego i opracowanego samodzielnie napędu Equadrive-Poddrives oraz jako dostawca dziobowych sterów strumieniowych, Werkina Werkendam jako wykonawca wszystkich prac elektrycznych, w tym spalinowo-elektrycznych. Napęd statku, Koedood Marine jako dostawca silników głównych i pomocniczych oraz generatorów. Projekt wnętrza statku zlecono firmie Hoogendoorn z Werkendam.

Dążenie do osiągnięcia optymalnej równowagi energetycznej i środowiskowej to zastosowanie generatorów diesla Stage V firmy Koedood oraz zoptymalizowanego projektu statku holenderskiej firmy INEC BV.

Umowy na pierwsze pięć dronów rzecznych zostały już podpisane z operatorami kontenerów. „River Drone 1” będzie jeździł dla WeBarge, głównie z Antwerpii do miejsc nad Kanałem Alberta i do Brukseli/Vilvoorde.



foto: schuttevaer.nl, vrtnws

tłum. A. Podgórski

Galeria

Image #2042
Image #2043
Image #2044

Udostępnij:

Apis 20.05.2023 755 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?