O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Frachtowiec »Achim« tonie w śluzie Geisling

13.03.2023
Frachtowiec »Achim« tonie w śluzie Geisling
W miniony piątek pływający pod niemiecką banderą statek „Achim” zatonął w śluzie Geisling z niewyjaśnionych do dziś przyczyn.

Statek towarowy o długości 85 m i szerokości 8,20 m, załadowany głównie rudą żelaza, płynął z Regensburga w dół rzeki w kierunku Pasawy i śluzował w Geisling. Wypadek miał miejsce w komorze śluzy około godziny 13:25. Statek całkowicie osiadł na dnie śluzy o głębokości około 11,30 m.

Dwóch węgierskich członków załogi, 61-letni kapitan i 64-letni sternik, wydostało się z wody po drabinach awaryjnych w komorze śluzy. 64-letni sternik i 61-letni kapitan są lekko ranni.

Pracownicy centrum sterowania śluzą zawiadomili policję ochrony wód w Regensburgu, po czym na miejsce wypadku udał się duży oddział policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego i THW. Na miejscu obecni byli także przedstawiciele urzędu gospodarki wodnej, urzędu dróg wodnych i żeglugi, starostwa Regensburga oraz kierownictwa okręgu straży pożarnej. W początkowe śledztwo zaangażowana była prokuratura w Regensburgu.

Według aktualnych ocen, pomimo wycieku paliwa (oleju napędowego), nie ma bezpośredniego zagrożenia dla środowiska ze względu na zamknięte wrota śluzy. Sytuacja jest nadal monitorowana i na bieżąco oceniana.

Grupa policyjna ochrony wód Inspektoratu Policji Ruchu Drogowego w Regensburgu rozpoczęła dochodzenie w sprawie podejrzenia zanieczyszczenia wody.

Zaangażowane władze techniczne są w kontakcie z osobami odpowiedzialnymi za statek w sprawie złożonej akcji ratowniczej. Na razie nie wiadomo, kiedy się ona odbędzie. Zakres szkód również nie został jeszcze ustalony, ale zapewne zamknie się co najmniej w sześciocyfrową kwotą. Spodziewane koszty ratownictwa również mogą być znaczne. To, czy uszkodzona została również komora śluzy - zostanie wyjaśnione dopiero po zbadaniu.

Wydobycie frachtowca, który zatonął w śluzie Geislingen, prawdopodobnie będzie skomplikowane. Zaangażowany został przez firmę ubezpieczeniową frachtowca komisarz awaryjny. Następnie trzeba będzie zlecić specjalistycznej firmie wydobycie statku.

Zanim to nastąpi zanieczyszczona woda musi zostać najpierw wypompowana z komory śluzy, która ma prawie dwanaście metrów głębokości. Rzecznik Urzędu Żeglugi wyjaśnił, że pierwszą rzeczą do zrobienia było sprawdzenie, która firma dysponuje niezbędnymi maszynami i czasem do wykonania tej pracy. Jak dotąd zablokowana śluza na Dunaju miała niewielki wpływ na żeglugę, tylko dwa frachtowce musiały przerwać swoją podróż.

Do końca marca władze i tak zaplanowały prace kontrolne na różnych śluzach na Kanale Men-Dunaj i na Dunaju. Rzecznik zarządu dróg wodnych powiedział, że i tak przez trzy tygodnie na tym obszarze nie może odbywać się żadna żegluga. Problemy dla branży transportowej pojawiają się zatem tylko wtedy, gdy ratowanie zatopionego statku i ładunku trwa dłużej niż trzy tygodnie.



tłum. A. Podgórski

Udostępnij:

Apis 13.03.2023 1,583 0 komentarzy 0 z 0 ocena

0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

  Oferty pracy

 
Zobacz też: Szukam pracy
oraz: Kupię/sprzedam/usługi

  Polecamy

  Nasz sondaż

Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?