O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.


Nowe trendy - nowy wygląd - nowatorskie rozwiązania

27.11.2007
Mirek Rajski zainspirował mnie do pokazania naszej załodze rzeczywistości kontrastującej z naszą smutną (tu nawiązując do najnowszego artykułu Janusza Fafary) "jesienią żeglugi". Podczas gdy w naszym kraju uważa się powszechnie, że wodą można wozić węgiel, rudę, kruszywa i inne "brudne", masowe towary - w Holandii buduje się statki o coraz to bardziej wyrafinowanym przeznaczeniu.

Statki te oprócz zastosowanych najnowocześniejszych technologii, rozwiązań konstrukcyjnych i nawigacyjnych prezentują także niezwykle eleganckie wzornictwo przemysłowe. W nagłówku naszej strony króluje jeden z przykładów: to statek "River Hopper" przeznaczony do przewozu kontenerów. Jednak statek do przewozu... mąki luzem?


Mirek Rajski zainspirował mnie do pokazania naszej załodze rzeczywistości kontrastującej z naszą smutną (tu nawiązując do najnowszego artykułu Janusza Fafary) "jesienią żeglugi". Podczas gdy w naszym kraju uważa się powszechnie, że wodą można wozić węgiel, rudę, kruszywa i inne "brudne", masowe towary - w Holandii buduje się statki o coraz to bardziej wyrafinowanym przeznaczeniu.

Statki te oprócz zastosowanych najnowocześniejszych technologii, rozwiązań konstrukcyjnych i nawigacyjnych prezentują także niezwykle eleganckie wzornictwo przemysłowe. W nagłówku naszej strony króluje jeden z przykładów: to statek "River Hopper" przeznaczony do przewozu kontenerów. Jednak statek do przewozu... mąki luzem?


Ano własnie: ładunek wydawałoby się bardzo kłopotliwy do przewożenia go inaczej niż w workach ładowanych na samochody można przewozić wodą! Na dodatek statek przeznaczony do jej przewożenia dysponuje całkowicie autonomicznym systemem za- i wyładunku co uniezależnia odbiorcę od posiadania specjalistycznego sprzętu jakim dotychczas dysponowały tylko elewatory zbożowe i porty specjalizujące się w wyładunkach cementu czy wapna.

Własny układ pomp i rurociągów zapewnia niezbędną w tym przypadku niemal higieniczną sterylność układu za- i wyładunku. A poza tym.... Czyż to nie piękny statek rzeczny?



Oto jego dane:

Europa nummer: 2324787
Armator: VOF Mervo, Zwijndrecht
Rok budowy: 2002
Stocznia: Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie B.V., Krimpen a/d Lek
Długość: 86.00 m.
Szerokość: 11.45 m.
Zanurzenie: 2.85 m.
Nośność: 1452 ton
Kubatura : 3500 m3
Silniki: MTU, 2 x 800 KM (oczywiście! najlepsze silniki od Mirka)

kpt.ż.ś. Andrzej Podgórski


Udostępnij:

Apis 27.11.2007 8,397 8 komentarzy 5.00 z 1 ocena

8 komentarzy


  • bubutm
    bubutm
    Ciekaw jestem do przewozu czego jeszcze można się spodziewać statków Wink
    - 27.11.2007 15:16
    • x5
      x5
      Widziałem statki oczywiście śródlądowe do przewozu : cukru, olejów jadalnych, traktorów i samochodów osobowych, śmigieł dla elektrowni wiatrowych / to była barka pchana ze specjalnymi "leżakami" /Jeden raz widziałem statek ro-ro przewożący z Hamburga w górę Łaby do Drezna samolot "Airbus".Przede wszystkim Holendrzy wymyślają indywidualne konstrukcje statków do jednego konkretnego przewozu.Myślę, że kryją się za tym długo terminowe umowy przewozowe.
      - 27.11.2007 16:38
      • miroslaw rajski
        miroslaw rajski
        Za to ja widziałem (oczywiście w prasie), jak barką transportowano
        TU - 144 do muzeum techniki w Sinsheim! Inny rodzaj trasnsportu
        nie wchodził w rachubę. Gdyby nie Neckar nie byłoby tego odrzutowca
        w tym słynnym muzeum.
        - 27.11.2007 20:20
        • Trawers
          Trawers
          W Holandi wożą barkami mleko - czy to prawda?
          - 01.12.2007 00:08
          • Apis
            Apis
            Wyczytałem na stronie obecnego armatora tego statku - Mercurius Scheepvaart Group -, że został on przebudowany na kontenerowiec. Nosi nazwe "Mercur" i zwiekszono mu nośność do 2770 ton przy zanurzeniu 3,5 m
            - 03.12.2007 22:30
            • Zbigniew Toporowicz
              Zbigniew Toporowicz
              Jeśli chodzi o River Hopper to wg Bureau Voorlichting Binnenvaart jest to barka do przewozu produktów konsumpcyjnych do centrów handlowych i magazynów i w przekroju są pookazane regały.Nie wozi więc kontenerów.
              - 04.12.2007 13:35
              • Apis
                Apis
                OK, Zbyszku ale ja napisałem, że przebudowano Mercurial Latistar - statek do przewozu mąki. Byc może na "regałowiec". Ten rysunek własnie był przy jego nowej nazwie: "Mercur", a "skrzynki" zasugerowały mi kontenery Wink

                "River Hopper" to ten w topie naszej strony - on rzeczywiście wozi "spozywkę" i jest określany jako "paletowiec".

                Mercurius Scheepvaart Group ma jeszcze inne "dziwolągi" jak ten "tyłem do przodu" - "Dieze Hopper"

                binnenvaart-fotos.nl/media/Drooglading/DroogladingD/DiezeHopper/Dieze_Hopper_17102012.JPG

                oraz przepiękny statek z własnym dźwigiem jako przełom w logistyce - "Mercurius Amsterdam"

                www.zegluga-rzeczna.pl/images/mercurius schip kraan.jpg
                - 04.12.2007 14:46
                • M
                  Misiek Vb71
                  Patrzajcie ludzie. Toć wraca moda na "bocianie ganiazda". Jaszcze kilka zaostrzeń protokołu z Kioto, a wyrosną nad ładowniami, maszty z żaglami. Łatwiej będzie się połapać, kto jest naszym patronem.Grin
                  - 04.12.2007 17:06

                  Dodaj lub popraw komentarz

                  Zaloguj się, aby napisać komentarz.
                  Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
                  Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
                  Niesamowite! (1)100 %
                  Bardzo dobre (0)0 %
                  Dobre (0)0 %
                  Średnie (0)0 %
                  Słabe (0)0 %
                  Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
                  Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

                    Oferty pracy

                   
                  Zobacz też: Szukam pracy
                  oraz: Kupię/sprzedam/usługi

                    Nasz sondaż

                  Jaka instytucja powinna dbać o utrzymanie dróg wodnych?