Beata Szydło z powrotem powołuje do życia ministerstwo gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jego rolą ma być odpowiednie zadbanie nie tylko o porty, ale też o żeglugę śródlądową. W rządzie PO sprawami gospodarki morskiej zajmowało się Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
– Ważnym aspektem naszego działania będzie uregulowanie spraw związanych z żeglugą śródlądową. Dziś nawet ciężko by było stwierdzić gdzie szukać praw zarządzających tym sektorem, a nawet znaleźć osobę za niego odpowiedzialną – mówi Gróbarczyk.
Beata Szydło z powrotem powołuje do życia ministerstwo gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jego rolą ma być odpowiednie zadbanie nie tylko o porty, ale też o żeglugę śródlądową. W rządzie PO sprawami gospodarki morskiej zajmowało się Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Teraz sprawa ma wyglądać inaczej.
– Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi istniało już w 2005 roku i sprawdzało się w sprawnym zarządzaniu tym sektorem. To co działo się przez ostatnie osiem lat pokazało nam, że jego rola jest ważna – mówi Mare Gróbarczyk.
– Oczywiście cała sprawa musi być jeszcze zatwierdzona, ale jasne jest, że ponowne wydzielenie tego ministerstwa jest niezbędne – dodaje. Nowa instytucja ma się zająć nie tylko sytuacją polskich portów morskich. Swój określony nadzór ma dostać też sektor żeglugi śródlądowej.
– Ważnym aspektem naszego działania będzie uregulowanie spraw związanych z żeglugą śródlądową. Dziś nawet ciężko by było stwierdzić gdzie szukać praw zarządzających tym sektorem, a nawet znaleźć osobę za niego odpowiedzialną – mówi Gróbarczyk.
– Przez lata rządów PO zaniedbana została sprawa rozwoju europejskiej sieci TEN-T, która ma zawierać również Odrzańską Drogę Wodną i w efekcie tego widzimy w jakim stanie jest rzeka. Teraz to będzie jeden z priorytetów – dodaje. Poseł PiS zapewnia, że bezpośredniej ingerencji w to co będzie dziać się w portach nie będzie. Ważne ma być otwieranie nowych drzwi przed zarządami.
– Ważne dla nas będzie rozwój polskich portów w oparciu o import materiałów energetycznych. Tu pojawia się kwestia gazoportu w Świnoujściu – mówi Marek Gróbarczyk. – Natomiast trójmiejskie porty, miałyby być odpowiedzialne w dużej mierze za przeładunek paliw płynnych. Nie mamy zamiaru ingerować bezpośrednio w działalność poszczególnych przystani. Chodzi nam o to aby mogły się jak najlepiej rozwijać – dodaje.
Przedstawione obietnice wyglądają świetnie dla gospodarki morskiej. Jednak teraz trzeba zadbać o ich wypełnienie.
– To co zamierzamy jest jasno przedstawione w naszym programie. Najważniejsze będzie dla nas stwarzanie możliwości rozwoju polskim portom, stoczniom i żegludze, również tej śródlądowej – informuje nowy minister.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies
Oferty pracy
Praca dla bosmana,umowa niemiecka, rejon pływania Wezera mił...
Subkategoria: Za granicą
Autor: Rolf
Praca dla bosmana,umowa niemiecka, rejon pływania Wezera mił...
Subkategoria: Za granicą
Autor: Rolf
Szukam Kapitana A na zastępstwo w dniach 09.12-22.12 na bark...
Subkategoria: Za granicą
Autor: gość
Zatrudnię sternika na zastępstwo od 09-12-24 Barka 80m
Subkategoria: Za granicą
Autor: gość
Szukamy Kapitana na jednostkę 65m więcej informacji pod nu...
Subkategoria: Za granicą
Autor: Deniusz
Witam. Zatrudnię od początku stycznia sternika, na barkę 80...
Subkategoria: Za granicą
Autor: gość
Zobacz też: Szukam pracy
oraz: Kupię/sprzedam/usługi
Nasz sondaż