Ostatni parowiec bocznokołowy na Renie.
Z pozdrowieniami dla wszystkich fanów pary.
Teos 24.07.2009 4,626
6 komentarzy
Teos
Zdjęcie zrobiłem 17 lipca b.r. w okolicach Assmannshausen.
Statek został zbudowany w 1913 roku w Köln, w Sachsenberg-Werft. Zostały mu tylko 4 lata do 100-tki.
- 24.07.2009 19:37
Adam Reszka
Panie Tadku! Nie mogę napaść oczu tym konterfektem, ponieważ od dawna nie widziałem czegoś tak pięknego. I w dodatku "na parę"!
- 26.07.2009 07:59
miroslaw rajski
Panie Adamie, muszę pana rozczarować. Sam byłem również rozczarowany gdy spojrzałem dzisiaj rano w internet. "Goethe" stracił tej zimy swoją maszynę parową, której kapitalny remont był za drogi. I teraz pasażerowie zamiast cichego syku pary słyszą głęboki warkot diesla! Ale mimo wszystko ten imponujących rozmiarów statek (83,4 m dlugości) robi wrażenie. No i to piękne ujęcie Tadeusza!
- 26.07.2009 10:27
Dawid
Witam! Wiem że prawdziwy parowiec pływa po Dunaju, to Schönbrunn który zacumowany jest w Linz. Niestety ostatnio został uszkodzony przez inny statek i być może cały sezon spędzi na stoczni Szkoda wielka bo części pewnie brakuje. Adres do stronki o Schönbrunn http://www.oegeg....choenbrunn
@Teos. Zdjęcie wykonałeś na tle zamku Reihnstein. GOETHE ostatni swój rejs pod parą odbył 7.10.2008 z Koblencji do Koloni. Jego maszyna parowa pożerała 10 zentnerów ( 500 kg) węgla na godzinę, a po przystosowaniu na olej opałowy w tym samym czasie zadowalała się 500 litrami. Względy ekonomiczne zdecydowały o przebudowie, ale nie miało to wpływu na urodę statku. Obecnie pływa między Bingen i Koblenz. W związku z tym, mam okazję często go widzieć, obficie korzystając z możliwości robienia zdjęć.
- 27.06.2010 21:19
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies
Maggiore
Jezioro Bodeńskie ok. roku 1910
Pchacz HETMAN
Pogłębianie portu
Jezioro Lugano
Jezioro Lugano