O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Artykuły

Transport kombinowany w mediach

Kiedy tak zwane media mainstreamowe donoszą o transporcie kombinowanym, nie mają na myśli tego, co ogólnie klasyfikuje się jako transport, ale raczej łączenie i scalanie wspólnych interesów pewnych grup, które następnie narzucają swoje (stronnicze) wnioski opinii społecznej. Dlatego w tego typu opracowaniach najwięcej jest zwolenników transportu kołowego, choć jedyną zaletą ciężarówki jest łatwiejszy dostęp.

Powodem, dla którego ten system dziennikarski działa tak dobrze i prawie nie jest kwestionowany przez opinię publiczną, jest fakt, że opinia publiczna zwraca uwagę na logistykę tylko wtedy, gdy statek utknie w Kanale Sueskim. A to także dlatego, że dziennikarstwo systemowe jest bardzo dobrze zorganizowane. Właśnie z tego powodu praca medialna jest zorientowana na cel, ale nie lepsza pod względem treści. Daje raczej papkę, która w najlepszym razie nadaje się do wyrażania siebie i uzasadnia hojne finansowanie mediów.

Transport kombinowany powinien być opisany jako rodzaj transportu, w którym większość pracy przewozowej wykonuje kolej i/lub statek śródlądowy. Dopiero potem decydującym czynnikiem jest jak najkrótszy czas niezbędny do przewozu ciężarówkami przed i po wykonaniu trasy przez pociąg czy statek.

Zaletą transportu kombinowanego w połączeniu z inteligentnym planowaniem przestrzennym jest to, że każdy rodzaj transportu może wykazać swoje specyficzne zalety, a połączenie zalet prowadzi do optymalnego wyniku transportu. W tym sensie optymalny oznacza ekonomiczny, a nie tani i/lub prosty. Jeśli więc mówić obiektywnie o transporcie kombinowanym, nie ma sposobu, aby zastanowić się nad możliwymi kombinacjami wszystkich rodzajów transportu, ciężarówek/kolei/dróg wodnych śródlądowych oraz, tam gdzie to możliwe, transportu powietrznego i rurociągowego.

Do tego właśnie od lat dążą państwowe fundusze na transport kombinowany, na które w obecnym okresie finansowania (do 2025 r.) przypada 4 mln euro rocznie. Pieniądze przyjmowane są regularnie i z wdzięcznością, ale równie regularnie brakuje pożądanego efektu.

W świetle aktualnych danych i prognoz dotyczących rozwoju transportu powinno być jasne, gdzie leżą wyzwania i że każdy musi wnieść swój wkład. W tym sensie potrzebna jest nie tylko polityka, branża żeglugowa i transportowa, ale także krajobraz medialny, którego zadaniem jest obiektywne informowanie o faktach i kwestionowanie niepożądanych wydarzeń. W realizacji „wykwalifikowanej” pracy mediów na przykład napisanie całego dodatku o logistyce i transporcie kombinowanym, bez choćby marginalnego wspomnienia o żegludze śródlądowej, jest samo w sobie "mistrzowskim" osiągnięciem.

Dzięki drodze wodnej Dunaju Austria ma wyjątkowe połączenie transportowe ze wszystkimi ważnymi rynkami gospodarczymi na całym świecie. W połączeniu z innymi środkami transportu Austria posiada środki do optymalnej organizacji każdego procesu transportowego. Używanie pociągu jako zielonego liścia figowego i nadawanie priorytetu ciężarówce nie jest logistycznym wyzwaniem i żałosne jest publiczne świętowanie tego.


Udostępnij:

Apis 02.04.2022 1580 wyświetleń 0 komentarzy 0 ocena Drukuj



0 komentarzy


  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies