Frachtowce
Kontynuując niezamierzoną serię o statkach śródlądowych z silnikami MTU, chciałbym teraz pokazać kilka ciekawych zdjęć typowych frachtowców rzecznych wyposażonych w napędy z tej firmy.
Kontynuując niezamierzoną serię o statkach śródlądowych z silnikami MTU, chciałbym teraz pokazać kilka ciekawych zdjęć typowych frachtowców rzecznych wyposażonych w napędy z tej firmy. Ktoś może mi zarzucić robienie reklamy rodzimemu pracodawcy, ale uroda tych zdjęć ukazanych w zakładowej prasie, przeważyła wątpliwości. Trzeba jednak przyznać, że silniki MTU są ekologicznie bardzo czyste, co w czasach zielonej dyktatury jest nie bez znaczenia.
Pierwszą jednostką jest "Timo", zremotoryzowany w stoczni Kötter-Werft w Haaren nad Ems. Ma 1550 ton nośności i 86 metrów długości. Wyposażony został w silnik MTU typu 12V4000M60 o mocy 1320 KW przy 1800 obr/min. Samodzielnym właścicielem statku jest Reinhardt Lubusch (D).
Na następnych dwóch zdjęciach pokazany jest holenderski "Aspali". Jego remotoryzacja nastąpiła na stoczni Maschinenfabrik w Vink (NL). Statek o nośności 1400 ton i długości 86 metrów, otrzymał napęd w postaci jednego silnika MTU typu 16V2000M60 o mocy 800 KW przy 1800 obr/min. Armatorem jest Oomens-Hofman (NL).
Pięknym statkiem jest duży holenderski "Everingen". Ma 110 metrów długości i 2700 ton nośności. Nowy silnik MTU typu 12V4000M60 o mocy 1320 KW, otrzymał na stoczni Vlek w Nijmegen. Armatorem jest Vermeuten z Hulshof.
Równie dużym, ale moim zdaniem nie tak urodnym, jest także holenderski "Aloha". Ma 2400 ton nośności przy 110 metrach dlugości. Ten dwuśrubowiec przemotoryzowano w stoczni Iseltechnik (NL) dla armatora VOF Arade. Otrzymał dwa silniki MTU typu 12V2000M60 o łącznej mocy 1200 KW przy 1800 obr/min.
Zdjęcie tego błyszczącego cacka pochodzi z wystawy sprzętu okrętowego "Salon Nautico", która odbyła się przed kilku laty w Buenos Aires. W takie właśnie dwa motorki wyposażona jest "Aloha". A oto kilka danych silnika 12V2000M60: Średn.cyl./skok tłoka - 130/150 mm, pojemn. całk. - 23,9 l, wymiary: 1890x1400x1290 mm, masa silnika - 2715 kg.
Następny statek ma dość swojsko brzmiącą nazwę "Kasia" (czyżby ktoś w rodzinie armatora miał teściową z Polski?). W przypadku "Kasi" nie chodzi o remotoryzację a o jednostkę nowo zbudowaną. Powstała w belgijskiej stoczni Smits Machinefabriek dla również belgijskiego armatora Aquatrans Shipping. Ma 2700 ton nośności i 110 metrów długości. Wyposażona została w silnik MTU 16V4000M60, który przy 1800 obr/min rozwija moc1760 KW.
I na koniec Holenderski "Saron". Ten nowo wybudowany statek z silnikiem MTU powstał w holenderskiej stoczni Bodwes w Millingen. Jest przystosowany również do zabierania całostatkowego ładunku kontenerów. Ma 2700 ton nośności i 110 metrów długości. Silnik typu 12V4000M60 osiąga moc 1320 KW. Armatorem jest VOF Vagebund.
Udostępnij:
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies