Zobacz zdjęcie

Galeria zdjęć > 01 - Różności > Jezioro Bodeńskie Na początek Poprzednie Następne Na koniec
Jezioro Bodeńskie
Motorowy jacht "Emily" wchodzi do portu we Friedrichshafen. 30.11.2014.

Data: 20.08.2019
Dodane przez: miroslaw rajski
Wymiary: 1026 x 684 pikseli
Rozmiar pliku: 163.76kB
Komentarz: 1
Ocena: Brak
Liczba wyświetleń: 414
#1 | miroslaw rajski dnia 07.12.2019 10:41
"Emily" bywa bardzo rzadko we Friedrichshafen, ale pomyślałem sobie że muszę ją kiedyś dostać. Po wcześniejszym wywiadzie w porę znalazłem się w porcie i ustrzeliłem serię zdjęć tego statku. Prawie że już wieczorową porą, dokładnie przed pięcioma laty.

abload.de/img/nr1rgjso.jpeg

abload.de/img/nr2mpj37.jpeg

abload.de/img/nr3oyj3z.jpeg

Na pierwszy rzut oka niepozorna, jest lksusowym jachtem, własnością hotelu „Bad Horn“ w Horn na szwajcarskim brzegu Jeziora Bodeńskiego. Hotel, chociaż na zewnątrz niczym specjalnie się nie wyróżnia, to w środku ho, ho...! I do tego dysponuje swoim własnum portem. Mając port dlaczego nie mieć statku do wyłącznej dyspozycji gości hotelowych? Po nieudanych próbach znalezienia używanej jednostki na Jeziorze Bodeńskim, zdecydowano się na budowę nowego statku.
„Emily” powstała w roku 2000 na stoczni Bodan Werft w Kressbronn, po przeciwnej stronie Jeziora. Statek zaprojektowano w legendarnym stylu Wooden - Yachts lat trzydziestych. Jako wzór służył amerykański drewniany jacht motorowy „Principia” z 1928 roku.

Widok na hotel "Bad Horn" i cumującą w porcie "Emily":

abload.de/img/nr68gj6h.jpg

"Emily" wyrusza w kolejny rejs. W tle szwajcarskie miasteczko Egnach i królujący nad nim Säntis, najwżyszy szczyt Alp Appenzellskich (2503 m.n.p.m.). Foto hotel "Bad Horn":

abload.de/img/nr1275k6d.jpg

Wnętrza „Emily” urządzone są z przepychem (prawdziwy mahoń!) a la Belle Epoque. O cenach wycieczek na "Emily" lepiej nie wspominać. Od tych zer za przecinkiem w głowie się kręci, ale popatrzeć na to cudo z daleka można. Jacht obsługuje w zasadzie tylko gości hotelu "Bad Horn", dla których cena nie gra większej roli. Foto hotel "Bad Horn":

abload.de/img/nr13hqkwo.jpg

Foto H. Amstad, Logbuch 18.02.2018:

abload.de/img/nr5oqj38.jpeg

Szczególnie lubiane są zimowe rejsy we mgle, gdzie przytulność pomieszczeń z kominkiem, ogrzewanie w podłodze i doskonała kuchnia, działają kojąco na pasażerów z dobrze wypchanym portfelem. Zimowy rejs:

abload.de/img/nr9edkg0.jpg

Nazwę „Emily” wybrano nieprzypadkowo. Po pierwsze aby uhonorować przedsiębiorcę Emila Freya, autoimportera, który w 1976 roku przejął hotel i wyniósł go do dzisiejszej świetności (zm. w 1995). Na dodatek zawsze marzył o prywatnym, hotelowym statku. Z drugiej strony Emily to figura na chłodnicy Rolls-Royca, symbol luksusu i jakości...

Dane techniczne „Emily”
Długość całk.............................................24,00 m
Szerokość całk............................................7,10 m
Wysokość boczna.......................................2,30 m
Zanurzenie zał.............................................1,20 m
Wyporność................................................79,00 t
Prędkość podróżna....................................17 km/h
Silnik główny............................................Caterpilar, typ 3306 DITA
Moc...........................................................180 KW przy 1800 obr/min
Przekładnia................................................ZF - Marine IBM 311 PL, i=3,048
Jedna śruba o stałym skoku
Silnik pomocniczy.....................................Perkins, typ P90
Moc...........................................................90 KW, 50 Hz, 400/230 V
Ster strum. na dziobie................................Kalkman, typ Beta 25 E, 18,5 KW
Liczba pasażerów.......................................60
Załoga..........................................................2

W maszynowni na "Emily". Tylko nie wiem co robi koło silnika ta skrzynka amunicji Smile

abload.de/img/nr7xjjp4.jpg

Od roku 2015 kapitanem „Emily” jest Martin Neubauer, który przeszedł wszystkie stopnie wtajemniczenia na statkach pasażerskich BSB, czyli u wielkiego armatora Bodensee Schiffsbetriebe. Na stałe mieszka w Langenargen na niemieckim brzegu Jeziora i do pracy dojeżdża codziennie (11 km) własną łodzią motorową. Jako Partyschiff służy „Emily” średnio 150 dni w roku. W pozostałe kapitan Neubauer zatrudniony jest w hotelu „Bad Horn” w harakterze „oficera rozrywkowego” Smile
Foto H.Amstad, Logbuch 18.02.2018:

abload.de/img/nr14y7j0k.jpg

„Emily” mija Langenargen płynąc w kierunku wschodniej części Jeziora. Pięknie widać zamek Montfort, zbudowany w 1867 roku w stylu wenecjańskim. Służył jako letnia rezydencja królów Wirttembergii. Dzisiaj to dyskoteka i party... party... party... Foto jw.

abload.de/img/nr15l4jt0.jpg

Adieu Friedrichshafen! 06.07.2013:

abload.de/img/nr4fgjnw.jpg

Panorama wschodniej części Jeziora Bodeńskiego z ujściem Renu. Na szwajcarskim brzegu dobrze widoczny Horn, a po przeciwnej, niemieckiej stronie Kressbronn, Langenargen no i oczywiście "moje" Friedrichshafen (kliknąć!):

abload.de/img/nr17u8jqq.jpg

Wzorem do budowy „Emily” był, jak już wspomniałem, piękny, smukły (29,26 x 5,64 m) jacht „Principia”. Zbudowany został na stoczni Lake Union Drydock w Seattle w stanie Waszyngton na zachodnim wybrzeżu USA. I co tu dużo mówić, w porównaniu z nim nieco krótsza i szersza „Emily”, wygląda trochę przyciężko...
Zdjęcie wykonane zostało w Newport w stanie Rhode Island 3 czerwca 2005. Jego autor podpisuje się „Mstrsail”:

abload.de/img/nr10prk0s.jpg

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL