O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Podnośnia Niederfinow wciąż w próbach

13.01.2022
Podnośnia Niederfinow wciąż w próbach


Zakończyła się pierwsza faza eksploatacji próbnej nowej podnośni statków Niederfinow. Poszło w większości gładko. Od połowy września do grudnia 2021 r. w formie testowej odbyło się łącznie 449 śluzowań. Według Berlińskiego Biura Budowy Dróg Wodnych (Wasserstraßen-Neubauamt - WNA) odpowiedzialnego za budowę - 296 z nich, a więc 65,9% poszło gładko bez żadnych problemów.

Według WNA błędy wystąpiły m.in. w czujnikach wymaganych do późniejszej, automatycznej pracy systemu, w zapewnieniu elektronicznie sterowanej synchronizacji czterech napędów, aby działały jednocześnie oraz przy odblokowaniu urządzenia, które służy do dokowania konstrukcji wanny z górnym lub dolnym stanowiskiem kanału.

W wyniku wcześniejszej prób eksploatacyjnych nadal czekają na wykonanie prace, które można wykonać tylko wtedy, gdy wanna jest zablokowana. Należą do nich np. przebudowa urządzenia blokującego wannę podnośni, instalacja pomostów konserwacyjnych oraz eliminacja zidentyfikowanych zagrożeń dla bezpieczeństwa pracy poprzez montaż dodatkowych barierek, likwidacja luk w przejściach a także przebudowę schodów ewakuacyjnych do ratownictwa wysokościowego w razie wypadku. Sygnalizacja świetlna nadal nie mogła zostać uruchomiona z powodu ciągłych problemów z dostawami od strony producentów.

Według WNA Berlin dotychczasowy przebieg próbnej eksploatacji pokazuje jednak ogólnie, że jesteśmy na dobrej drodze do pomyślnego zakończenia projektu. Wspólnie z generalnym wykonawcą biuro chce ustalone teraz prace optymalizacyjne i adaptacyjne zaplanować i wdrożyć. Eksploatacja próbna ma być następnie kontynuowana w II kwartale 2022 roku.

Zgodnie z projektem budowlanym do symulacji bezpiecznej ciągłej pracy zaplanowano co najmniej 500 udanych śluzowań testowych, które będą również wykorzystywane do instruowania przyszłego personelu operacyjnego i konserwacyjnego Biura Dróg Wodnych i Żeglugi Odra-Hawela oraz do symulacji wszystkich możliwych działań operacyjnych i wydarzeń awaryjnych.

Biuro Budowy Dróg Wodnych w Berlinie nie może jeszcze określić, kiedy ruch statkó przez nową podnośnię zostanie uruchomiony. Podobnie jak stara, nowa podnośnia ma tylko jedną wannę i dlatego musi działać tak samo niezawodnie. W związku z tym najwyższy priorytet stawiany jest na „gwarancję wysokiej jakości wykonania i użytkowania nowej konstrukcji”. Dlatego mówi się, że data dopuszczenia do ruchu zostanie ustalona dopiero po pomyślnym zakończeniu eksploatacji próbnej.



tłum. A. Podgórski
Apis 13.01.2022 345 1 komentarz 0 z 0 ocena

1 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • B
    budro2
    Zwiedzałem Niederfinow w czerwcu 2019r i wtedy budowano nową podnośnię dłużej niż przed wojną starą.
    Starą budowano 6 tat a nową chyba już 10lat!!. To trochę krócej niż budowaliśmy Malczyce ale Niemcy w erze eurokretynizmu również stracili dynamikę budowania.
    - 16.01.2022 16:15
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Pogoda i stany wód

Dzisiaj jest poniedziałek
17 stycznia 2022 roku
Mamy 47.058.655 unikalnych wizyt

Stany wód rzek Europy

Polska - Hydro Monitor
przegląd stacji wodowskazowych głównych rzek Polski - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Belgia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Czechy
dorzecze Odry - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Holandia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Rzeki Niemiec i Austrii (ELVIS)
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu

Komunikaty nawigacyjne