O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Zmodernizowany symulator żeglugi po wodach śródlądowych „Sandra II”

05.01.2022
Zmodernizowany symulator żeglugi po wodach śródlądowych „Sandra II”


Nowe statki przed przekazaniem ich armatorowi są sprawdzane pod kątem wymaganych właściwości za pomocą jazd próbnych. Nie inaczej powinno być z przyszłymi kapitanami tych statków. Od 2022 r. europejskie wytyczne będą nakazywać praktyczne testy na statku lub na symulatorze dla sterników i kapitanów.

Symulator będzie wtedy szczególnie odpowiedni do tego celu i odegra ważną rolę. Całkowicie zmodernizowany symulator żeglugi po wodach śródlądowych „Sandra II” może być po raz pierwszy wykorzystywany do celów szkoleniowych przez operatorów żeglugi śródlądowej.

Projekt „SANDRA” (Simulator for Advanced Navigation Duisburg - Research and Application), który wystartował dobre dwanaście lat temu - bardzo szybko stał się synonimem i punktem odniesienia w całej Europie. We wrześniu 2021 oddano do użytku symulator „Sandra II”. Poprzedziła to modernizacja obiektu obsługiwanego przez Centrum Rozwoju Techniki Okrętowej i Systemów Transportowych e.V. (DST) za 1,6 mln euro z budżetu Federalnego Ministerstwa Transportu.

W przyszłości statek szkolny „Rhein”, sponsorowany przez Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB ) i zakotwiczony w Duisburgu-Homberg, będzie regularnie korzystał z symulatora żeglugi po wodach śródlądowych zainstalowanego w Schiffer-Berufskolleg „Rhein” - także do szkoleń dla firm spedycyjnych. Jest to możliwe dzięki współpracy z DST.

- Jako instytucja szkoleniowa i dokształcająca, która jest wyjątkowa w Europie, bardzo ważne jest dla nas, aby nowy, gruntownie zmodernizowany symulator był intensywnie wykorzystywany przez branżę w przyszłości - mówi kierownik statku szkoleniowego Volker Müßig. - W szczególności należy wzmocnić umiejętności praktyczne i zwiększyć bezpieczeństwo w żegludze śródlądowej.

Urządzenie symuluje złożone zadania nawigacyjne bez ryzyka uszkodzenia. Zdobyte w ten sposób doświadczenie jest ważną częścią szkolenia przyszłych operatorów żeglugi śródlądowej. Ponadto nowy symulator odegra ważną rolę w praktycznych testach patentowych.

System składa się z pięciu stanowisk kontrolnych, których można używać indywidualnie ale także interaktywnie. Wszystkie stanowiska sterownicze są skonfigurowane w taki sposób, aby możliwa była nawigacja za pomocą wzroku i/lub radaru oraz prowadzenie wszelkich aktywności, takich jak stosowanie sygnałów dźwiękowych i świetlnych oraz komunikacji radiowej. Sercem obiektu jest w pełni wyposażony mostek (sterówka).



lokalkompass.de
tłum. A. Podgórski

Galeria newsa

Image #1779
Image #1780
Image #1781
Image #1782
Apis 05.01.2022 523 0 komentarz 0 z 0 ocena

0 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Pogoda i stany wód

Dzisiaj jest poniedziałek
17 stycznia 2022 roku
Mamy 47.058.471 unikalnych wizyt

Stany wód rzek Europy

Polska - Hydro Monitor
przegląd stacji wodowskazowych głównych rzek Polski - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Belgia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Czechy
dorzecze Odry - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Holandia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Rzeki Niemiec i Austrii (ELVIS)
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu

Komunikaty nawigacyjne