O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Dwa nowe tankowce „H2 ready” dla HGK Shipping

10.09.2021
Dwa nowe tankowce „H2 ready” dla HGK Shipping


HGK Shipping zbudowała dwa kolejne innowacyjne tankowce śródlądowe. Zamówienie ponownie otrzymała holenderska stocznia Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien van Tiem z siedzibą w Druten.

Realizacja koncepcji statków jest kolejnym ważnym krokiem w kierunku zrównoważonego i innowacyjnego ukierunkowania floty HGK Shipping, która ma już dwa statki z napędem alternatywnym „Gas 94” i „Synthese 18”, a teraz ma również dwa nowe „H2 ready”, czytamy w komunikacie prasowym.

Według HGK, temat wodoru odgrywa nadrzędną rolę w strategii korporacyjnej, zgodnie z mottem HGK Shipping „Innovation & Sustainability”. Po raz pierwszy widać to wyraźnie w koncepcji statku. Zarówno koncepcja napędu, jak i system zarządzania energią, a także tak zwana „Void Space” – czyli pusta przestrzeń na śródokręciu nowych statków, w której w przyszłości mogą być instalowane rozwiązania do magazynowania wodoru – udowadniają, że koncepcja HGK Shipping jest »gotowa na H2«. Nowe statki mają być wykorzystywane do przewozu płynnych chemikaliów (Liquid Chemicals) i są specjalnie dostosowane, aby spełnić wysokie wymagania klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i innowacji w tym segmencie.

- Dzięki tym dwóm nowym jednostkom kontynuujemy rozbudowę naszej floty na zupełnie nowym poziomie. Jesteśmy przekonani, że wodór będzie ważnym, jeśli nie zupełnie przyszłościowym nośnikiem energii. W związku z tym już dziś przygotowujemy nasze projekty statków, aby w przyszłości mogły być eksploatowane z paliwem wodorowym. Ponadto mamy również możliwość wykorzystania "Void Space" jako alternatywy, na przykład do instalowania baterii - mówi Norbert Meixner, dyrektor zespołu Liquid Chemicals, HGK Shipping.

Uzupełnienie floty o nowe jednostki powinno nastąpić w I kwartale 2023 roku. Również z powodu tego wyzwania związanego z terminem firma HGK Shipping po raz kolejny zdecydowała się na współpracę z holenderską stocznią De Gerlien van Tiem. Stocznia już potwierdziła umową koncepcję budowy, w tworzeniu której uczestniczyła praktycznie od pierwszego pomysłu stworzonego w HGK Shipping Design Center.



foto (ilustracyjne): schuttevaer.nl
tłum. A. Podgórski
Apis 10.09.2021 372 0 komentarz 0 z 0 ocena

0 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Pogoda i stany wód

Dzisiaj jest środa
22 września 2021 roku
Mamy 45.824.288 unikalnych wizyt

Stany wód rzek Europy

Polska - Hydro Monitor
przegląd stacji wodowskazowych głównych rzek Polski - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Belgia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Czechy
dorzecze Odry - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Holandia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Rzeki Niemiec i Austrii (ELVIS)
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu

Komunikaty nawigacyjne