O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Ekologiczne wyzwania i etap V – idealne dopasowanie czy nie?

09.07.2021
Ekologiczne wyzwania i etap V – idealne dopasowanie czy nie?


28 czerwca 2021 r. platforma UE IWT zorganizowała warsztaty internetowe „Ekologiczne wyzwania i etap V – idealne dopasowanie czy nie?”.

Celem było przybliżenie wyzwań i możliwości w kontekście "zazieleniania" żeglugi śródlądowej w najbliższej przyszłości. Często widzimy, że pewne idee i tematy ujęte są w perspektywie odległej przyszłości – co jest oczywiście właściwym podejściem; zauważamy jednak również, że przedsiębiorcy potrzebują wglądu w decyzje, które już podejmują dziś i jutro. Zwłaszcza w kontekście osiągnięcia zerowej emisji i odpornego na zmiany klimatu sektora transportu śródlądowego do 2050 r.

Ogólne ramy zazieleniania wraz z celami do osiągnięcia w przyszłości są już dobrze znane. Niedawno przyjęty został plan działania NAIADES III 2021-2027, który będzie szedł w parze z wcześniejszymi postanowieniami Europejskiego Zielonego Ładu oraz Strategią Zrównoważonej i Inteligentnej Mobilności Unii Europejskiej. Jednocześnie „niepewność” jest często używana jako słowo kluczowe przy omawianiu realiów w terenie. Sektor i jego przedsiębiorcy stoją przed wieloma praktycznymi i uzasadnionymi wyzwaniami, ponieważ nie ma uzasadnienia biznesowego, gdy mówi się o zazielenianiu floty.

Dlatego zgromadziliśmy pierwszorzędnych dostawców innowacyjnych technologii – w tym producentów silników, stocznie, przedstawicieli sektora publicznego, a także członków międzynarodowych stowarzyszeń. Omówili aspekty na poziomie technicznym i przemysłowym, a także przedstawili istniejące regulacje i środki polityki, nie zapominając przy tym o różnych uwarunkowaniach finansowych i organizacyjnych w zależności od konkretnej lokalizacji. W końcu nie ma jednego uniwersalnego rozmiaru! Stało się jasne, że musi nastąpić także zmiana mentalna. Podsumowując, udało nam się uzyskać wgląd i wiele przydatnych informacji na temat możliwości dla przedsiębiorców żeglugi śródlądowej dziś i jutro.

Dzięki udziałowi 12 znakomitych prelegentów, którzy podzielili się swoją wiedzą, a także ponad 150 uczestników, warsztaty te były doskonałą okazją do wymiany poglądów i dzielenia się informacjami na temat możliwości i wyzwań stojących przed nami, aby dotrzeć do przyszłościowego europejskiego transportu śródlądowego system.
Platforma IWT jest przekonana, że ​​wyniki tych warsztatów przyczynią się do toczących się dyskusji i refleksji na temat zazieleniania przyszłości. Możliwości ekologicznej i innowacyjnej żeglugi śródlądowej istnieją i dlatego muszą być rozważane i dalej analizowane aż do ich pomyślnego wdrożenia.

Szczegóły i prezentacje prelegentów na stronie:

inlandwaterwaytransport.eu

ilustracja: Wikimedia
Apis 09.07.2021 455 0 komentarz 0 z 0 ocena

0 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Pogoda i stany wód

Dzisiaj jest wtorek
03 sierpnia 2021 roku
Mamy 45.460.050 unikalnych wizyt

Stany wód rzek Europy

Polska - Hydro Monitor
przegląd stacji wodowskazowych głównych rzek Polski - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Belgia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Czechy
dorzecze Odry - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Holandia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Rzeki Niemiec i Austrii (ELVIS)
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu

Komunikaty nawigacyjne