O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Firmy Covestro i NPRC stawiają na wodór

05.02.2021
Firmy Covestro i NPRC stawiają na wodór


Covestro i NPRC chcą w 2024 roku uruchomić dwa statki napędzane wodorem, które będą służyły do ​​transportu soli. W ślad za nimi mają pójść jeszcze dwie kolejne jednostki.

Pod względem wielkości transportu najważniejszym surowcem dla lokalizacji Covestro w Nadrenii Północnej-Westfalii jest sól. W ramach projektu RH2INE Covestro i NPRC chcą stopniowo uczynić transport tego surowca bezemisyjnym. W tym celu partnerzy początkowo chcą od 2024 roku uruchomić dwa statki napędzane wodorem, a później dwa kolejne.

Według firm, obecnie skupiamy się na kwestiach technicznej i ekonomicznej wykonalności projektu. W tym czasie projekt techniczny kadłuba również ma zostać zoptymalizowany, aby statki mogły być używane nawet podczas niskich stanów wody. Badane jest również, czy zielony wodór z elektrolizy chloru własnej firmy Covestro mógłby zostać wykorzystany do tankowania frachtowców.

Cel neutralnego dla klimatu korytarza transportowego „Ren-Alpy”

Do 2024 r. Transgraniczna inicjatywa RH2INE chce również uruchomić kilka statków napędzanych wodorem między Rotterdamem a Kolonią wraz z innymi partnerami z konsorcjum. Celem długoterminowym jest stworzenie neutralnego dla klimatu korytarza transportowego „Ren-Alpy”.

Wśród zwolenników są Ministerstwo Gospodarki Nadrenii Północnej-Westfalii oraz holenderskie prowincje Holandia Południowa i Geldria, porty w Duisburgu, Neuss / Düsseldorfie, Kolonii i Rotterdamie, a także inne firmy logistyczne i przemysłowe.

Dla Covestro przejście na napęd wodorowy jest „kolejnym krokiem na drodze do produkcji neutralnej dla klimatu”. Firma chce całkowicie dostosować wszystkie swoje obszary do gospodarki o obiegu zamkniętym. W tym kontekście wykorzystanie odnawialnych źródeł energii i zielonego wodoru to ważne elementy.

O NPRC

NPRC ma 135 członków i według własnych informacji generuje roczny obrót w wysokości 90 milionów euro. Około 200 statków jest używanych przez NPRC każdego dnia, przewożąc 12 milionów ton towarów masowych, kontenerów i drobnicy na europejskich wodach śródlądowych. To sprawia, że ​​NPRC jest największym holenderskim dostawcą śródlądowego transportu wodnego i trzecim co do wielkości dostawcą w Europie. Korporacja przewozi towary dla dużych europejskich klientów przemysłowych z różnych sektorów i posiada oddziały w Rotterdamie, Mannheim, Duisburgu, Antwerpii i Paryżu.

Apis 05.02.2021 273 1 komentarz 0 z 0 ocena

1 komentarz

Pozostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • miroslaw rajski
    miroslaw rajski
    Ogniwa paliwowe to jedno z najrozsądniejszych, najczystszych rozwiązń do wytwarzania energii elektrycznej. Prąd uzyskuje się poprzez reakcję chemiczną wodoru z metanem (lub z innym paliwem), a nie przez spalanie. W wyniku reakcji nie wydzielają się żadne spaliny, poza niewielką ilością pary wodnej.

    Najważniejszym czynnikiem ogniwa paliwowego jest wodór. Niestety, jego komercyjne wytwarzanie jest bardzo drogie. A w ogóle ogniwa paliwowe mimo dziesiątków lat badań, prób i eksperymentów, są ciągle jeszcze niedoskonałe i kosztowne. Trzeba jednak coś robić żeby ograniczyć zatrucie środowiska przez spalanie paliw mineralnych. Jeżeli to w ogóle jeszcze możliwe...

    Największy holenderski armator, NPRC z Rotterdamu, jako pierwszy w Europie zdecydował się zamówić dwa frachtowce z napędem ogniwami paliwowymi, z opcją na dwa następne. Przeznaczone będą do przewozu soli z Rotterdamu do Nadrenii – Północnej Westfalii dla firmy Cavestro. Jak czytamy w artykule, możliwe że wodór potrzebny do napędu statków będzie mógł być wytwarzany jako produkt uboczny w Cavestro. Byłoby taniej!

    Mimo wrodzonego optymizmu, odnoszę się sceptycznie do napędu statków śródlądowych tak skomplikowanymi urządzeniami jakimi są ogniwa paliwowe. Ale nie zapeszam. Poczekamy, zobaczymy...

    „Köhlers Flottenkalender, Internationales Jahrbuch der Seefahrt, 2021“, pisze na temat alternatywnych napędów dla statków morskich: „Napęd elektryczny, czy ogniwa paliwowe, nie bedą odgrywać żadnej radykalnej roli w planowaniu przyszłych napędów okrętowych jako klimatycznie neutralnych.” I dalej: „ Poszukiwane są napędy w oparciu o alkohol, biometan i amoniak. Są one jako bezemisyjne najbardziej przydatne”. Ale czy to klapnie? I kiedy? I czy wogóle tego doczekamy....
    - 06.02.2021 20:39
Ocena zawartości jest dostępna tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się by zagłosować.
Niesamowite! (0)0 %
Bardzo dobre (0)0 %
Dobre (0)0 %
Średnie (0)0 %
Słabe (0)0 %
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Pogoda i stany wód

Dzisiaj jest czwartek
24 czerwca 2021 roku
Mamy 45.223.286 unikalnych wizyt

Stany wód rzek Europy

Polska - Hydro Monitor
przegląd stacji wodowskazowych głównych rzek Polski - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Belgia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Czechy
dorzecze Odry - stan wód aktualizowany automatycznie co godzinę
Holandia
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu
Rzeki Niemiec i Austrii (ELVIS)
aktualizacja raz dziennie, 7 dni w tygodniu

Komunikaty nawigacyjne