Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

Seehund
24.11.2020

Seehund
22.11.2020
Wiemy, gdzie dobrych doradców może znaleźć. .....ale czy szansę wykorzysta?

Apis
22.11.2020
Gdyby miał dobrych doradców w swoim gabinecie... Ma szansę: triumwirat "WZŻ" się rozleciał. Grin

Seehund
22.11.2020

Apis
16.11.2020
@Ziomal - byłoby zapewne trochę lepiej gdyby nie "desant" z poprzedniej ekipy w MGMiŻŚ. Wnieśli swoje "nie da się" ale czy trzeba było ministerstwo likwidować aby się ich pozbyć?

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachDrukuj

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachW ostatnich dniach na Szlaku Wielkich Jezior pojawiły się tzw. platformy bezpieczeństwa. Są to stalowe platformy z masztem. Na maszcie przymocowane są czujniki: ciśnienia atmosferycznego, magnetometru, akcelerometru, czujniki burzowe, mierzące poziom opadów, temperaturę, temperaturę wody i wysokość fali. Dane z tych czujników na bieżąco spływają do centrali Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (MOPR) w Giżycku.

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachDrukuj

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachTrwa procedura przetargowa na remont kanałów na szlaku żeglugowym na Mazurach. Remonty mają być tak przeprowadzone, by żegluga była możliwa - zapewnił prezes Wód Polskich Przemysław Daca. Modernizacja kanałów ma kosztować 163 mln zł.

Obecnie jesteśmy w fazie wyboru wykonawcy. Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty i w tej chwili jesteśmy w stanie przeglądania i oceny ofert na pierwsze trzy kanały. Myślę, że niebawem będziemy ogłaszać podpisanie umowy. Będziemy się śpieszyć, by w przyszłym roku na początku sezonu nawigacyjnego, kanały były wyremontowane"- powiedział PAP prezes Wód Polskich Przemysław Daca.

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDrukuj

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDziś ze Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu wyruszyły lodołamacze, które płyną do docelowego portu we Włocławku. Obecnie na rzekach panują dogodne warunki do przeprawy. Jednostki pływające zostały wybudowane na potrzeby działań na włocławskim zbiorniku. Zasilą flotę lodołamaczy Wód Polskich na Zbiorniku Wodnym Włocławek.

Lodołamacz czołowy Orkan i liniowy Sokół, zostały wybudowane w Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu.

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIDrukuj

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIZakończyła się budowa śluzy Guzianka II, która łączy jeziora Bełdany i Guzianka z Jeziorem Nidzkim. Dziś (29 maja) nastąpił odbiór techniczny robót budowlanych. Nową śluzą pierwsi wodniacy będą mogli przepłynąć już za miesiąc.

- „Dziś odbieramy plac budowy protokołem, czyli wykonawca wykonał swoją pracę. Mamy gotową, piękną śluzę Guzianka II. Teraz występujemy do inspektora nadzoru budowlanego o wydanie jak najszybsze decyzji ws. eksploatacji. Myślę, że jeszcze w czerwcu, jak obiecywaliśmy, jeszcze przed głównym sezonem nawigacyjnym, będziemy mieli śluzę gotową” - powiedział Przemysław Daca prezes Wód Polskich.

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychDrukuj

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychW ramach Tarczy Antykryzysowej wprowadziliśmy dla wszystkich użytkowników śródlądowych dróg wodnych do 30 września 2020 r. zwolnienie z należności za korzystanie ze śluz i odcinków śródlądowych dróg wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa. Natomiast przedsiębiorcy mają możliwość przesunięcia terminu płatności za dzierżawę gruntów pokrytych wodami oraz rozłożenie płatności na raty lub ich umorzenie.

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaDrukuj

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaW ramach realizowanego kontraktu trwa przebudowa infrastruktury czynnej Śluzy Południowej oraz, pod nadzorem konserwatorskim, realizowane są prace remontowe komory Śluzy Północnej i budynku dawnej maszynowni.

Prace przy Śluzie Południowej przebiegają dwuetapowo. W pierwszym etapie wykonano roboty związane z kompleksowym remontem komory śluzy, maszynowni wraz z instalacjami, automatyką i sterowaniem oraz mechanizmami w zakresie niezbędnym do planowanego wznowienia ruchu żeglugi przez stopień wodny od 1 czerwca 2020 r.

Niedoszłe wsparcie dla armatorów w przezwyciężaniu koronawirusowego kryzysuDrukuj

Niedoszłe wsparcie dla armatorów w przezwyciężaniu koronawirusowego kryzysuKonieczność rozwiązania nieuchronnie nadciągającego problemu braku środków obrotowych w skali całej branży była naszemu Ministerstwu wskazywana jeszcze na początku marca, zaś już tydzień później przekazano w pełni gotową propozycję legislacyjną, możliwą do dołączenia jeszcze w ramach „Tarczy 1.0”.

Konkretnie 16 marca na ręce Ministra Gróbarczyka trafił projekt nowelizacji Ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej, którego istotą było, aby każdy zainteresowany armator mógł pod zastaw hipoteczny na jednostce uzyskać gwarancję BGK dla 100% debetu w rachunku o wysokości powiązanej z częściową wartością odtworzeniową statku.

Epidemia a przekraczanie granicy przez marynarzy śródlądowychDrukuj

Epidemia a przekraczanie granicy przez marynarzy śródlądowychW obecnym stanie prawnym osoby przekraczające tzw. granicę wewnętrzną podlegają kontroli granicznej, a jej przekroczenie może nastąpić jedynie w wyznaczonych miejscach. Tutaj należy zaznaczyć, że załogi jednostek pływających w Żegludze Śródlądowej przekraczające granicę w ramach czynności zawodowych zgodnie z §2 ust. 8 pkt 1 lit. c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31.03.2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 566 z późn. zm.) są zwolnieni z obowiązku kwarantanny i przekazywania SG danych lokalizacyjnych.

Awaria polskiego statku na WezerzeDrukuj

Awaria polskiego statku na WezerzePolska barka „Max” załadowana 670 tonami ziarna uległa w sobotę wieczorem awarii na Wezerze koło Dörverden. 67-metrowy statek towarowy zmierzał w kierunku Bremy. Podczas wejścia w kanał śluzy bezpośrednio przed jazem elektrowni Dörverden, ster nagle zawiódł z powodu przepięcia w instalacji elektrycznej.

Statek stracił manewrowość ale dzięki szybkiej reakcji załogi udało się rzucić kotwicę i z pomocą steru awaryjnego oraz pracy maszyn napędowych zapobiec niekontrolowanemu dryfowaniu statku w stronę jazu i elektrowni.

Posiedzenie Rady UE ministrów ds. transportu morskiego z udziałem ministra Marka GróbarczykaDrukuj

Posiedzenie Rady UE ministrów ds. transportu morskiego z udziałem ministra Marka GróbarczykaMinister Marek Gróbarczyk uczestniczył w dniach 10-11 marca br. w nieformalnym posiedzeniu Rady Unii Europejskiej poświęconej wyłącznie transportowi morskiemu i żegludze śródlądowej zorganizowanej przez prezydencję chorwacką w Opatiji w Chorwacji.

W swoim przemówieniu Minister Gróbarczyk zwrócił uwagę na konieczność wykorzystania pełnego potencjału żeglugi śródlądowej oraz żeglugi morskiej bliskiego zasięgu. Promocja tych dwóch, przyjaznych dla środowiska gałęzi transportu jest zgodna z wizją transformacji transportu zawartą w komunikacie Komisji Europejskiej „Europejski Zielony Ład”.

Stopień Niepołomice - rok 1981Drukuj

Stopień Niepołomice - rok 1981Mało kto wie (a najmniej chyba ci, którzy powinni), że istnieje dokumentacja techniczna stopnia wodnego Niepołomice na Wiśle, pochodząca z roku 1981. Nie jest więc prawdą, że istnieje tylko opracowanie z lat 70-tych ubiegłego wieku, które przedstawialiśmy także na naszych łamach: Czy stopień wodny Niepołomice na Wiśle powstanie?

Ta młodsza wersja - choć w pewnych przypadkach nieco hurra-optymistyczna - zakładała jednak nieco mniejszą ingerencją w otaczające miejsce realizacji stopnia tereny i w zasadzie inwestycja mogła być wznoszona bez konieczności wywłaszczeń czy innych komplikacji (tereny Skarbu Państwa - dziś pod zarządem Wód Polskich) gdyż mieściła się w obszarze międzywala.