Zakończenie prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej planowane w 2021 r.Drukuj

Zakończenie prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej planowane w 2021 r.W Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej trwają prace nad przygotowaniem projektu Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej, który obejmie również drogi wodne funkcjonalnie powiązane, tj. Kanał Śląski i polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba (droga wodna Kędzierzyn-Koźle – Chałupki). W dokumencie zostanie przedstawiony zakres i harmonogram inwestycji niezbędnych do osiągnięcia międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej wraz z korzyściami wynikającymi z ich realizacji.

Most w Krośnie Odrzańskim będzie podniesiony.Drukuj

Most w Krośnie Odrzańskim będzie podniesiony.Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu (PGW Wody Polskie RZGW we Wrocławiu), Jednostka Realizująca Projekt Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (JRP) udostępniła zainteresowanym osobom i instytucjom PROJEKT PLANU ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM dla Kontraktu 1B.1/1(b) Przebudowa mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim wraz z drogami dojazdowymi (nazywany dalej PROJEKTEM PLANU ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM) realizowanego w ramach Komponentu 1 – Ochrona przed powodzią Dolnej i Środkowej Odry, Podkomponent 1B – Ochrona przed powodzią na Środkowej i Dolnej Odrze.

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachDrukuj

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachW ostatnich dniach na Szlaku Wielkich Jezior pojawiły się tzw. platformy bezpieczeństwa. Są to stalowe platformy z masztem. Na maszcie przymocowane są czujniki: ciśnienia atmosferycznego, magnetometru, akcelerometru, czujniki burzowe, mierzące poziom opadów, temperaturę, temperaturę wody i wysokość fali. Dane z tych czujników na bieżąco spływają do centrali Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (MOPR) w Giżycku.

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachDrukuj

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachTrwa procedura przetargowa na remont kanałów na szlaku żeglugowym na Mazurach. Remonty mają być tak przeprowadzone, by żegluga była możliwa - zapewnił prezes Wód Polskich Przemysław Daca. Modernizacja kanałów ma kosztować 163 mln zł.

Obecnie jesteśmy w fazie wyboru wykonawcy. Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty i w tej chwili jesteśmy w stanie przeglądania i oceny ofert na pierwsze trzy kanały. Myślę, że niebawem będziemy ogłaszać podpisanie umowy. Będziemy się śpieszyć, by w przyszłym roku na początku sezonu nawigacyjnego, kanały były wyremontowane"- powiedział PAP prezes Wód Polskich Przemysław Daca.

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDrukuj

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDziś ze Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu wyruszyły lodołamacze, które płyną do docelowego portu we Włocławku. Obecnie na rzekach panują dogodne warunki do przeprawy. Jednostki pływające zostały wybudowane na potrzeby działań na włocławskim zbiorniku. Zasilą flotę lodołamaczy Wód Polskich na Zbiorniku Wodnym Włocławek.

Lodołamacz czołowy Orkan i liniowy Sokół, zostały wybudowane w Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu.

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIDrukuj

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIZakończyła się budowa śluzy Guzianka II, która łączy jeziora Bełdany i Guzianka z Jeziorem Nidzkim. Dziś (29 maja) nastąpił odbiór techniczny robót budowlanych. Nową śluzą pierwsi wodniacy będą mogli przepłynąć już za miesiąc.

- „Dziś odbieramy plac budowy protokołem, czyli wykonawca wykonał swoją pracę. Mamy gotową, piękną śluzę Guzianka II. Teraz występujemy do inspektora nadzoru budowlanego o wydanie jak najszybsze decyzji ws. eksploatacji. Myślę, że jeszcze w czerwcu, jak obiecywaliśmy, jeszcze przed głównym sezonem nawigacyjnym, będziemy mieli śluzę gotową” - powiedział Przemysław Daca prezes Wód Polskich.

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychDrukuj

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychW ramach Tarczy Antykryzysowej wprowadziliśmy dla wszystkich użytkowników śródlądowych dróg wodnych do 30 września 2020 r. zwolnienie z należności za korzystanie ze śluz i odcinków śródlądowych dróg wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa. Natomiast przedsiębiorcy mają możliwość przesunięcia terminu płatności za dzierżawę gruntów pokrytych wodami oraz rozłożenie płatności na raty lub ich umorzenie.

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaDrukuj

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaW ramach realizowanego kontraktu trwa przebudowa infrastruktury czynnej Śluzy Południowej oraz, pod nadzorem konserwatorskim, realizowane są prace remontowe komory Śluzy Północnej i budynku dawnej maszynowni.

Prace przy Śluzie Południowej przebiegają dwuetapowo. W pierwszym etapie wykonano roboty związane z kompleksowym remontem komory śluzy, maszynowni wraz z instalacjami, automatyką i sterowaniem oraz mechanizmami w zakresie niezbędnym do planowanego wznowienia ruchu żeglugi przez stopień wodny od 1 czerwca 2020 r.

Niedoszłe wsparcie dla armatorów w przezwyciężaniu koronawirusowego kryzysuDrukuj

Niedoszłe wsparcie dla armatorów w przezwyciężaniu koronawirusowego kryzysuKonieczność rozwiązania nieuchronnie nadciągającego problemu braku środków obrotowych w skali całej branży była naszemu Ministerstwu wskazywana jeszcze na początku marca, zaś już tydzień później przekazano w pełni gotową propozycję legislacyjną, możliwą do dołączenia jeszcze w ramach „Tarczy 1.0”.

Konkretnie 16 marca na ręce Ministra Gróbarczyka trafił projekt nowelizacji Ustawy o Funduszu Żeglugi Śródlądowej, którego istotą było, aby każdy zainteresowany armator mógł pod zastaw hipoteczny na jednostce uzyskać gwarancję BGK dla 100% debetu w rachunku o wysokości powiązanej z częściową wartością odtworzeniową statku.

Epidemia a przekraczanie granicy przez marynarzy śródlądowychDrukuj

Epidemia a przekraczanie granicy przez marynarzy śródlądowychW obecnym stanie prawnym osoby przekraczające tzw. granicę wewnętrzną podlegają kontroli granicznej, a jej przekroczenie może nastąpić jedynie w wyznaczonych miejscach. Tutaj należy zaznaczyć, że załogi jednostek pływających w Żegludze Śródlądowej przekraczające granicę w ramach czynności zawodowych zgodnie z §2 ust. 8 pkt 1 lit. c Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31.03.2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 566 z późn. zm.) są zwolnieni z obowiązku kwarantanny i przekazywania SG danych lokalizacyjnych.

Awaria polskiego statku na WezerzeDrukuj

Awaria polskiego statku na WezerzePolska barka „Max” załadowana 670 tonami ziarna uległa w sobotę wieczorem awarii na Wezerze koło Dörverden. 67-metrowy statek towarowy zmierzał w kierunku Bremy. Podczas wejścia w kanał śluzy bezpośrednio przed jazem elektrowni Dörverden, ster nagle zawiódł z powodu przepięcia w instalacji elektrycznej.

Statek stracił manewrowość ale dzięki szybkiej reakcji załogi udało się rzucić kotwicę i z pomocą steru awaryjnego oraz pracy maszyn napędowych zapobiec niekontrolowanemu dryfowaniu statku w stronę jazu i elektrowni.



Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL