Towary pojadą koleją do Portu Morskiego PoliceDrukuj

Towary pojadą koleją do Portu Morskiego PolicePrzeprowadzony jesienią 2017 roku pilotażowy rejs z nawozami nie bardzo pomógł Odrzańskiej Drodze Wodnej w pozyskaniu masy przewozowej i zainteresowania Grupy Azoty. W kolejnych "podsumowaniach" sezonu na Kanale Gliwickim czytamy o wszystkim, tylko nie o doprowadzeniu do normalności odcinka do Portu Azoty. Nadal jest to jeden z najbardziej zaniedbanych odcinków polskich dróg wodnych z tych, które teoretycznie mają największe znaczenie transportowe. Trudno jest uwierzyć w dążenia rządu do sanacji polskiej żeglugi śródlądowej czytając, że na infrastrukturę kolejową pieniądze są a na infrastrukturę dróg wodnych nie ma.

Zatonął statek pasażerski w Kanale ŻerańskimDrukuj

Zatonął statek pasażerski w Kanale ŻerańskimZatonął statek pasażerski w Kanale Żerańskim pomiędzy ulicą Marywilską, a Modlińską. Na miejsce zadysponowano 7 zastępów straży pożarnej, w tym jednostka chemiczna. W zbiornikach są tony paliwa. Strażacy po dojechaniu na miejsce nie stwierdzili wycieku. Jak mówi w rozmowie z Warszawą w Pigułce Kinga Czerwińska z Komisariatu Rzecznego na miejsce udają się policjanci. Właściciel statku jest na miejscu.

Miniony sezon na Kanale GliwickimDrukuj

Miniony sezon na Kanale GliwickimBilansem blisko 16 tys. prześluzowanych jednostek oraz przeprawą kilkuset tysięcy ton ładunku Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego zamknął niedawno ten szlak nawigacyjny dla żeglugi. Jednostki pasażerskie i barki transportowe powrócą na wody Kanału – części Odrzańskiej Drogi Wodnej - wiosną bieżącego roku. Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych.

Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin dofinansowana przez UEDrukuj

Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin dofinansowana przez UEDecyzją Komisji Europejskiej Urząd Morski w Szczecinie dostanie ponad 1,2 mld zł dofinansowania z funduszy europejskich na projekt "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m" w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju potwierdziło, że Komisja Europejska wydała drugą już dla województwa zachodniopomorskiego pozytywną decyzję o dofinansowaniu projektów realizowanych w ramach POIiŚ 2014-2020.

Konferencja "Kanał Śląski i Droga Wodna Górnej Wisły"Drukuj

Konferencja "Kanał Śląski i Droga Wodna Górnej Wisły"Śląskie Centrum Wody Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach serdecznie zaprasza Państwa na konferencję naukowo-techniczną pt. „KANAŁ ŚLĄSKI I DROGA WODNA GÓRNEJ WISŁY – SZANSE I WYZWANIA”. Konferencja odbędzie się 22 marca 2019 r. w Auli Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z siedzibą przy ul. Będzińskiej 60 w Sosnowcu. Należy podkreślić, że budowa Kanału Śląskiego jest jednym z priorytetów polskiego rządu, wyrażonych w przyjętych przez Radę Ministrów 14 czerwca 2016 r. „Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030” (M. P. z 2016 r., poz. 711).

Użeglownienie Wisły w InternecieDrukuj

Użeglownienie Wisły w InternecieZarząd Morskiego Portu Gdańsk uruchomił stronę internetową www.programwisla.pl poświęconą studium wykonalności kompleksowego zagospodarowania rzeki Wisły.

Opracowanie studium wykonalności dla użeglownienia Wisły to jeden z najważniejszych projektów realizowanych przez Port Gdańsk. Jednym z elementów komunikacji jest uruchomiona właśnie strona internetowa www.programwisla.pl. Tam zainteresowani znajdą bieżące informacje o stanie prac nad przygotowywanym dokumentem. Dzięki niej nie tylko można śledzić postępy prac, ale również poszerzać wiedzę na temat wdrażanej koncepcji rozwoju. Strona służy także kontaktowi z wykonawcą opracowania, czyli z firmą Halcrow Group Limited Oddział w Polsce, w celu zgłaszania uwag lub wątpliwości.

Unowocześnienie stopnia wodnego Ratowice na OdrzeDrukuj

Unowocześnienie stopnia wodnego Ratowice na OdrzePrzebudowa śluzy wraz z dostosowaniem do IV klasy drogi wodnej i unowocześnienie całego obiektu – to główne zadania rozpoczynającej się modernizacji stopnia wodnego Ratowice w gminie Czernica na Dolnym Śląsku. Inwestycja prowadzona na Odrze w rejonie Wrocławia ma kosztować prawie 42 miliony złotych. Umowę w tej sprawie w siedzibie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu uroczyście podpisali Bartłomiej Pietruszewski – zastępca dyrektora RZGW ds. Powodzi i Suszy oraz w imieniu konsorcjanta Mariusz Sośniak – prezes zarządu spółki „EKO – WOD”.

XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur"Drukuj

XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur"Nasz portal objął patronatem medialnym jubileuszowe, XXV Targi Regiony Turystyczne "Na styku kultur", które odbędą się w łodzi w dniach 22-24.03.2019. Organizatorem wydarzenia jest Miejska Arena Kultury i Sportu.

Targi Regiony Turystyczne to popularyzacja idei „styku kultur”, oznaczającej poznawanie świata, ludzi, odmiennych kultur i obyczajów.

Dokąd płynie polska żegluga śródlądowa?Drukuj

Dokąd płynie polska żegluga śródlądowa?Rozwój żeglugi śródlądowej wydaje się priorytetem dla rządu. Znalazło to wyraz w nazwie jednego z resortów. Efekty jego pracy na razie są marne. Rzekami transportuje się w Polsce ułamek procenta wszystkich ładunków. Kiepską sytuację rzecznej żeglugi obrazuje udział w rynku przewozów. W 2015 roku był na poziomie 0,5 proc. W kolejnych latach spadł już do 0,3 proc. W ubiegłym roku rzekami i kanałami przetransportowano 5,8 mln ton, w 2016 roku 6,2 mln ton. Niewiele więcej było w 2014 roku (7,6 mln ton). Przywrócenie pełnej żeglowności Odry, Wisły, Warty brzmi dziś jak opowieść fantasy, ale potencjał polskich rzek jest ogromny. Znaczenie dla gospodarki, przynajmniej kilku krajów europejskich, niebagatelne. A porozumienie AGN otwiera szkatułę z pieniędzmi międzynarodowych instytucji.

Stopień północny na warszawskiej Wiśle jest niezbędnyDrukuj

Stopień północny na warszawskiej Wiśle jest niezbędnyWizytówką większości nadrzecznych stolic są nie tylko brzegi rzek, ale i turystyczna żegluga na nich. W Warszawie głównym problemem jest sama rzeka, w której poziom wody waha się od ponad 7 metrów do mniej niż 50 centymetrów (a ostatnio jeszcze mniej). Nałożyły się tu na siebie globalne zmiany klimatyczne, wieloletnie zaniedbanie w Polsce retencji i żeglowności rzek oraz specyficzna w Warszawie erozja denna, która rzekę pogłębiła już do „gołego kamienia”. Nie pomoże dalsze pogłębianie dna rzeki ani tylko odbudowa ostróg na obszarze „gorsetu warszawskiego”, między którymi las łęgowy zarósł dawne plaże, kąpieliska i przystanie. Potrzebna jest poważniejsza inwestycja. Dziesiątki lat mają kolejne projekty podpiętrzenia wody na warszawskiej Wiśle - co najmniej stopniem południowym (tam, gdzie dziś Most Siekierkowski) i północnym - czasem lokowanym na wysokości Żoliborza, czasem niżej, w okolicach Jabłonnej, Zakroczymia.

Porozumienie Bezpieczne Rzeki wnosi o reklasyfikację dróg wodnychDrukuj

Porozumienie Bezpieczne Rzeki wnosi o reklasyfikację dróg wodnychTrwa rozwój turystyki wodnej, czego wyrazem jest rozbudowywana sieć nowoczesnych przystani. Rośnie ilość uczestników, z własnymi łodziami lub wypożyczających je. Najbardziej odczuwanym hamulcem rozwoju jest zły stan dróg wodnych i innych turystycznych szlaków wodnych. Ponieważ żeglowność zależy od „wąskich gardeł”, usuwanie pojedynczych przeszkód radykalnie zmieni dostępność całego szlaku. Turystyka wodna uprawiana jest w całym kraju, na wszystkich drogach wodnych, a także na rzekach i innych akwenach nie mających statusu drogi wodnej. W Polsce jest ponad 3,6 tysiąca kilometrów dróg wodnych w klasach I-V, jednak rzadko zapewniają warunki przypisanej im klasy.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL