Ścinawa zamawia nowy statek pasażerskiDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 09.10.2018 08:23:14
  • 425 czytań
  •  0 komentarzy
Ścinawa zamawia nowy statek pasażerski Gmina Ścinawa w ramach unijnego projektu ogłosiła przetarg na zakup statku pasażerskiego z napędem mechanicznym. To kolejny "pasażer" - obok Laguny i Zefira - jaki będzie pływał po Odrze.

Zakup ma dofinansowanie w ramach projektu pn.: "Ochrona bioróżnorodności i udostępnienie zasobów przyrodniczych poprzez rozbudowę i doposażenie Regionalnego Ośrodka Edukacji Ekologicznej (ROEE-LGOM) w Dziewinie".

OT Logistics nie płaci - dzierżawcy floty blokują portDrukuj

OT Logistics nie płaci - dzierżawcy floty blokują portOd kilku miesięcy OT Logistics zalega z wypłatą należności za wykonane przewozy dzierżawcom pchaczy, obsługujących linię węglową Gliwice - Wrocław. Załogi de facto kredytują "największego w Europie" armatora śródlądowego - nie mając już pieniędzy na paliwo i opłaty za śluzowania. Zdecydowali się więc na wstrzymanie świadczenia usług do czasu uregulowania zaległych płatności. OT Logistics zamiast wypłacić należne pieniądze wstrzymała przewozy Odrą, decydując się na przerzucenie całego transportu węgla z Gliwic do Elektrociepłowni Wrocław na kolej. Zdesperowani dzierżawcy - wyczuwając w takim rozwiązaniu próbę dalszego zwlekania z zapłatą zaległych frachtów - podjęli desperacka decyzję o zablokowaniu dostępu do "ciepłej wody", co uniemożliwi przerzut wodą ładunku węgla z wagonów do nabrzeża Elektrociepłowni.

Minister Gróbarczyk: Mam nadzieję, że w ciągu dwóch lat barki wrócą na OdręDrukuj

Minister Gróbarczyk: Mam nadzieję, że w ciągu dwóch lat barki wrócą na Odrę- Mamy po poprzednikach wieloletnie opóźnienia, które nasz rząd w tej chwili nadrabia. Konferencja, w której dzisiaj uczestniczymy, powinna odbyć się już lata temu. Ale opracowania i konferencje nie rozwiążą problemów. Przyjęliśmy strategię określającą przyszłość rozwoju rzecznych dróg śródlądowych - powiedział Gróbarczyk.

Szef resortu wyraził nadzieję, że już za dwa lata, dzięki prowadzonym pracom przy modernizacji istniejących i budowie nowych urządzeń hydrotechnicznych, na Odrze pojawią się barki, które przywrócą rzece funkcje szlaku transportowego.

I Kongres Żeglugi Śródlądowej rozpoczął się w OpoluDrukuj

I Kongres Żeglugi Śródlądowej rozpoczął się w OpoluW Opolu rozpoczął się dwudniowy, I Kongres Żeglugi Śródlądowej. Tematem dyskusji specjalistów z różnych branż będą m.in. inwestycje na polskich rzekach, których celem jest przywrócenie im cech szlaków komunikacyjnych.

I Kongres Żeglugi Śródlądowej rozpoczął się w środę zamkniętymi dla publiczności obradami Rady Promocji Żeglugi Śródlądowej i Grupy Roboczej Dunaj-Odra-Łaba. Na czwartek przewidziano otwarte spotkania przedstawicieli polskiego rządu, Wód Polskich, portów rzecznych oraz firm, dla których istotna jest problematyka rozwoju żeglugi śródlądowej.

I Kongres Żeglugi Śródlądowej Opole, 19 - 20 września 2018 r.Drukuj

I Kongres Żeglugi Śródlądowej Opole, 19 - 20 września 2018 r. Zapraszam do udziału w I Kongresie Żeglugi Śródlądowej w Opolu "W kierunku połączenia z siecią TEN-T". Wydarzenie będzie okazją do pogłębionej dyskusji na temat stanu polskich śródlądowych dróg wodnych oraz wykorzystania ich potencjału w celu rozwoju gospodarczego kraju. Ponadto będą Państwo mogli zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi planowanych inwestycji oraz posłuchać przedstawicieli sektora biznesu działającego w sektorze transportu wodnego śródlądowego.

Polskie(?) Koleje Państwowe blokują odbudowę Portu KoźleDrukuj

Polskie(?) Koleje Państwowe blokują odbudowę Portu KoźleBrak porozumienia z PKP S.A. jest jedynym powodem czasowego spowolnienia i częściowego zawieszenia prac budowlanych zmierzających do realizacji inwestycji w kozielskim porcie. PKP S.A. w swym piśmie skierowanym do spółki Kędzierzyn Koźle Terminale poinformowała, że odstąpiła od dalszych negocjacji dotyczących najmu nieruchomości, a dokładnie torowiska na terenie portu, nie podając żadnych konkretnych powodów tej decyzji. Chodzi o odcinek linii kolejowej liczący raptem 500 metrów, który jest zdewastowany i nieużytkowany od wielu lat.

Prawdziwa cnota krytyk się nie boiDrukuj

Prawdziwa cnota krytyk się nie boiW dniu 23.08.2018 w siedzibie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu odbyło się spotkanie, będące pokłosiem opublikowanego na naszych łamach, krytycznego artykułu w sprawie perturbacji na Wrocławskim Węźle Wodnym, do których doszło w dniu 14.08.2015. Spotkanie zainicjowała strona reprezentująca Wody Polskie a ja - jako redaktor serwisu i rzecznik Rady Kapitanów - zostałem zaproszony w dogodnym dla siebie terminie, co warto także podkreślić. Omówiliśmy punkt po punkcie wszystkie aspekty i zarzuty podniesione we wspomnianej publikacji - rzeczowo i bez emocji. Wyjaśniliśmy wszystkie wątpliwości związane nie tylko z opisywaną sytuacją.

Ba»ův kanál (pol. Kanał Baty) ma 80 latDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 31.07.2018 08:25:58
  • 540 czytań
  •  0 komentarzy
Ba»ův kanál (pol. Kanał Baty) ma 80 latBa»ův kanál lub Průplav Otrokovice-Rohatec (pol. Kanał Baty) – zabytkowy kanał o długości 52 km, wybudowany w latach 1935–1938, łączący Otrokovice z Rohatcem w Czechach (Morawy). Kanał częściowo przebiega po rzece Morawie, jednak w większości wydzielonymi tokami wodnymi z licznymi jazami oraz 14 śluzami i innymi dziełami technicznymi. Na trasie kanału znajdują się też 23 mosty.

Obecnie prawie cała trasa (52 km) jest udostępniona do przewozów, uruchomiono 13 śluz. Możliwa jest tak turystyczna, jak i planowa komunikacja po kanale między Otrokowicami a Petrovem. Turyści mogą użytkować 8 portów i 13 przystani. Dzięki budowie przystani w Skalicy (Słowacja) kanał stał się międzynarodowym szlakiem żeglugowym.

RIS obejmie więcej OdryDrukuj

RIS obejmie więcej OdryW ubiegłym tygodniu Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie otrzymał 17 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na projekt związany z pełnym wdrożeniem RIS dolnej Odry. Dofinansowany projekt ma kosztować w sumie 32 mln zł. Jego celem jest rozszerzenie obszaru objętego RIS na Odrze oraz poprawa jakości funkcjonowania na tych jej fragmentach, na których system już funkcjonuje. Obecnie systemem RIS jest objęta Odra od połączenia z morskimi wodami wewnętrznymi do miejscowości Ognica, gdzie Odra łączy się z Kanałem Schwedt. Wskutek inwestycji system rozszerzy się również na teren rzeczny Odry od Ognicy do mostu autostradowego w Świecku oraz odcinek Warty od Nadzoru Wodnego w Świerkocinie do ujścia Warty.

Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla RZGW SzczecinDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 23.07.2018 06:02:30
  • 465 czytań
  •  2 komentarze
Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla RZGW SzczecinRemontowa Shipbuilding zbuduje dwa lodołamacze dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Umowę w tej sprawie podpisano w piątek pomiędzy stocznią z Gdańska a Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Wartość inwestycji to 30,25 mln złotych. Parametry techniczne nowych lodołamaczy liniowych będą uznane za obwiązujące dopiero po opracowaniu ostatecznej dokumentacji technicznej (klasyfikacyjnej). Obejmuje ona m.in. dokonanie obliczeń optymalizacyjnych kadłubów, potwierdzonych badaniami modelowymi, w tym również w basenie lodowym.

Nowelizacja przepisów w/s wymagań technicznychDrukuj

Nowelizacja przepisów w/s wymagań technicznychZmiany przepisów technicznych, mające zapewnić właściwy poziom bezpieczeństwa żeglugi, zakłada projekt nowelizacji ustawy o żegludze śródlądowej, który opublikowało w piątek Rządowe Centrum Legislacji. Rządowy projekt nowelizacji ustawy dostosowuje krajowe przepisy do wymogów unijnej dyrektywy ws. wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej. Zgodnie z projektem objęte ustawą ma być wydawanie unijnych świadectw zdolności żeglugowej, także określonych kategorii statków morskich, statków przeznaczonych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet