Zachodnia Iza Gospodarczo-Handlowa w Gorzowie i Instytut Logistyki we Frankfurcie będą kontynuować w 2007r. jako wspólni organizatorzy serię spotkań dotyczących rozmów gospodarczych obu państw. Oto szczegółowy projekt możliwych tematów, które dotyczą rozwoju gospodarki polsko-niemieckiego regionu przygranicznego i które pilnie potrzebują przyszłościowych, kreatywnych rozwiązań...
Kozielska szkoła żeglugi jako jedyna na Opolszczyźnie posiada certyfikat ISO 9001.
Certyfikacja systemów jakości jest to działanie trzeciej strony wykazujące, że zapewniono odpowiedni stopień zaufania, iż należycie zidentyfikowany proces lub usługa są zgodne z wymaganiami normy ISO 9001:2000. Jest ona najbardziej efektywna pod warunkiem, iż jest przeprowadzona przez uznaną jednostkę certyfikującą w ramach narodowej akredytacji.
Nie bylo mnie na konferencji w Szczecinie chociaż dzięki pomocy moich kolegów: Zbyszka Deniusza - Prezesa Zwiazku Prywatnych Armatorów Środlądowych i Zenka Bogumila (Transbode) oraz pani Magdaleny Roszkowskiej dostalem imienne zaproszenie, które scedowalem na naszego Prezesa Stowarzyszenia Absolwentów, kolegę Waldka Rybickiego.
Czekalem natomiast na komentarze lub relacje niemieckiej prasy fachowej dotyczace tej konferencji chcąc je zamieścić na naszej stronie. Do dnia dzisiejszego nie znalazlem jednak nic na ten temat. Możliwe, ze w grudniowym lub styczniowym wydaniu Binnenschifffahrts ukaże sie coś ciekawego.
Parlament Europejski przyjął unijną dyrektywę dotyczącą paliwa używanego przez statki, która pomoże ograniczyć emisję dwutlenku siarki o 500 tys. ton od 2006 roku.
Dwutlenek siarki jest szkodliwy dla ludzkiego zdrowia, może doprowadzić do problemów z oddychaniem i przyczyniać się do śmierci. Statki mają duży udział w emisji tego związku. Paliwo morskie zawiera średnio 2,7 proc. siarki.
Zalew Szczeciński jest podzielony przez granicę dwóch państw na polskie wody morskie i niemieckiej śródlądowe. Efektem jest sterta przepisów, które tylko zniechęcają żeglarzy do pływania po akwenie. Obecnie będąc w łódce na wysokości Nowego Warpna, jedną rękę możemy zamoczyć w niemieckich wodach śródlądowych, a drugą w polskich wodach morskich.
Dla pływających turystycznie po tym akwenie jest to kłopot bynajmniej nie związany z paszportami czy wizami, a z odmiennościa przepisów dotyczących wód śródlądowych i morskich.
Czy istnieje taki dzień? Czy mamy swojego patrona? Kiedyś w czasach PRL świętowaliśmy w czasie Dni Morza. Było to jakby automatyczne przeniesienie tradycji morskich na śródlądzie, ale chyba zbyt automatyczne.
W dzisiejszej dobie zwykle poszukuje się patronów danej profesji i ustala dzień tego patrona świętem wykonujących dany zawód. I tu niespodzianka a nawet dwie... Otrzymaliśmy list i życzenia dla wszystkich łodziarzy od dyr Jan Pysia poparte takim uzasadnieniem:
Wasz (Nasz) Administrator zgłosił stronę do konkursu na najlepszą stronę opartą o "silnik" PHP Fusion, tzn. stworzoną z wykorzystaniem bardzo popularnego i lubianego systemu zarządzania zawartością stron www (CMS). Zasady głosowania są proste.
Zwyciężyliśmy w XV edycji konkursu "Top Fusion Sites" !
Decyzją jury kionkursowego nasz serwis został uznany najlepszym ze zgłoszonych w listopadowej edycji
W nocy otrzymałem od organizatorów wiadomość tej treści: Witamy Zwycięzcę XV Edycji rankingu: Top-Fusion Sites! Zwycięstwo jak najbardziej zasłużone! :) . Wasza strona uzyskała najwyższą ilość punktów w listopadowej edycji naszego rankingu, a co za tym idzie - została jej Zwycięzcą :) Składamy gratulacje od całej ekipy Top-Fusion Sites oraz załogi Polskiego Supportu PHP-Fusion! :)
Zgodnie z obietnicą chciałbym w kilku słowach odnieść się do Konferencji EBU i IVR w Szczecinie. Nie będę się rozpisywał, kto zorganizował i jaki był program, gdyż to wszytsko zostało już omówione.
Dla mnie udział w konferencji był bardzo ważny ze względu na możliwość zasygnalizowania naszej obecności w żeglugowym świecie i nawiązania kontaktów cennych dla działalności Stowarzyszenia.
Celem zorganizowanej przez Akademię Morską i EBU konferencji było prezentowanie działalności EBU pod kątem pozyskiwania polskich armatorów oraz prawo morskie i śródlądowe i ubezpieczenia śródlądowe (IVR). Merytorycznie w żaden sposób nie dotyczyło to naszej działalności. Tak się jednak składa, że było to...
Nawiązując do nazwiska twórcy kultowych komedii i troszkę do filmu "Rejs" Piwowskiego zainaugurowaliśmy na naszej stronie pierwszą edycję konkursu "Nasz Rejs".
Podtrzymując wspaniałą atmosferę, którą stworzyliście Wy wszyscy - uczestnicy "naszego rejsu po falach internetu" - zaproponowaliśmy Wam zabawę w wybranie najzabawniejszego tekstu, wypowiedzi, komentarza, jakimi ozdabiacie tę stronę w poszczególnych działach. Zasady sa proste a strona konkursowa jest dostępna dla zalogowanych użytkowników poprzez odnośnik w menu głównym. Tam są przedstawione zasady i sposób głosowania. Jednakże....
W dniu dzisiejszym zaszla pozytywna zmniana na naszej stronie.
Na górnej listwie dodany jest link do Strony TZS.
Rowniez u naszych kolegow jest podobna nowosc. Po wielotygodniowej "przepychance" doszlo do porozumienia miedzy Andrzejem Podgorskim i Darkiem Bonkiem w interesie nas wszystkich.
Wszyscy czekamy na relację naszych przedstawicieli z Konferencji "Żegluga Śródlądowa w rozszerzonej Unii Europejskiej" jaka odbyła się w Szczecinie. Pierwsze - gorące wrażenia przkazał już w komentarzach do poprzedniej informacji o konferencji @gpspectrum, który był tam wolnym obserwatorem. Lada chwila spodziewamy się obszerniejszego sprawozdania od Waldemara Rybickiego - Prezesa Stowarzyszenia. Swój komentarz obiecał mi także Jerzy Hopfer, postać wielce zasłużona dla rozwoju naszej branży, poseł, absolwent TŻŚ, od spotkania z Waldkiem Rybickim już członek naszego Stowarzyszenia. Na gorąco jednak....
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.