Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Seehund
09.11.2019

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Zmiany w serwisieDrukuj

Zgodnie z naszą zapowiedzią z dnia 29.09.2006 oraz zgodnie z uchwałami podjętymi na Zebraniu Zarządu SAZSZŻŚ w dniu 21.10.2006 ta strona nie reprezentuje Stowarzyszenia a wszelkie newsy i informacje z jego działań będą zamieszczane na oddzielnej, tworzonej od podstaw stronie internetowej.

Wprawdzie z tej strony zostały usunięte wszelkie poprzednie newsy i komentarze dotyczące Stowarzyszenia - do czasu otwarcia przez Stowarzyszenie własnej strony internetowej zgodnie z ustaleniami w bezpośredniej rozmowie z Prezesem Stowarzyszenia będziemy zamieszczać autoryzowane przez Niego wiadomości, komunikaty i sprawozdania. Czynny jest także nadal dział Forum poświęcony sprawom Stowarzyszenia.

Bardzo proszę wszystkich uzytkowników aby pytania i sugestie związane ze Stowarzyszeniem kierować w przyszłości bezpośrednio do Sekretarza lub Prezesa za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Andrzej Podgórski - Administrator serwisu

Staś Szczepański w TVP !Drukuj

Nasz absolwent, autor książki "Od rzek po oceany" wziął udzial w nagraniu cyklicznego, emitowanego w piątki ok 20.00 programu "Podróże z żartem...". Odcinek, w którym wystapi nasz przyjaciel z TŻŚ nosi tytuł "Podróże z żartem - Szkocja" i zostanie wyemitowany 27.10.2006. ok. 20.00 w TVP 2.

"Szczepan" wystąpił obok takich postaci jak Joszko Broda, Michał Ogórek, Jan Tomaszewski, Kasia Obara (aktorka i prezenterka TVN - niegdyś TVP Wrocław) i Roman Czejarek (prowadzący "Pytanie na śniadanie" wspólnie z Anną Popek, która także pracowała w TVP Wrocław)


Odra będzie zarządzana znad Wisły ?Drukuj

Program dla Odry 2006 jest programem rządowym i decyzje o tym, jak ma być finansowany, powinny zapadać w Warszawie. Faworyzowanie Dolnego Śląska byłoby nieuczciwe - tak wojewoda Krzysztof Grzelczyk tłumaczy swój wniosek do premiera o przeniesienie decyzji o finansowaniu programu do Ministerstwa Środowiska.

Wojewoda dolnośląski Krzysztof Grzelczyk wysłał do premiera pismo, w którym sugeruje przeniesienie części zadań z Biura Programu dla Odry 2006 do Ministerstwa Środowiska. Zdaniem osób, które kierowały wcześniej programem, taka zmiana znacznie spowolni realizację inwestycji przeciwpowodziowych na Dolnym Śląsku. Janusz Krasoń, szef dolnośląskiego SLD, określił postawę wojewody jako tchórzostwo.

Odrzańska Droga Wodna - ocena, szanse, perspektywy...Drukuj

Rzeka Odra jest pierwszoplanową osią rozwojową województwa dolnośląskiego w aspekcie osadniczym, gospodarczym i kulturowym. Historia przewozów odrzańskich sięga średniowiecza; w XIII wieku we Wrocławiu istniały już składy rzeczne. Rzeka zawsze przyczyniała się do napływu ludności (rola miastotwórcza) i stymulowała rozwój gospodarczy. Jej istnienie także obecnie stanowi niewątpliwy atut regionu, który dysponuje szlakiem wodnym o korzystnym przebiegu, łączącym aglomeracje i porty w powiązaniach krajowych i międzynarodowych. Żegluga śródlądowa dzięki swoim licznym zaletom może zostać wykorzystana jako gałąź transportu alternatywna wobec transportu drogowego i kolejowego.

Perspektywy rozwoju polskiej żeglugi śródlądowej w Unii EuropejskiejDrukuj

W ramach międzynarodowego projektu "eBusi-Net" - realizowanego w latach 2001-2003 w ramach współpracy pomiędzy Uniwersytetem w Duisburgu a Katedrą Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie - przeprowadzono badania i opracowano dokument stanowiący ocenę szans rozwoju tej gałęzi transportu. W sposób niezwykle rzeczowy i wnikliwy przedstawiono w nim stan polskich dróg wodnych, analizę wielkości przewozów w Polsce i Unii Europejskiej, prognozę zapotrzebowania na usługi przewozowe itp.. Wnioski nie są...

Kanał Dunaj Odra Łaba. Historia, rzeczywistość czy fantastyka?Drukuj

O tym, że idea integracji dróg wodnych jest sprawą nurtującą mieszkańców Europy od dawna postaram sie poinformować w cyklu, który niniejszym rozpoczynam. Na pierwszy ogień pójdzie kanał Odra - Dunaj, o którym tak głośno było w latach 70 i 80, ale także późniejsze opracowania programowe dla Odry, Łaby i Dunaju przewidywały realizację tego przedsięwzięcia.

Niezwykle interesujące jest to jak powstawał pomysł żeglugowego połączenia Dunaju, Odry i Łaby. Pierwsza odnotowana wzmianka o kanale Odra-Dunaj pochodzi z roku 1653, kiedy to zdecydowano uczynić rzekę Morawę spławną, połączyć ją z Odrą i opracować niezbędną dokumentację. W roku 1700 wysoki doradca dworu ...

Kolejne dodatki i rozszerzenia w serwisieDrukuj

Zgodnie z sugestiami jest teraz mozliwość wpisania dodatkowych informacji w profilu uzytkownika. W razie konieczności możliwe jest dodanie kolejnych pól. Prosimy uzupełnić przy okazji te dane, które chcemy udostepnić naszej społeczności żeglugowej. Jesli podamy namiary Skype i GG - na Forum będą one się wyswietlać jako klikalne ikony (niestety - GG nie pokazuje statusu rzeczywistego).

Uruchomiliśmy też czat, który jest bardzo prosty w obsłudze. Nie wymaga niczego więcej poza kliknięciem w odnośnik w menu nawigacyjnym. Oczywiście funkcja dostepna jest wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników.

Życzymy przyjemnego użytkowania oraz zgłaszania swoich uwag i propozycji w komentarzach do tej wiadomości.

Transport w najbliższych latach - nadal bez żeglugi śródlądowej?Drukuj

Jak informuje dr Jan Pyś - dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu - w dniu 10 października br. o godzinie 10.00 odbędzie się w Warszawie (Sala pod Kopułą w siedzibie Ministerstwa Gospodarki wejście od ul. Wspólnej) konferencja konsultacyjna w sprawie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 w zakresie wsparcia sektora transportu. Konferencja ma charakter otwarty.

Przeglądając strony internetowe Ministerstwa Gospodarki lub Ministerstwa Transportu trudno znaleźć departament zajmujący się transportem śródlądowym. Zapewne uważa się, że taka gałąź gospodarki w Polsce nie istnieje. Aktualne wciąż jest pytanie...

Giełda ofert pracy dla marynarzy sródlądowychDrukuj

Urzędy Pracy w Polsce to nie są, niestety ich odpowiedniki w Niemczech czy Holandii. Pomimo posiadania sieci komputerowej brak jest jakichkolwiek relacji pomiędzy zapotrzebowaniem pracodawców a propozycją miejsc pracy w Urzędach.

Idąc za sugestią Teosa postanowiłem stworzyć w ramach mojego serwisu giełdę ofert pracy. Posłuży ona jako baza zapotrzebowania na pracowników - członków załóg statków czy także pracowników obiektów hydrotechnicznych, portów, nadzoru żeglugowego itp.

Zmiana profilu oraz domeny (adresu www) tej stronyDrukuj

W związku z zarejestrowaniem stowarzyszenia i planowanej, własnej stronie tej organizacji - nie będziemy nadal używać nazwy stowarzyszenia ani w nazwie ani w adresie tej strony, choć naturalnie poprzedni działa nadal.

Czynny jest już nowy, wolny od wszelkich reklam adres: www.zegluga.apisvideo.pl i zachęcam wszystkich do dodania go do "Ulubionych" w miejsce poprzedniego. Będzie istniała jedynie koniecznośc ponownego zalogowania się. Wszystkie dane i hasła są aktualne.
Kontakt e-mail z redakcją strony: zegluga@apisvideo.pl
Na ten adres prosimy nadsyłać swoje uwagi i propozycje.

Wspierajmy to co jest...Drukuj

Absolwent TŻŚ we Wrocławiu - obecnie nauczyciel przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie – Koźlu - kpt. Andrzej Ogonek nadesłał artykuł, który w całości można przeczytać w dziale "Artykuły - Szkolenie zawodowe". Oto fragmenty:

W statucie Stowarzyszenia Rozdział II - Cele i środki działania Stowarzyszenia paragraf 7 punkt 6 czytamy:
"Współudział w inicjowaniu wszelkich inicjatyw mających na celu reaktywowanie szkolnictwa zawodowego na potrzeby żeglugi śródlądowej".
Niestety, zapis ten jest troszkę niezrozumiały, ponieważ szkolnictwo zawodowe na potrzeby żeglugi śródlądowej istnieje i nie wymaga reaktywowania. Szkoli się wciąż przyszłych marynarzy żeglugi śródlądowej w dwóch istniejących po dziś dzień szkołach, a mianowicie w Kędzierzynie – Koźlu i Nakle nad Notecią. Te dwie szkoły przy odpowiednim wsparciu mogą całkowicie zaspokoić potrzeby kształcenia kadr dla żeglugi śródlądowej.

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL