Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Apis
02.07.2020
Dziękuję za życzenia urodzinowe Smile

Seehund
27.06.2020
Andrzeju, co prawda dopiero dzisiaj, gdyż wczoraj nie mogłem: dużo, dużo zdrowia i pomyślności!

zamek
26.06.2020
Sto lat, sto lat niech żyje, żyje nam... Wszystkiego najlepszego Andrzej.

tiktak
25.06.2020

Apis
30.05.2020
Chodzi mi też o to, że "nasze" ministerium poza przekopem mierzei żadnych innych problemów żeglugi śródlądowej nie dostrzega. To boli...

Weźmy przykład z Liege i NancyDrukuj

Nowoczesne przystanie, barki rejsowe, tramwaje wodne, łodzie spacerowe... Toruńscy i bydgoscy urzędnicy zakończyli prace nad pierwszą wspólną koncepcją rozwoju turystyki.

- Stawiamy na wodę. Unia przywiązuje ogromne znaczenie do aktywizacji dróg wodnych i terenów nadbrzeżnych, a geograficzne usytuowanie Torunia i Bydgoszczy jest z tego punktu widzenia po prostu wymarzone - twierdzi Szczepan Burak, dyrektor Wydziału Środowiska i Zieleni w toruńskim Urzędzie Miasta, jeden z urzędników zaangażowanych w europejski projekt InWater.

Pogłębimy Odrę i usprawnimy żeglugę?Drukuj

Aż 80 mln euro ma zasilić rozwój żeglugi śródlądowej w latach 2007-2013. Pieniądze mają pochodzić ze środków unijnych. Niemal rok temu zapowiedział to w Szczecinie Rafał Wiechecki, minister gospodarki morskiej. Środki te w ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” mają być przeznaczone głównie na udrożnienie dolnego odcinka Odry i jej ochronę przeciwpowodziową.

Po opolskiej Młynówce „Agatką”Drukuj

Do festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, który odbędzie się jak zwykle w czerwcu - po Młynówce powinna już pływać łódź spacerowa. Łódź pochodzi z Gdańska. Ma 14 metrów długości i około 3 metrów szerokości. Napędzana silnikiem spalinowym z ładną nadbudówką, może przyjąć na pokład kilkunastu turystów.

Kupił ją prywatny inwestor, z zamiłowania żeglarz. Jest częściowo zadaszona, więc nie będzie kłopotu np. żeby skryć się przed deszczem. Teraz przechodzi remont we wrocławskiej stoczni. Być może w sierpniu, kiedy mają być gotowe wrota przy hotelu Piast, będzie można przedostać się na Odrę i popłynąć na Bolko.

Program dla Odry 2006 pod lupą NIK-uDrukuj

Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła w 2006 r. – z własnej inicjatywy – kontrolę realizacji programu wieloletniego „Program dla Odry 2006”, szczególnie w obszarze zabezpieczenia przeciwpowodziowego.

Wystąpiły bowiem przypadki nielegalnego wydatkowania środków publicznych na cele nie związane z realizacją Programu. U większości beneficjentów stwierdzono nieprawidłowości i uchybienia w zakresie przestrzegania zasad oraz procedur związanych z zamówieniami publicznymi. W ograniczonym zakresie spożytkowano część wykonanych opracowań i programów, co stawia problem celowości ich zlecania i gospodarności wydatkowania środków publicznych.

Na ogólną kwotę wydatków objętych sprawdzeniem – 1.400,6 mln zł, nieprawidłowości w wymiarze finansowym dotyczyły kwoty 71.952,7 tys. zł (5,1%). Efekty finansowe kontroli wyrażają się też osiągnięciem na dzień 31 stycznia 2007 r. korzyści finansowych w kwocie 33.112,7 tys. zł, głównie wskutek oszczędności uzyskanych przez zaniechanie działań niecelowych. W związku z ujawnionymi nieprawidłowościami uzasadniającymi podejrzenie popełnienia przestępstwa, NIK skierowała 2 zawiadomienia do organów ścigania oraz 4 zawiadomienia w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.


Szkolnictwo (żeglugowe) a sprawa polska...Drukuj

Uchwałą Rady Miasta Wrocławia z 2002 roku: postanowiono zlikwidować Z.Sz.Ż.Śr. Brucknera I0 i dokonano tego z dniem 31.08.2005 roku. Przstało istnieć we Wrocławiu szkolnictwo żeglugowe, stoczniowe i gospodarki wodnej.

Szkoła wrocławska była szkołą resortową i tak długo jak pieczę nad nią miało Ministerstwo Żeglugi, szkoła miała się bardzo dobrze. Potem zachodziły zmiany, aż w końcu doszło do tego że nikomu na niczym nie zależało. Dla Władz Miasta bez znaczenia było: jedna szkoła mniej czy więcej, potrzebna czy nie, uchwała Rady Miasta i po wszystkim. Tłumaczenie było proste: brak pieniędzy, lub coś podobnego.

Relacja z Konferencji w NakleDrukuj

W dniach 17 i 18 kwietnia z upoważnienia prezesa Waldemara Rybickiego reprezentowałem Stowarzyszenie w odbywającym się w Nakle n. Notecią oraz Bydgoszczy wyjazdowym posiedzeniu Komisji Transportu Sejmu RP. Posiedzenie Komisji odbyło się na wniosek posła Sławomira Jeneralskiego.

Gospodarzami spotkania byli: Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle, Starosta Nakielski, Burmistrz Nakła, Urząd Marszałkowski oraz Urząd Miejski w Bydgoszczy.

Obrady Komisji Infrastruktury Sejmu RP w NakleDrukuj

W murach Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle gościła komisja Infrastruktury Sejmu RP.

- Rok temu podjęliśmy starania w Ministerstwie Transportu o to, by zmienione zostało rozporządzenie o kwalifikacjach zawodowych - informuje Rafał Woźniak, dyrektor nakielskiej "Żeglugi". Przedstawiciele szkoły i powiatu nakielskiego gościli też w ubr. na spotkaniu Komisji Infrastruktury Sejmu RP. Zgłaszali swoje uwagi. Właśnie wtedy do planu pracy komisji wpisano, że w kwietniu tego roku odbędzie się wyjazdowe posiedzenie w Nakle, by wszystko na miejscu zobaczyć i przedyskutować.

Fałszywy alarm powodziowy wywołał panikęDrukuj

We wtorek około godziny 21.40 w Nieszawie zawył alarm przeciwpowodziowy, a megafony poinformowały o awarii stopnia wodnego we Włocławku i że trzeba uciekać na wyżej położone tereny. Mieszkańcy Nieszawy odczuli to bardzo boleśnie. Jeden z nich zasłabł z powody stresu. Część ludzi była w szoku. Nie bardzo wiedzieli, co się dzieje, łapali co mieli pod ręką najcenniejszego, dzieci, pieniądze, dokumenty, ubrania i wybiegli na rynek. Wielu w pidżamach. Tam się głównie gromadzili - relacjonowali nam wydarzenia z wtorku mieszkańcy Nieszawy. - Niektórzy bagatelizowali cały alarm. Generalnie większość była spanikowana i w szoku, szczególnie ci, co zdawali sobie sprawę, czym może grozić powódź.

Nowinki i zmianyDrukuj

Po uporaniu się z atakami crawlerów i robotów sieciowych umieszczających w księdze gości i w innych miejscach niechciane reklamy stron o raczej podejrzanej treści - przywróciłem giełdę pracy. Każdy może w niej zamieścić swoje ogłoszenie niekoniecznie będąc uzytkownikiem strony. Działa to identycznie jak księga gości. Ponieważ wymagane jest podanie adresu e-mail - kliknięcie w nazwę lub nazwisko ogłoszeniodawcy pozwoli odpowiedziec na ofertę. Możliwe jest dodanie adresu strony www zawierającej np. więcej szczegółowych informacji

95 lat po tragediiDrukuj

Titanic – angielski parowy transatlantyk pasażerski klasy Olympic, należący do towarzystwa okrętowego White Star Line. Podczas swojego dziewiczego rejsu z Southampton do Nowego Jorku przez Cherbourg i Queenstown, zderzył się 14 kwietnia 1912 roku z górą lodową i 15.04 zatonął a wydarzenie to stało się tematem wielu powieści, filmów, hipotez i rozważań.

Jego katastrofa spowodowała także istotną nowelizację praw i zasad bezpieczeństwa morskiego. Z 2224 pasażerów Titanica zginęło 1563. Przyczyn tak dużej ilości ofiar...

Flotylla Pińska w RzeszowieDrukuj

Flotylla Pińska, Flotylla Rzeczna Marynarki Wojennej, Pińska flotylla rzeczna - część organizacyjna Marynarki Wojennej Rzeczypospolitej Polskiej w okresie międzywojennym, stacjonująca w Pińsku na rzece Pinie. Flotylla operowała na tzw. morzu pińskim - w dorzeczu Prypeci z głównymi rzekami: Prypeć, Pina, Strumień. Dowódcą Flotylli w 1939 roku był komandor Witold Zajączkowski. W 1939 roku z Flotylli wydzielono Oddział Wydzielony rzeki Wisły.

Wystawa ta trafiła do Rzeszowa z Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni. Na wystawie pokazano fragmenty wypsażenia jednostek, pamiątki wydobyte z wraków, mundury załogi i uzbrojenie.




  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL