Nasz kolejny sukcesDrukuj

Cytuję treść otrzymanego dziś e-maila adresowanego do Naszej Załogi:

"Uprzejmie informuję o zajęciu pierwszego miejsca w konkursie stron www – MiodzioNET.

Poniżej znajduje się kod z zwycięskim banerem, będącym trofeum w konkursie stron WWW. Można go umieścić tylko na zwycięskiej stronie. Ponadto zamieszczono link do Waszej strony na stronie głównej naszego serwisu, jak i w katalogu stron www MiodzioNET na każdej podstronie i będzie on wyświetlany przez cały czas trwania następnej edycji konkursu.

Z poważaniem - Zespół serwisu MiodzioNET.

Wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowejDrukuj

Rezolucja legislacyjna Parlamentu Europejskiego w sprawie wniosku dotyczącego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającej dyrektywę 2006/.../WE ustanawiającą wymagania techniczne dla statków żeglugi śródlądowej (COM(2006)0646 – C6-0360/2006 – 2006/0210(COD))

Parlament Europejski ,
– uwzględniając wniosek Komisji przedstawiony Parlamentowi Europejskiemu i Radzie (COM(2006)0646)(1) ,
– uwzględniając art. 251 ust. 2 oraz art. 71 ust. 1 Traktatu WE, zgodnie z którymi wniosek został przedstawiony Parlamentowi przez Komisję (C6-0360/2006),
– uwzględniając art. 51 i art. 43 ust. 2 Regulaminu,
– uwzględniając sprawozdanie Komisji Transportu i Turystyki (A6-0402/2006),

1. zatwierdza wniosek Komisji po poprawkach;
2. zwraca się do Komisji o ponowne przekazanie mu sprawy, jeśli uzna ona za stosowne wprowadzenie znaczących zmian do swojego wniosku lub zastąpienie go innym tekstem;
3. zobowiązuje swojego Przewodniczącego do przekazania stanowiska Parlamentu Radzie i Komisji.

Żegluga śródlądowa próbuje odbudować swoje znaczenieDrukuj

Systematycznie pogarsza się stan infrastruktury rzecznej w Polsce
Resort gospodarki morskiej zamierza w większym niż dotychczas stopniu wykorzystać w transporcie żeglugę śródlądową.
Jako główną przyczynę upadku przewozów śródlądowych wymienia się fatalny stan polskich szlaków wodnych oraz całej infrastruktury portowej, śluz czy jednostek pływających. Padają liczby, mówiące, że na obszarze naszego kraju mamy aż 3812 kilometrów dróg wodnych, ale barki pływają zaledwie po połowie z nich, że do bezpiecznej żeglugi nadaje się zaledwie kilka odcinków Odry, m.in. Wrocław-Gliwice, górny odcinek Wisły w okolicach Krakowa (uregulowany jeszcze przez Austriaków podczas zaborów) oraz dolny bieg Wisły i Odry.

Zapłacą za ich naukę i gwarantują pracęDrukuj

Są absolwentami liceów i techników. Za trzy lata będą marynarzami. Ich naukę opłaca i pracę gwarantuje niemiecki armator.

Wczoraj w szczecińskiej Policealnej Szkole Morskiej (PSM) odbywały się egzaminy i rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy chcą się uczyć w tzw. klasie armatorskiej. Czesne - 480 zł miesięcznie - opłaci armator. Młodzi ludzie oczekujący wczoraj na wyniki testu nie kryli, że oferta niemieckiej firmy jest dla nich bardzo atrakcyjna. Jakub Gac mieszka pod Warszawą. Skończył liceum, a o naborze do klasy armatorskiej dowiedział się z ogłoszenia w gazecie.

- Chcielibyśmy, aby ten system w Akademii Morskiej zaczął funkcjonować już od przyszłego roku akademickiego a w szkołach od września - mówi Paweł Szynkaruk dyrektor PŻM.

Rekreacyjne łodzie rzeczne (houseboaty).Drukuj

Żegluga takimi jednostkami po rzekach i kanałach to bardzo popularna forma rekreacji w wielu europejskich krajach i stały dochód dla miejscowości leżących przy tych szlakach. Poruszają się one z prędkością ustawioną mechanicznie przez czarterodawcę na 6-8 km/h z możliwością zerwania blokady tylko w wypadku groźby zderzenia.



Napędzane są silnikami o mocy od 30 do 50 KM. Ich konstrukcja zapewnia pełen komfort, gdzie cała wielopokoleniowa rodzina może wygodnie i bezpiecznie spędzać wakacje, odpoczywając i odwiedzając atrakcyjne miejsca.
Cała rodzina i w wielu krajach tylko nie w Polsce.

Postęp w Projekcie nr 17 Zjednoczenia NiemiecDrukuj

Jak informuje Urząd Budowy Nowych Dróg Wodnych w Berlinie przy Federalnej Administracji Wodno-żeglugowej - rozpoczęta zostanie rozbudowa kanału Haveli na planowanym odcinku nr.1 od km 20,7 do km 22,9. - element tzw "Projektu nr 17 zjednoczenia Niemiec".

Urząd Budowy Nowych Dróg Wodnych w porozumieniu z Towarową Centralą Przewozową gminy Wustermark rozpoczyna w tym roku rozbudowę kanału Haveli w kierunku południowym, przewidującą także budowę portu.

Giełda pracy i inne zmiany w serwisieDrukuj

Staram się stale ulepszać i usprawniać interaktywne mozliwości serwisu oraz likwidować zauważone błędy i utrudnienia. Wiele z nich wyłapuję sam ale sporo znajdują uzytkownicy i ich sugestie są nieocenione.

Proszę ta drogą o przysyłanie swoich uwag i zauważonych błędów powodujących jakiekolwiek utrudnienia w korzystaniu z serwisu. Wszystkie wnikliwie sprawdzam i wspólnie z Teosem szukamy optymalnych rozwiązań. Kilka zmian ulepszających właśnie wprowadziłem.

Komunikat Stowarzyszenia AZSZŻŚDrukuj

Zawiadamiamy, że z okazji 60 rocznicy powstania szkolnictwa żeglugowego we Wrocławiu Stowarzyszenie Absolwentów Szkół Żeglugi Śródlądowej planuje zorganizowanie spotkania absolwentów wszystkich roczników i kierunków nauczania.
Proponowany termin: 29 czerwca - 1 lipca 2007.
Oczekujemy wstępnych deklaracji uczestnictwa w dziale Kontakt na stronie Stowarzyszenia.
Prosimy o propozycje w sprawie programu spotkania.

III Międzynarodowa Konferencja Naukowa "INLAND SHIPPING"Drukuj

W listopadzie ubieglego roku zostalem zaproszony na Miedzynarodowa Konferencje Gospodarcza "Zegluga Sródladowa w rozszerzonej Unii Europejskiej" organizowana przez Zaklad Zeglugi Sródladowej i Gospodarki Wodnej Instytutu Inzynierii Transportu WIET Akademii Morskiej w Szczecinie, IVR Rotterdam oraz European Barge Union.

Zaproszenie to przekazalem Prezesowi Stowarzyszenia Absolwentow Waldemarowi Rybickiemu, ktory zaprezentowal tam nasza organizacje, gdyż osobiscie nie moglem pojechac. Kilka dni temu otrzymalem ponownie zaproszenie na kolejną konferencje. Mysle, ze jest to dowod uznania za to co robimy na naszej stronie internetowej dla polskiej i europejskiej zeglugi srodladowej.

"INLAND SHIPPING" integruje środowisko akademickie, armatorów, stocznie, porty oraz administrację żeglugi śródlądowej i śródlądowych dróg wodnych, tworząc platformę wymiany doświadczeń, opinii i wyników badań związanych z szeroko pojętą problematyką transportu wodnego śródlądowego w Polsce i pozostałych krajach europejskich.

OrkanDrukuj

18 stycznia Orkan "Kyrill" dokonal spustoszenia w calej polnocno-zachodniej Europie.Bylem w tym czasie na statku i przezylem kolejna przygode.

Najkrotsza droga wodna z Hamburga do Berlina jest polaczenie Laby przez Dolna Havela do Plaue w systemie jezior brandemburskich.Na ta rzeke wymagany jest patent /od km.67 do km.148 / a co sie z tym wiaze znajomosc jej locji.Pokonuje ta droge wodna ponownie od dwoch lat/ po 20-letniej przerwie /.


Wojewoda wrocławski chce żeglugiDrukuj

Stowarzyszenie Absolwentów Zespołu Szkół Zawodowych Żeglugi Śródlądowej, walczące o przywrócenie szkoły, którą kończyli, zyskało wczoraj wsparcie wojewody Krzysztofa Grzelczyka. Ten zaapelował wczoraj do radnych miejskich, by ze względu na wrocławską tradycję w tej dziedzinie, a także opinie przedstawicieli środowisk żeglugowych, otworzyli takie technikum. Tymczasem do tego pomysłu nie palą się ani urzędnicy magistratu, ani miejscy radni.

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet