Były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk został mianowany sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury - podał na Twitterze rzecznik resortu Szymon Huptyś we wtorek.
Marek Gróbarczyk ukończył studia na Wydziale Mechanicznym w Wyższej Szkole Morskiej w Gdyni. Jest także absolwentem studiów podyplomowych na Akademii Rolniczo-Technicznej w Bydgoszczy na kierunku telekomunikacja cyfrowa. Ukończył wiele kursów z dziedziny zarządzania i finansów. Gróbarczyk pracował na statkach morskich jako oficer, a także w firmach transportowych i budowlanych.
Jak poinformowało Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, budowa dwóch lodołamaczy - Ocelot i Tarpan - dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie - mimo trudności związanych z pandemią COVID-19, realizowana jest bez zakłóceń.
- Prace przy budowie nowych lodołamaczy dla Szczecina postępują. Jesteśmy w bieżącym kontakcie z gdańską stocznią Remontowa Shipbulding S.A. i widzimy dynamiczny postęp prac, który pozwala na tezę, że już niebawem lodołamacze budowane dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie trafią do naszego miasta – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.
Gospodarka wodna trafiła ostatecznie do resortu infrastruktury. Opublikowano też rozporządzenie Rady Ministrów ws. ustanowienia pełnomocnika rządu ds. gospodarki wodą oraz inwestycji w gospodarce morskiej i wodnej.
Do resortu infrastruktury, który obsługuje m.in. żeglugę śródlądową i gospodarkę morską został włączony jeszcze dział gospodarka wodna - wynika z opublikowanego rozporządzenia Rady Ministrów. Oznacza to, że MI przejmuje zarząd nad IMGW oraz Wodami Polskimi.
Zbiornikowce o podwójnym poszyciu i długości 110 m mają być napędzane silnikami gazowymi (LNG) i przy ładowności 2800 t charakteryzować się znacznie mniejszym zanurzeniem wynoszącym 3,25 m w porównaniu z typami konwencjonalnymi. Oznacza to, że nadal powinny mieć możliwość żeglowania po Renie i innych europejskich drogach wodnych, nawet przy niskim stanie wody - powiedział Damen Concordia o jednym z największych zamówień w historii firmy. Nowe statki są przeznaczone głównie do transportu produktów naftowych z portów morskich ARA w Antwerpii, Amsterdamie i Rotterdamie przez Ren i system kanałów w głąb lądu.
System dwóch śluz Guzianka I i Guzianka II obsłużył w tym roku rekordową liczbę turystów. Blisko 22 tysiące jednostek pływało po Mazurach, pokonując dwumetrową różnicę poziomów wody pomiędzy jeziorami Guzianka Mała i Bełdany. Przez +starą Guziankę+ nasi pracownicy prześluzowali ponad 11 tys. jednostek pływających, z czego prawie pół tysiąca to statki Żeglugi Mazurskiej. Natomiast oddana do użytku wodniaków pod koniec czerwca nowa Guzianka obsłużyła 10,5 tys. żeglarzy i motorowodniaków. To pokazuje, jak ważną i potrzebną inwestycją było wybudowanie nowej śluzy na Mazurach - oceniła w rozmowie z PAP rzecznik prasowy Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz.
Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie, obejmującego obszar przed przystankiem osobowym Żydowce przez stację Szczecin Podjuchy do wiaduktu drogowego ul. Krygiera.
Budowa nowego mostu kolejowego w km 733,7 rzeki Odry (jej odnogi Regalicy) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, realizowana jest w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW) ‒ „Zadanie 1B.5 ‒ Przebudowa mostów w celu zapewnienia minimalnego prześwitu”, finansowanego przez Bank Światowy oraz Bank Rozwoju Rady Europy.
Serwis przeszedł kolejne unowocześnienie - spełniające wymogi firmy hostingowej oraz prawidłowego działania na urządzeniach mobilnych. W "mądrym" języku oznaczało to dostosowanie do najnowszej wersji języka PHP 7.4.8 oraz najnowszej wersji baz danych MariaDB 10.5.5. Zmianie uległ też "silnik napędowy" z wersji PHP-Fusion 7.02.07 na wersję 8.00.60.
Nie zmieniło to układu i funkcjonalności strony, choć niektóre elementy zniknęły lub uległy zmianie gdyż musiały zostać dostosowane do nowych parametrów serwerów firmy hostingowej, na których umieszczona jest nasza strona internetowa.
Ruszają kolejne prace inwestycyjne na Odrzańskiej Drodze Wodnej. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podpisał umowę z wykonawcą prac budowlanych projektu pn. „Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - woj. opolskie (etap II)”. Szeroki katalog prowadzonych działań przyczyni się do wzrostu potencjału transportu wodnego w Polsce. Parząc na zakres realizacji inwestycji na Odrzańskiej Drodze Wodnej, obszar ich oddziaływania, skalę, montaż finansowy i wartość, powiedzieć o rozmachu, to w zasadzie powiedzieć niewiele. Wody Polskie w Gliwicach – zarządca Odrzańskiej Drogi Wodnej na odcinku od Gliwic (wliczając Kanał Gliwicki) do gminy Popielów (Stopień Wodny Ujście Nysy), nadrabiają lata niedofinansowania śródlądowych dróg wodnych, oraz wieloletnie zaniechania w rozwoju szlaków żeglugowych po śródlądziu. Wszystko za sprawą szeroko zakrojonych inwestycji.
Federalne Stowarzyszenie Niemieckiej Żeglugi Śródlądowej (BDB) ostrzega przed ograniczeniami w ruchu towarowym. Nowe zasady korony znacznie spowalniają żeglugę śródlądową. BDB mówi jasno: „Rząd federalny wywołuje chaos w ruchu towarowym”, ponieważ wbrew wszelkim ostrzeżeniom stowarzyszeń transportowych i logistycznych ruch towarowy również jest teraz objęty nowym rozporządzeniem modelowym dotyczącym ochrony przed pandemią.
„Gdyby to rozporządzenie zostało przyjęte i wdrożone przez kraje związkowe, Niemcy jako ośrodek przemysłowy i biznesowy w bardzo krótkim czasie uległyby załamaniu” - ostrzega Staats. Nie dałoby się wtedy utrzymać transportu dla przemysłu chemicznego, stalowego i naftowego oraz transportu kontenerów.
Ruch kontenerowy w Duisburger Hafen AG po dziewięciu miesiącach jest nieco wyższy niż rok wcześniej. Jednak do końca roku Duisport spodziewa się spadku obsługi ładunków w kontenerach. Według Duisport - spadki z I półrocza można zrównoważyć. Ilość przeładowanych kontenerów jest obecnie o 2% wyższa od wartości z poprzedniego roku. Całkowity przeładunek ładunków w bieżącym roku będzie o około 4-5% niższy od wyników z 2019 r. ze względu na gwałtowny spadek przewozów węgla i słabość przemysłu stalowego.
Lanfer Logistik z siedzibą w Meppen rozpoczyna budowę nowego terminalu kontenerowego w Hamm. Na kanale Datteln-Hamm ma powstać nowy trójmodalny punkt przeładunkowy. Lanfer Logistik chce stworzyć optymalną i inteligentną kombinację dla transportu kombinowanego (CT) w siedzibie firmy w Hamm (Nadrenia Północna-Westfalia). Po Dortmundzie Hamm jest drugim co do wielkości portem kanałowym w Niemczech.
Pliki cookie - Serwis POLSKA ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka) oraz podobne technologie do przechowywania informacji na twoim komputerze.