Gmina Pisz przekazała grunt pod budowę śluzy na PisieDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 17.07.2019 07:30:48
  • 251 czytań
  •  0 komentarzy
Gmina Pisz przekazała grunt pod budowę śluzy na PisieGmina Pisz przekazała we wtorek Wodom Polskim prawo dysponowania gruntem pod planowaną budowę stopnia wodnego na rzece Pisie. Jest to kolejny etap prac nad udrożnieniem drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie.

Przekazanie prawa dysponowania gruntem nastąpiło podczas konferencji prasowej, w której uczestniczył wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski

Ile będzie kosztował przekop Mierzei Wiślanej?Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 16.07.2019 08:40:12
  • 192 czytań
  •  0 komentarzy
Ile będzie kosztował przekop Mierzei Wiślanej?Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej złożyła belgijska spółka N.V.Besix SA ze spółkami NDI SA oraz NDI sp. z o.o.; cena za wykonanie prac wynosi 992 mln 270 tys. 523 zł - poinformowali przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni.

Aktualne informacje związane z przetargiem dotyczącym pierwszego etapu prac na Mierzei Wiślanej przekazali w poniedziałek na konferencji prasowej zorganizowanej przed Urzędem Morskim w Gdyni dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski oraz zastępca dyrektora do spraw technicznych Anna Stelmaszyk-Świerczyńska.

Mazurskie samorządy apelują do rządu o pomoc w realizacji inwestycjiDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 16.07.2019 08:33:31
  • 133 czytań
  •  0 komentarzy
Mazurskie samorządy apelują do rządu o pomoc w realizacji inwestycjiZ powodu rosnących kosztów materiałów i robót budowlanych Wodom Polskim brakuje 140 mln zł na inwestycje infrastrukturalne na Szlaku Wielkich Jezior. Samorządowcy i parlamentarzyści opozycji z Mazur apelują o wsparcie tych inwestycji przez rząd z rezerwy budżetowej.

W poniedziałek w urzędzie miasta w Mikołajkach odbyło się spotkanie samorządowców z Mazur, parlamentarzystów wszystkich opcji oraz przedstawicieli Wód Polskich. Powodem spotkania było zagrożenie realizacji inwestycji na Szlaku Wielkich Jezior.

Wody Polskie przejmą zarząd nad drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowymDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 11.07.2019 06:40:29
  • 399 czytań
  •  1 komentarz
Wody Polskie przejmą zarząd nad drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowymWody Polskie przejmą uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa nad śródlądowymi drogami wodnymi o szczególnym znaczeniu transportowym - wynika z projektu noweli Prawa wodnego, który we wtorek poparł rząd.

Jak wyjaśniło CIR, oznaczać to będzie, że Wody Polskie takie uprawnienia przejmą od ministra ds. żeglugi śródlądowej.

Projekt noweli przewiduje ponadto, że w pozwoleniach wodnoprawnych maksymalna ilość pobieranej wody oraz wprowadzanych ścieków będzie określana w metrach sześciennych na sekundę.

Mieli prawie dwa lata i nie zdążyli. Przez brak rozporządzenia Wody Polskie nie mogą wydawać decyzjiDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 11.07.2019 06:36:43
  • 218 czytań
  •  0 komentarzy
Mieli prawie dwa lata i nie zdążyli. Przez brak rozporządzenia Wody Polskie nie mogą wydawać decyzjiPracownicy Wód Polskich przez opieszałość urzędników resortu gospodarki morskiej nie mogą wydawać decyzji. Brakuje im podstawy prawnej - poprzednie rozporządzenie wygasło, a ministerstwo od lipca 2017 r. nie zdążyło przygotować nowego. Wody Polskie nie mają szczęścia do polityków. Najpierw narzucony przez Unię Europejską obowiązek stworzenia nowego prawa wodnego i stworzenia jednolitego systemu nadzoru nad gospodarką wodną został zlekceważony przez poprzednią koalicję. Z kolei rząd PiS gigantyczną, bo liczącą kilkaset stron ustawę, błyskawicznie procedował w Sejmie, by ostatecznie przyjąć ją w nocy, gdy padły m.in. głośne słowa o "zdradzieckich mordach".

Trwają prace nad szlakami wodnymi Pętli ŻuławskiejDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 07.07.2019 06:05:43
  • 239 czytań
  •  0 komentarzy
Trwają prace nad szlakami wodnymi Pętli ŻuławskiejNowa przystań została wybudowana przy stanicy wodnej w Wiślince. Mogą tam cumować jachty o zanurzeniu do 2 m. Miejsca wystarczy dla 32 jednostek. To dogodne miejsce dla wodniaków ze względu na naturalną osłonę trzcinowisk koryta Martwej Wisły. Przystań w Wiślince jest częścią szlaku Pętli Żuławskiej, który liczy łącznie 303 km drogi wodnej.

Przystań w Wiślince przeznaczona jest m.in. dla jachtów mieczowych, balastowo-mieczowych i motorowodnych o zanurzeniu do 2 m. W ramach projektu wykonano m.in. kanał dopływowy do obiektu, drogę z parkingiem oraz nabrzeże. Powstały też pomosty umożliwiające cumowanie 32 jednostkom pływającym wyposażone w przyłącza elektryczne.

MGMiŻŚ: Prace analityczne dotyczące modernizacji Odry – pod koniec lipcaDrukuj

MGMiŻŚ: Prace analityczne dotyczące modernizacji Odry – pod koniec lipcaPrace analityczne, dotyczące modernizacji Odry podwyższającej klasę żeglowności rzeki, mają być dostępne pod koniec lipca br. – poinformowało w środę MGMiŻŚ podczas posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej.

Prace analityczne dotyczą też Kanału Śląskiego, który ma połączyć Wisłę z Odrą: chodzi o opracowanie podstawowych parametrów i koncepcji budowy. Analizy dotyczące Kanału Śląskiego także mają zakończyć się pod koniec lipca.

Wieczna wachtaDrukuj

Wieczna wachtaZ żalem informujemy, że dnia 29.06.2019 roku odszedł na wieczną wachtę Stanisław Warzok kapitan żeglugi wielkiej, oraz wieloletni inspektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w K-Koźlu.

Nareszcie zmiana w ustawie o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu RezerwowymDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 03.07.2019 06:41:30
  • 573 czytań
  •  1 komentarz
Nareszcie zmiana w ustawie o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu RezerwowymRada Ministrów przyjęła projekt ustawy o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym, przedłożony przez ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, podało Centrum Informacyjne Rządu (CIR)..

Nowe regulacje mają umożliwić rozwój i modernizację floty statków żeglugi śródlądowej przez zapewnienie finansowego wsparcia armatorom ze środków Funduszu Żeglugi Śródlądowej, przy jednoczesnym uwzględnieniu celów środowiskowych i pozytywnych efektów ekonomicznych.

MGMiŻŚ: Drogi wodne mają duży potencjał, by odciążyć ruch kołowyDrukuj

MGMiŻŚ: Drogi wodne mają duży potencjał, by odciążyć ruch kołowyResort odpowiedzialny za żeglugę śródlądową zauważa, że transport towarów rzekami może istotnie odciążyć polskie drogi. Zamierza więc zwiększyć znaczenie dróg śródlądowych, przede wszystkim Odry i Wisły. Prace nad programem rozwoju tej gałęzi transportu mają zacząć się mniej więcej za rok.

Ambicją resortu ma być rozszerzanie listy odcinków dróg wodnych wpisanych do programu TEN-T (dziś figuruje tam tylko jeden około stukilometrowy odcinek od Szczecina do połączenia z drogami wodnymi Niemiec). Rząd chciałby, by za korytarze międzynarodowe uznano m.in. kolejne polskie fragmenty połączenia Morze Północne – Bałtyk.

Rozpoczęto prace na opolskim odcinku Kanału GliwickiegoDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 20.06.2019 05:48:00
  • 455 czytań
  •  5 komentarzy
Rozpoczęto prace na opolskim odcinku Kanału GliwickiegoPaństwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie rozpoczęło drugi etap modernizacji śluz Kanału Gliwickiego. Jak poinformowano na wtorkowej konferencji prasowej w Sławięcicach, koszt przebudowy opolskiego odcinka kanału to 70 mln zł.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie realizuje II etap projektu modernizacji śluz Kanału Gliwickiego – jedynej w kraju takiej drogi wodnej,
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL