Czat

Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

tiktak
07.04.2021

zbyszek1
02.04.2021
Wesołych, spokojnych oraz ZDROWYCH Świąt Kapitanowi i całej załodze życzy zbyszek1

tiktak
09.03.2021

Ziomal
07.03.2021
Nie dane mi było, poznać tak wspaniałego, legendarnego marynarza ŚP. Jerzy Onderko pokój twojej marynarskiej duszy...

tiktak
04.03.2021

Nordrhein-Westfalen chce przyspieszyć przesunięcie modalneDrukuj

Nordrhein-Westfalen chce przyspieszyć przesunięcie modalneMinister transportu Nadrenii Północnej-Westfalii, Hendrik Wüst, apeluje o przyśpieszenie przeniesienia ruchu z dróg na kolej i statki śródlądowe. Rząd landu wykorzystuje również możliwości cyfryzacji i tworzenia sieci dla wydajnej żeglugi śródlądowej. W Duisburgu państwo finansuje za 1,5 mln euro centrum testowania i zarządzania autonomicznymi statkami śródlądowymi.

Ponadto w Duisburgu realizowany jest inny projekt digitalizacji, który rząd również finansuje kwotą 1,5 miliona euro: centrum testowe dla innowacyjnych technologii portowych i przeładunkowych, gdzie badania są prowadzone w porcie przyszłości.

BASF zbuduje tankowce przystosowane do niskich poziomów wody na RenieDrukuj

BASF zbuduje tankowce przystosowane do niskich poziomów wody na RenieWkrótce nowy śródlądowy zbiornikowiec będzie obsługiwany przez firmę chemiczną BASF, który będzie mógł nadal przewozić wystarczającą ilość ładunku nawet podczas niskich stanów wody na Renie.

BASF opracował projekt nowego tankowca wraz z grupą roboczą składającą się z Centrum Rozwoju Techniki Okrętowej i Systemów Transportowych w Duisburgu (DST), Technolog Services GmbH i Agnos Consulting. Międzynarodowy przewoźnik Stolt Tankers przejmie nadzór nad budową i późniejszą eksploatacją wyłącznie dla BASF. Statek jest budowany przez Mercurius Shipping Group z Holandii. Oddanie do użytku planowane jest na koniec 2022 roku.

Europejski podręcznik szkoleniowy dotyczący żeglugi śródlądowejDrukuj

Europejski podręcznik szkoleniowy dotyczący żeglugi śródlądowejIstnieje nowy i jednolity dziennik szkoleń dla europejskiej żeglugi śródlądowej. Książka szkoleniowa wyprzedza europejskie wytyczne, które przewidują szkolenie oparte na kompetencjach od 1 stycznia 2022 r. Nowa Europejska Księga Kwalifikacji zawiera podręcznik do szkolenia i sposób rejestrowania kompetencji i umiejętności zdobytych przez nowych członków załogi.

Opracowanie nowego podręcznika jest częścią ogólnoeuropejskiego projektu Competing, w ramach którego 15 organizacji z ośmiu krajów przygotowuje wprowadzenie szkoleń opartych na kompetencjach i dalszej edukacji dla europejskiej żeglugi śródlądowej.

BDB i BÖB ostrzegają przed nowymi ograniczeniamiDrukuj

BDB i BÖB ostrzegają przed nowymi ograniczeniamiRząd federalny znacznie zaostrzył wymagania wjazdu do Niemiec w drodze rozporządzenia. Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) i Bundesverband Öffentlicher Binnenhäfen (BÖB) biją na alarm.

Każdy, kto wjeżdża do Niemiec z obszaru ryzyka, musi w przyszłości za każdym razem zarejestrować się elektronicznie i w ciągu 48 godzin udowodnić, że nie jest zarażony koronawirusem. W zależności od sytuacji zakażenia w sąsiednim kraju dowód ten należy przedstawić już w momencie wjazdu. W przyszłości będą miały zastosowanie trzy kategorie „obszar ryzyka”, „obszar o wysokiej zachorowalności” i „obszar z wariantami wirusa”.

HGK Shipping zostaje jedynym udziałowcem NVGDrukuj

HGK Shipping zostaje jedynym udziałowcem NVGNa przełomie roku HGK Shipping przejęło całkowicie Dolnosaksońską Spółkę Spedycyjną (NVG - Niedersächsische Verfrachtungsgesellschaft).

Jako większościowy pakiet udziałów NVG należała do działalności transportowej Imperial, która została przejęta przez HGK w lipcu 2020 roku. Na przełomie roku wszystkie pozostałe udziały zostały zakupione od poprzednich akcjonariuszy mniejszościowych. HGK Sipping jest więc jedynym udziałowcem.

Odszedł kpt. Grzegorz BanaśDrukuj

Odszedł kpt. Grzegorz BanaśZ przykrością i smutkiem informujemy, że zmarł kpt. Grzegorz Banaś - dobrze znany i lubiany przez pasażerów kapitan statku "Gucio", pływającego po Wrocławskim Węźle Wodnym.

Według otrzymanych informacji pogrzeb odbędzie się w poniedziałek 11.01.2021 w Sandomierzu. Ceremonia rozpocznie się mszą św. o godz. 11.00.

Trzy lata Wód Polskich."Nie zwalniamy tempa" – mówi w wywiadzie Prezes Przemysław DacaDrukuj

Trzy lata Wód Polskich."Nie zwalniamy tempa" – mówi w wywiadzie Prezes Przemysław DacaPlanujemy również realizację kolejnych inwestycji przeciwpowodziowych, szczególnie na Ziemi Kłodzkiej, Podkarpaciu, ale też w Małopolsce i na Mazowszu. Zamierzamy zbudować kolejne stopnie wodne w Lubiążu i Ścinawie, ale także poniżej zbiornika Włocławek. Chcemy stworzyć również ośrodki wsparcia technicznego wyposażone w odpowiedni sprzęt, tak aby fachowcy mogli prowadzić na bieżąco prace utrzymaniowe w różnych miejscach kraju.

Osiągnęliśmy też dwa dodatkowe cele: sprawdziliśmy, jak działa polder Racibórz i przekonaliśmy się, że zbiornik powinien być uruchomiony przy niższych przepływach. To bardzo cenne wnioski.

Ankieta dla armatorów śródlądowychDrukuj

Ankieta dla armatorów śródlądowychZwracamy się do Państwa z prośbą o rozpowszechnienie krótkiej ankiety wśród Armatorów śródlądowych. Ankieta jest anonimowa - składa się z 15 pytań, a jej wypełnianie nie zajmie więcej niż 2-3 min.

Uzyskane wyniki pozwolą odpowiedzieć na pytanie dot. możliwości rozwoju branży transportu wodnego śródlądowego w odniesieniu do planowanej budowy Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Wyniki badań zostaną opracowane i opublikowane w publikacji naukowej przez pracowników Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

W 2021 r. remonty kolejnych mazurskich kanałów i remont starej GuziankiDrukuj

W 2021 r. remonty kolejnych mazurskich kanałów i remont starej Guzianki Rozpoczęcie remontu kanałów Szymońskiego i Łuczańskiego oraz remont tzw. starej śluzy Guzianka planują w nadchodzącym roku Wody Polskie - poinformowała PAP rzeczniczka Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka Giełażyn-Sasimowicz. W 2021 będą także trwały prace nad studium wykonalności stopnia wodnego na rzece Pisie w Piszu. W skład stopnia wodnego wejdą: śluza żeglugowa, jaz, przepławka dla ryb i Mała Elektrownia Wodna.

Rzecznik Wód Polskich powiedziała, że planowane inwestycje na Mazurach mają na celu dostosowanie drogi wodnej systemu Wielkich Jezior Mazurskich do parametrów odpowiednich dla danych klas żeglowności.

Most nad Regalicą: Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienieDrukuj

Most nad Regalicą: Wody Polskie i PKP PLK podpisały porozumienieWody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie zawarły porozumienie z PKP PLK, związane z prowadzeniem prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 733,7 km. To jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych przez Wody Polskie. Podpisanie umowy jest kolejnym krokiem w realizacji tego zadania. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla żeglugi w Szczecińskim Węźle Wodnym. Prace zapewnią większy prześwit mostu, zostanie on wyniesiony na wysokość ok. 6,2 metra ponad poziom tzw. Wielkiej Wody Żeglownej. Ma to istotne znaczenie dla działań zmierzających do zwiększenia ochrony przeciwpowodziowej w Szczecinie i skutecznego prowadzenia polsko-niemieckiej akcji lodołamania.

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew WiślanyDrukuj

Znamy wykonawcę II etapu budowy drogi wodnej przez Zalew Wiślany22 grudnia 2020 r. Urząd Morski w Gdyni wybrał ofertę firmy Budimex SA w przetargu na II część inwestycji pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.

Druga część inwestycji obejmie przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg, w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe oraz budowę przystani niskich, które ułatwią dostęp do rzeki. Powstanie również most obrotowy nad rzeką Elbląg w Nowakowie. Zbudowany zostanie też nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów oraz trasami dojazdowymi. Łączna długość dróg wyniesie około 1,5 km.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies