OT Logistics wchłonie spółki zależneDrukuj

OT Logistics wchłonie spółki zależne Zarząd OT Logistics SA z siedzibą w Szczecinie, na podstawie art. 500 § 2¹ Kodeksu spółek handlowych, udostępnił do publicznej wiadomości, uzgodniony w dniu 28 grudnia 2018 r., "Plan Połączenia OT Logistics S.A. z siedzibą w Szczecinie (spółka przejmująca) ze spółkami Żegluga Bydgoska sp. z o.o. z siedzibą w Bydgoszczy, OT Port Wrocław sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu i Odra Rhein Lloyd z siedzibą we Wrocławiu (spółki przejmowane).

Kadłuby holenderskich policyjnych statków patrolowych ze stoczni Damen z KoźlaDrukuj

Kadłuby holenderskich policyjnych statków patrolowych ze stoczni Damen z KoźlaStocznia Damen Shipyards z Kędzierzyna-Koźla wykona kadłuby dwóch łodzi patrolowych [przeznaczonych ostatecznie] dla holenderskiej policji - poinformował PAP prezes firmy Jacek Małek.

Prezes Małek powiedział PAP, że umowa obejmuje wykonanie w kędzierzyńskiej stoczni dwóch aluminiowych kadłubów łodzi patrolowych o długości 25 i 20 metrów [dla firmy holenderskiej z grupy, do której należy także stocznia w Koźlu - PortalMorski.pl]. Po wycięciu i zespawaniu wszystkich elementów łodzie trafią do Holandii, gdzie zostanie zamontowana nadbudówka i osprzęt techniczny.

Według informacji spółki istnieje możliwość poszerzenia zamówienia o kolejne trzy łodzie.

OT Logistics wdraża plan naprawczyDrukuj

OT Logistics wdraża plan naprawczyRada Nadzorcza OT Logistics zatwierdziła plan naprawczy Spółki, którego celem jest poprawa płynności finansowej oraz osiągnięcie w 2020 r. skonsolidowanej rentowności EBITDA na poziomie ok. 10%. Jednocześnie Rada przyjęła rezygnację dotychczasowego prezesa Spółki, Pana Zbigniewa Nowika. Na jego miejsce, jako pełniącego obowiązki prezesa, Rada Nadzorcza oddelegowała Waldemara Maja, członka Rady Nadzorczej OT Logistics. W skład Zarządu wszedł również Daniel Ryczek, dotychczasowy dyrektor handlowy OT Logistics.

Są umowy na dofinansowanie inwestycji transportowych wartych 1,5 miliarda złotychDrukuj

Są umowy na dofinansowanie inwestycji transportowych wartych 1,5 miliarda złotych18 grudnia 2018 roku Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 8 umów o dofinansowaniu inwestycji PKP PLK, PKP Cargo, Lotos Kolej, Rail Capital Partners, PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Większość projektów dotyczy transportu kolejowego i drogowego.

Dla żeglugi na Odrze jest tylko jeden: modernizacja stopnia wodnego Rędzin.

Program Rozwoju Drogi Wodnej Rzeki WisłyDrukuj

Program Rozwoju Drogi Wodnej Rzeki Wisły14 grudnia zakończyły się pierwsze spotkania informacyjno-konsultacyjne dotyczące realizacji studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych: E40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy, E40 od Warszawy do granicy Polska-Białoruś (Brześć) oraz E70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg). W tym roku do udziału w spotkaniach zostały zaproszone jednostki samorządu terytorialnego i przedstawiciele biznesu. Konsultacje odbyły się w Gdańsku (10-11 grudnia br.) oraz w Warszawie (13-14 grudnia br.).

Państwo czeskie nie dba o interes transportu wodnegoDrukuj

Państwo czeskie nie dba o interes transportu wodnegoDyrektor zarządzający i spedytor firmy żeglugowej EVD-Sped Lukáš Hradský twierdzi, że Departament Transportu nie darzy sympatią transportu wodnego.. Podczas gdy transport drogowy negocjuje wspólny unijny pakiet, armatorzy będą nadal mieć do czynienia z szykanami. Z powodu złych warunków nawigacyjnych na Łabie armatorzy czescy zmuszeni byli prowadzić działalność na zachodnioeuropejskich drogach wodnych, gdzie nie tylko szykanowano ich nieproporcjonalnie częstymi kontrolami policyjnymi ale także groźbą karania za nie w pełni dochowane uciążliwości MiLog-u (kontrowersyjna niemiecka ustawa o płacy minimalnej i innych zasadach w transporcie - przyp. red.). Armatorzy śródlądowi są zdania, że jest to zamierzony proces likwidacji naszej branży.

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowejDrukuj

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej. Oznacza to podjęcie działań na rzecz podniesienia poziomu polskich standardów bezpieczeństwa w żegludze śródlądowej i ujednolicenie systemu wymagań technicznych dla statków żeglugi śródlądowej.

Nowela doprecyzowuje ponadto procedury administracyjne, aby wyeliminować ewentualne wątpliwości interpretacyjne dotyczące obowiązujących przepisów.

Rząd ma zająć się nowelą ustawy o żegludze śródlądowejDrukuj

Rząd ma zająć się nowelą ustawy o żegludze śródlądowej We wtorek rząd ma zająć się projektem ustawy o zmianie ustawy o żegludze śródlądowej. Wprowadzenie nowych przepisów ma stworzyć zgodny z regulacjami międzynarodowymi system nadzoru nad statkami żeglugi śródlądowej.

Wnioskodawcą projektu ustawy jest minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Dokument wykonuje prawo UE.

Unijni ministrowie transportu wzywają Komisję Europejską do wsparcia rozwoju transportu wodnego śródlądowegoDrukuj

Unijni ministrowie transportu wzywają Komisję Europejską do wsparcia rozwoju transportu wodnego śródlądowegoRada Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energi podczas spotkania 3 grudnia br. przyjęła konkluzje w sprawie transportu wodnego śródlądowego. Dokument podkreśla rolę żeglugi śródlądowej, której rozwój może znacznie przyczynić się do łagodzenia negatywnych skutków całego sektora transportu. W konkluzjach Rada UE kieruje w stronę Komisji Europejskiej postulat realizacji działań zmierzających do pełnego wykorzystania potencjału śródlądowych dróg wodnych w Europie. Zrównoważony system transportowy w Polsce nie może rozwijać się bez żeglugi śródlądowej – gałęzi, która jest najbardziej ekologiczną i przyjazną środowisku.

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej podsumowuje 3 lata funkcjonowaniaDrukuj

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej podsumowuje 3 lata funkcjonowaniaW środę 5 grudnia 2018 roku odbyło się spotkanie prasowe z udziałem Ministra Marka Gróbarczyka, podsumowujące trzy lata funkcjonowania Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jednym z największych sukcesów jest rozwój naszych portów. 87 mln przeładunków jest rekordem, który daje ogromną szansę na dalszy rozwój. Jeszcze kilka lat temu nikt nie wierzył, że polskie porty mogą osiągać takie sukcesy. Mamy nadzieję, że w tym roku przekroczymy symboliczną liczbę 100 mln.
Jedną z od dawna podawanych za priorytet jest kwestia związana z rozwojem żeglugi śródlądowej. Obecnie trwają konsultacje harmonogramu prac Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej.

A więc kopiemy kanał przez MierzejęDrukuj

A więc kopiemy kanał przez MierzejęJak poinformował w środę resort, w 2018 r. odbyły się prace przygotowawcze. "Do końca roku zostanie wydana decyzja środowiskowa, pozwolenie na budowę i zostanie ogłoszony przetarg" - czytamy w prezentacji ministerstwa. MGMiŻŚ wskazuje, że zakończenie robót budowlanych i "oddanie do użytkowania kanału żeglugowego planowane jest na 2022 rok".

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji "Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską z lokalizacją w Nowym Świecie" - podała PAP w środę rzeczniczka RDOŚ w Olsztynie Justyna Januszewicz
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL | Aerografia | Krismods | Dysnet