Most na Śluzie Guzianka II jest już otwartyDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 07.08.2019 08:09:47
  • 960 czytań
  •  0 komentarzy
Most na Śluzie Guzianka II jest już otwartyUroczystego otwarcia mostu dokonał Prezes Wód Polskich Przemysława Daca, który spotkał się z lokalnymi władzami i dziennikarzami. Nowa śluza Guzianka II połączy jeziora Guzianka Mała i Bełdany, co znacząco poprawi warunki dla żeglugi turystycznej na Mazurach.

Budowana Śluza Guzianka II w Rucianem-Nidzie będzie pierwszą od przeszło 100 lat nową śluzą na Mazurach. Znacząco wpłynie na poprawę jakości ruchu żeglugowego w systemie Wielkich Jezior Mazurskich. Zakończenie prac jest przewidziane w 2020 roku.

Wykaz polskich dróg wodnych śródlądowych uaktualnionoDrukuj

Z dniem 1.07.2019 weszło w życie znowelizowane rozporządzenie w sprawie śródlądowych dróg wodnych. Obecne rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie śródlądowych dróg wodnych (Dz. U. poz. 1786 oraz z 2016 r. poz. 621), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z art. 566 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2018 r. poz. 2268 oraz z 2019 r. poz. 125 i 534).

Do rozporządzenia dodano załącznik , zawierający wykaz polskich dróg wodnych śródlądowych.

Energa przekazała Wodom Polskim koncepcję przebudowy wrót na jez. JamnoDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 04.08.2019 07:00:03
  • 141 czytań
  •  0 komentarzy
Energa przekazała Wodom Polskim koncepcję przebudowy wrót na jez. JamnoNależąca do Grupy Energa spółka Energa Invest przekazała Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie wstępną koncepcję przebudowy wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim - poinformowała w czwartkowym komunikacie Energa.

Zaproponowane działania mają zapobiegać dalszej degradacji środowiska poprzez zatrzymanie ucieczki wody z jeziora Jamno do morza za pomocą zaprojektowanych zasuw.

Naprawiają po GawłowskimDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 04.08.2019 06:57:30
  • 216 czytań
  •  1 komentarz
Naprawiają po GawłowskimPrzedsiębiorstwo Wody Polskie będzie naprawiało konstrukcję hydrotechniczną o nazwie „Wrota sztormowe na jeziorze Jamno”. To jedna z inwestycji objętych śledztwem w ramach afery melioracyjnej. Według śledczych w przetargu łapówkę miał wziąć poseł Stanisław Gawłowski.

Wrota sztormowe zostały wybudowane na kanale łączącym Bałtyk z jednym z największych jezior w Polsce – Jamnem – jako zabezpieczenie przeciwpowodziowe w czasie sztormów. Wrota mają 5,6 m wysokości i 17 m szerokości. Zamykają się automatycznie, gdy wiatr wieje z siłą powyżej 6 stopni w skali Beauforta.

Sejm przyjął ustawę o wsparciu armatorów śródlądowychDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 01.08.2019 08:57:00
  • 461 czytań
  •  0 komentarzy
Sejm przyjął ustawę o wsparciu armatorów śródlądowychSejm przyjął w środę ustawę o wsparciu finansowym armatorów śródlądowych, Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym. Ustawa rozszerza możliwości uzyskania dofinansowania przez armatorów.

Ustawa wprowadza nowe instrumenty wsparcia armatorów, jak możliwość umorzenia części kredytów preferencyjnych. Jest też możliwość refinansowania zakupu składników wyposażenia statków, poszerzony został zakres potencjalnych beneficjentów. Stają się nimi armatorzy statków pasażerskich, statków utrzymaniowo-technicznych i armatorów zagranicznych.

GUS: więcej statków pasażerskich na rzekach i jeziorach, a mniej towarowychDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 30.07.2019 10:26:01
  • 320 czytań
  •  0 komentarzy
GUS: więcej statków pasażerskich na rzekach i jeziorach, a mniej towarowychW Polsce w 2018 r. liczba pchaczy oraz holowników w żegludze śródlądowej wyniosła 201 sztuk, czyli o 18 mniej niż w roku poprzednim. Z kolei tabor pasażerski liczył 123 jednostki, tj. o 6 więcej niż rok wcześniej - poinformował GUS.

Z danych urzędu wynika, że liczba barek z własnym napędem wyniosła na koniec 2018 roku tyle samo co rok wcześniej - 89 sztuk; zmniejszyła się natomiast liczba barek bez własnego napędu (barki do pchania) – o 47 sztuk, do 462 jednostek.

Rzeka Ren wysycha, a jest kluczowa dla niemieckiej gospodarkiDrukuj

Rzeka Ren wysycha, a jest kluczowa dla niemieckiej gospodarkiCała Europa z niepokojem patrzy na rozgrywającą się sytuację w Niemczech. Poważne problemy z tamtejszym przemysłem powoli rozlewają się na całą gospodarkę, co może w niedługim czasie skutkować recesją. Taki rozwój wydarzeń byłby fatalny dla Polski. Bitwa o powodzenie naszych zachodnich sąsiadów rozegra się na rzece Ren - głównej drodze handlowej Berlina. Niestety, problem z nią jest taki, że wysycha. Innymi słowy, Ren to najważniejszy europejski szlak wodny, u którego ujścia w Rotterdamie przeładowuje się dziennie setki ton towarów. Brak żeglugi na rzece to katastrofa dla regionalnego handlu nie tylko Niemiec, ale także Szwajcarii i Holandii.

Program Rozwoju Retencji jedynym sposobem na niski stan wody w rzekachDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 26.07.2019 07:37:04
  • 362 czytań
  •  1 komentarz
Program Rozwoju Retencji jedynym sposobem na niski stan wody w rzekachProgram Rozwoju Retencji jest jedynym sposobem, aby podnieść niski stan wody w rzekach; opracowany w resorcie gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej program niebawem zostanie przyjęty przez rząd - poinformował w czwartek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Minister powiedział, że program ten po raz pierwszy podchodzi kompleksowo do wszystkich rozwiązań w zakresie retencji, żeglugi, oddziaływań przeciwpowodziowych jak również małej retencji w zakresie rolnictwa.

Wody Polskie zrewitalizują zbiornik w RzeszowieDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 24.07.2019 10:54:21
  • 138 czytań
  •  0 komentarzy
Wody Polskie zrewitalizują zbiornik w RzeszowieW dniu 22 lipca br. Pani Małgorzata Wajda - Dyrektor RZGW w Rzeszowie podpisała umowę z konsorcjum firm EFB Partner Jerzy Kruczyński z Serocka oraz Przedsiębiorstwem Budownictwa Wodnego S.A. z Warszawy. Przedmiotem umowy opiewającej na kwotę 48.711.999,96 zł jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót polegających na odtworzeniu pojemności zbiornika przystopniowego na rzece Wisłok w Rzeszowie.

Debata o przyszłości śródlądowych dróg wodnychDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 20.07.2019 09:27:51
  • 359 czytań
  •  0 komentarzy
Debata o przyszłości śródlądowych dróg wodnych9 lipca 2019 r. w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyło się posiedzenie Grup roboczych Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych. Głównym tematem spotkania była możliwość uwzględnienia potrzeb sektora żeglugi śródlądowej w dokumentach dotyczących nowej perspektywy finansowej UE.

Ministerstwo przedstawiło swoje działania oraz zadania zrealizowane w pierwszym półroczu tego roku przez partnerów w przygotowywaniu programów rozwoju śródlądowych dróg wodnych, tj. przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz przez Zarząd Morskiego Portu Gdańska SA.

Gmina Pisz przekazała grunt pod budowę śluzy na PisieDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 17.07.2019 07:30:48
  • 244 czytań
  •  0 komentarzy
Gmina Pisz przekazała grunt pod budowę śluzy na PisieGmina Pisz przekazała we wtorek Wodom Polskim prawo dysponowania gruntem pod planowaną budowę stopnia wodnego na rzece Pisie. Jest to kolejny etap prac nad udrożnieniem drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie.

Przekazanie prawa dysponowania gruntem nastąpiło podczas konferencji prasowej, w której uczestniczył wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL