Porty są barometrem gospodarki krajowejDrukuj

Porty są barometrem gospodarki krajowejZespół zachodniopomorskich portów w 2018 roku osiągnął najwyższy wynik przeładunkowy w swojej historii. Łączny obrót towarów na szczecińskich i świnoujskich nabrzeżach wyniósł 28,614 mln ton, czyli o 12,5% więcej niż w roku poprzednim. Na wzrost przeładunków w zespole portów Szczecin-Świnoujście w minionym 2018 roku złożyło się wiele zmiennych. Rok był rekordowy w historii portów, 13 procentowy wzrost przy prawie 29 mln ton obsłużonych towarów, cieszy i motywuje do dalszej pracy. Porty są barometrem gospodarki krajowej. Ta rozwija się dynamicznie, co przekłada się na wzrost przeładunków, zwłaszcza w takich grupach towarowych jak węgiel, ruda i paliwa.

Ekolodzy w Czechach są przeciw żegludze - skądś to znamyDrukuj

Ekolodzy w Czechach są przeciw żegludze - skądś to znamyDecyzja o budowie jazu w Děčínie nad Łabą nadal jest odkładana. Republika Czeska oczekuje opinii Komisji Europejskiej w sprawie negatywnego wpływu budowy na krajobraz i ewentualnych rekompensat. Według Dyrekcji Dróg Wodnych żegluga może odciążyć w przyszłości zatłoczone drogi i linie kolejowe. Komisja Środowiskowa Akademii Nauk Republiki Czeskiej nie zgadza się na budowę jazu na Łabie koło Děčína. Pyta także Czy to uzgodniono ze stroną niemiecką? Czy chcą tego Niemcy, czy chce tego port w Hamburgu?

Hejtman Morawsko-śląskiego spotkał się z konsulem RP w CzechachDrukuj

Hejtman Morawsko-śląskiego spotkał się z  konsulem RP w CzechachW czwartek 7 lutego 2019 r. Hejtman (odpowiednik wojewody - przyp. tłum.) regionu morawsko-śląskiego Ivo Vondrák spotkał się z Izabellą Wołłejko-Chwastowicz, która od początku lutego jest konsulem generalnym RP w Ostrawie.

Omówili dwa najgorętsze problemy, którymi jesteśmy zainteresowani aby je rozwijać lub rozwiązać. Ivo Vondrák zadeklarował zainteresowanie współpracą nad projektem, który pozwoliłby na przedłużenie żeglownego odcinka Odry z Polski nie tylko do granicy z Czechami, ale również do Ostrawy. W takim przypadku - oprócz zastosowania w turystyce i transporcie towarów - istniałaby realna możliwość transportu skroplonego gazu, który pozwoliłby na uwzględnienie produkcji wodoru w ramach nowo przygotowanej koncepcji energetycznej

XXV Targi Turystyczne "Na Styku Kultur"Drukuj

XXV Targi Turystyczne "Na Styku Kultur"Już 22-24 marca 2019 roku zapraszamy na XXV jubileuszowe targi Regiony Turystyczne "Na Styku Kultur", które są jednym z najważniejszych wydarzeń na rynku turystycznym w Polsce.
Od 25 lat Targi "Na Styku Kultur" specjalizują się w promocji zarówno polskiego, jak i zagranicznego rynku globtroterskiego. Ich tradycja tworzy miejsce i klimat do zaprezentowania ofert turystycznych przygotowanych przez touroperatorów, biura turystyczne, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, pensjonaty oraz ośrodki uzdrowiskowe, sanatoria, obiekty SPA, porty i przystanie. Organizatorem targów jest Miejska Arena Kultury i Sportu.

W ZMPSiŚ żegluga śródlądowa na końcu stawkiDrukuj

W ZMPSiŚ żegluga śródlądowa na końcu stawkiW 2018 roku w Zespole Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ) transport kolejowy i drogowy obsłużyły równą część towaru. Ich udział w transporcie ładunku do/z portu wynosił łącznie 90 procent. transportu zaplecza. Jak podaje ZMPSiŚ – na tę wartość z pewnością wpłynęły towary, które były głównie transportowane, czyli węgiel i ruda.

Znaczący, bo 7-procentowy udział mają też rurociągi, z wykorzystaniem, których odbywa się przesył skroplonego gazu z terminalu LNG w Świnoujściu. Pozostałe 3 procent przypada na transport śródlądowy.

Strabag przebuduje odcinek HOWDrukuj

Strabag przebuduje odcinek HOWZarząd dróg wodnych i żeglugi (WSA) Eberswalde ogłosił dalszą modernizację kanału Odra-Hawela (HOW, Los E2 / F2). Kontrakt na projekt o wartości 65 milionów euro zostanie zrealizowany przez Strabag Wasserbau z Hamburga.

Celem prac jest zlikwidowanie około 7 km luki między zakończonymi fazami przebudowy HOW pomiędzy km 55,946 a 63,217 (Marienwerder-Lichterfelde).

Otwarty Zjazd absolwentów rocznika '77Drukuj

Otwarty Zjazd absolwentów rocznika '77Samozwańczy Jednoosobowy Komitet Organizacyjny w osobie Ryszarda ZAREMBY - tel. kom. 603 77 38 38 ma zaszczyt po raz kolejny zaprosić Szanownych Kolegów z rocznika TŻŚ 1977 (i nie tylko) - na coroczny tradycyjny najazd do kolejnych polskich Zdrojów - tym razem na pograniczu Beskidu Niskiego i Bieszczad tj. Rymanowa Zdrój i Iwonicza Zdrój - do Klimkówki k. Rymanowa w dniach:

20 - 23 czerwca 2019 r. (weekend Bożego Ciała)
.

Stopień wodny Děčín na Łabie - jak nasze MalczyceDrukuj

Stopień wodny Děčín na Łabie - jak nasze MalczyceMinisterstwo Transportu Republiki Czeskiej nadal promuje budowę śluzy i jazu w pobliżu Děčína, co zdaniem Urzędu ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju krajowego transportu wodnego. Budowa stopnia jest częścią nowej koncepcji transportu wodnego do roku 2023, która zostanie omówiona przez rząd w poniedziałek. Ministerstwo naciska na jego budowę pomimo opinii o negatywnych skutkach ekologicznych projektu na otaczający krajobraz.

Zamknięta droga do Wejsun w zw. z budową śluzyDrukuj

Zamknięta droga do Wejsun w zw. z budową śluzy Od piątku będzie zamknięta droga z Rucianego-Nidy do Wejsun. Dojazd do tej drugiej miejscowości będzie możliwy jedynie od strony Pisza. Ma to związek z budową śluzy Guzianka II, pierwszej na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich od przeszło 100 lat. Pozostałe na mazurskich jeziorach i kanałach powstały przez II wojną światową. Budowa śluzy jest konieczna, bo działająca od 140 lat śluza Guzianka jest w opłakanym stanie technicznym i wymaga pilnego remontu. By nie blokować ruchu wodnego między jeziorami Bełdany i Nidzkie, zdecydowano, że najpierw zostanie zbudowana śluza Guzianka II, a po jej uruchomieniu będzie wyremontowana stara śluza.

Projekt Novimar czyli automatyzacja ruchu statków śródlądowychDrukuj

Projekt Novimar czyli automatyzacja ruchu statków śródlądowychOperatorzy europejskich śródlądowych dróg wodnych oceniają przydatność systemu, który był pierwotnie opracowany dla automatyzacji ruchu ciężarówek - do obsługi autonomicznych jednostek pływających po rzekach i kanałach. Do tego celu użyty zostanie statek z załogą, który będzie "dowódcą flotylli" złożonej z kolejnych statków ze zredukowaną załogą lub całkiem bez załogi, ale cyfrowo powiązanych ze statkiem wiodącym. System ten może obniżyć koszty i emisję a ostatecznie konkurować z ciężarówkami na niektórych trasach.

Dobre perspektywy dla terminali morskich Grupy Kapitałowej OT LogisticsDrukuj

Dobre perspektywy dla terminali morskich Grupy Kapitałowej OT LogisticsTerminale morskie Grupy Kapitałowej OT Logistics, największego operatora portowego w Polsce i lidera w obszarze żeglugi śródlądowej w Europie Środkowo-Wschodniej, korzystają z dobrej koniunktury na przeładunki portowe, wspieranej przez szybki wzrost gospodarczy kraju. Grupa spodziewa się, że korzystne warunki rynkowe oraz rozwijanie współpracy z dotychczasowymi kontrahentami w zakresie obsługi przeładunku i transportu węgla pozwolą na kontynuację wzrostu masy przeładowanych towarów w 2019 r.

  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL