Koniec żwirowni w zbiorniku Racibórz?Drukuj

Koniec żwirowni w zbiorniku Racibórz?Około 400 pracowników żwirowni działających w czaszy zbiornika Racibórz Dolny może stracić pracę. Właściciele żwirowni, które na terenie zbiornika dzierżawią złoża ze żwirem otrzymali z Wód Polskich pisma o konieczności opuszczenia czaszy. 1 października otrzymaliśmy informację o tym, że przynajmniej w jednej z żwirowni, która dzierżawi tereny w zbiorniku Racibórz, spora część załogi otrzymała wypowiedzenia. Miało to być związane z decyzją Wód Polskich o odebraniu żwirowni terenów, które ta dzierżawiła właśnie w czaszy zbiornika. W podobnej sytuacji ma się znajdować kilka innych zakładów wydobywczych.

"Nasze" ministerstwo to już przeszłośćDrukuj

"Nasze" ministerstwo to już przeszłośćW wyniku rekonstrukcji rządu liczba ministerstw zmniejszyła się z 20 do 14. Część resortów została zlikwidowana, a zakres ich kompetencji został podzielony na nowe lub istniejące resorty. Zlikwidowane zatem zostaną: ministerstwo cyfryzacji (kierowany wcześniej przez Marka Zagórskiego), ministerstwo sportu (kierowany przez Danutę Dmowską-Andrzejuk), ministerstwo gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej (kierowane przez Marka Gróbarczyka), funduszy i polityki regionalnej (kierowane przez Małgorzatę Jarosińską-Jedynak) oraz resort środowiska (połączony z resortem klimatu), ministerstwo nauki i szkolnictwa wyższego.

Trwają prace przy budowie lodołamaczy dla SzczecinaDrukuj

Trwają prace przy budowie lodołamaczy dla SzczecinaDwa lodołamacze liniowe, które powstają w stoczni Remontowa Shipbuilding SA dla szczecińskich Wód Polskich coraz bliżej ukończenia. Na jednostkach realizowany jest kolejny etap prac, w tym próby szczelności czy zbrojenia na zbiornikach.

Ocelot i Tarpan to dwa nowe lodołamacze liniowe, które zastąpią we flocie RZGW Szczecin jednostki biorące udział w akcji lodołamania od pół wieku.

Wiele wskazuje na to, że lodołamacze dotrą do Szczecina na przełomie roku 2020/2021.

Komercyjna premiera ultra-niskoemisyjnych silników dieselowsko-wodorowychDrukuj

Komercyjna premiera ultra-niskoemisyjnych silników dieselowsko-wodorowychZlecono budowę pierwszego w świecie holownika napędzanego wodorem, który będzie pływał w porcie Antwerpia. Ten wyjątkowy "Hydrotug" będzie napędzany przez silniki spalinowe spalające wodór w połączeniu z olejem napędowym. Silniki te spełniają najsurowszą normę - EU Stage V, co czyni je silnikami spalinowymi z najniższymi emisjami na rynku. Jak utrzymuje BeHydro - dzięki wtryskowi i spalaniu wodoru, średnioobrotowe silniki BeHydro będą wydalać o 85 % mniej CO2 niż standardowy silnik wysokoprężny.

Pierwsze zamówienie na dwa takie silniki BeHydro zrealizuje właśnie z przezmaczniem na holownik Hydrotug przeznaczony dla portu w Antwerpii.

Kolejna inwestycja będzie realizowana w ramach Pomorskich Szlaków KajakowychDrukuj

Kolejna inwestycja będzie realizowana w ramach Pomorskich Szlaków KajakowychDo końca 2021 r. potrwa modernizacja przystani kajakowej we Wdzydzach nad jeziorem Gołuń. Koszt inwestycji wyniesie blisko 1,1 mln zł, z czego 732 tys. zł to dotacja z UE. To kolejny projekt realizowany w ramach Pomorskich Szlaków Kajakowych.

Projekt pn. „Pomorskie Szlaki Kajakowe - Rzeka Wda - Zbigniew Galiński” otrzyma wsparcie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Umowa w tej sprawie zostanie zawarta w środę we Wdzydzach. Ze strony UMWP dokument podpisze wicemarszałek pomorski Leszek Bonna.

Zmiany w serwisieDrukuj

Zmiany w serwisieZe względu na konieczność dostosowania naszego serwisu do wymagań, stawianych obecnie przez firmy hostingowe (czyli utrzymujące na swoich serwerach strony internetowe) - likwidacji uległy niektóre funkcjonalności i wtyczki. Być może z czasem dostosuję je do tych nowych wymagań, ale to wymaga czasu i wielu prób (oraz błędów).

Mówiąc językiem programistów - niektóre dodatki napisane były w nie wspieranej już wersji języka PHP 5.x (obecnie obowiązuje wersja PHP 7.x) a firma hostingująca nasz serwis zażyczyła sobie dodatkowych opłat za utrzymywanie serwisów napisanych w przestarzałych wersjach języka PHP. Chciałem, aby w miarę szybko i bezboleśnie serwis rozpoczął działalność w nowym środowisku, stąd konieczne były w tej chwili pewne ograniczenia.

Zamknięcie żeglugi na ODW między śluzami Opole i WróblinDrukuj

Zamknięcie żeglugi na ODW między śluzami Opole i WróblinPGW Wody Polskie RZGW w Gliwicach informuje, że na wniosek PORR S.A. oraz Działu Realizacji Projektów w Opolu zamykamy dla żeglugi odcinek szlaku żeglownego na rzece Odrze w dniach 17.09.2020 r. od godziny 6,00 do 19.09.2020 r. do godz. 15,00 od śluzy Opole w km 150,53 do śluzy Wróblin w km 157,70.

Zamknięcie szlaku na tym odcinku podyktowane jest koniecznością wykonania pomostów stężających na dalbach cumowniczych oraz robót antykorozyjnych przepławki w ramach realizacji zadania pn. "Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Wrocław, województwo opolskie - etap I".

Festiwal Wisły już 14 sierpnia uczci setną rocznicę Cudu nad Wisłą w BobrownikachDrukuj

Festiwal Wisły już 14 sierpnia uczci setną rocznicę Cudu nad Wisłą w BobrownikachFestiwal Wisły już 14 sierpnia uczci setną rocznicę Cudu nad Wisłą w Bobrownikach. Tam przypomniana zostanie przez flisaków postać porucznika Jerzego Pieszkańskiego, który został przez bolszewików zakłuty bagnetami. Bohaterem tamtych walk poświęcony będzie apel pamięci.

Tegoroczna — czwarta już — edycja Festiwalu Wisły będzie trzydniowa i sporo jej elementów będzie odwołaniem do wydarzeń z roku 1920. Nie sposób, będąc w środowisku wiślanym, nie przypomnieć roli rzeki w wojnie obronnej Polski, a także heroizmu osób, które bohatersko broniły odzyskanej dwa lata wcześniej niepodległości.

Katastrofa budowlana na stopniu wodnym Ujście NysyDrukuj

Katastrofa budowlana na stopniu wodnym Ujście NysyPodczas ostatniej fali wezbraniowej na Odrze pod koniec czerwca i na początku lipca doszło do poważnego uszkodzenia konstrukcji budowli piętrzącej (jazu kozłowo-iglicowego) na stopniu wodnym Ujście Nysy w km 180,5 ODW. Spowodowało to m.in. nieoczekiwany i nagły wzrost wysokości fali wezbraniowej poniżej tego stopnia oraz brak możliwości przywrócenia normalnego piętrzenia po przejściu wezbrania. W konsekwencji uniemożliwiło to armatorom i przedsiębiorstwom (np. stocznia DAMEN, Famet) realizowanie zaplanowanych zadań przewozowych.

Podpisano List Intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej na Wrocławskim Węźle WodnymDrukuj

Podpisano List Intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej na Wrocławskim Węźle WodnymWe wtorek, 4 sierpnia, w siedzibie Wód Polskich Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu został podpisany List Intencyjny w sprawie współpracy na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej na Wrocławskim Węźle Wodnym. Sygnatariuszami dokumentu są Wody Polskie oraz Władze Wrocławia. W ramach umowy obie strony zapewniają, że w planowanych i podejmowanych działaniach własnych, wezmą pod uwagę stworzenie warunków racjonalnego i efektywnego wykorzystania możliwości żeglugowych Wrocławskiego Węzła Wodnego i będą informować się wzajemnie o powyższych działaniach.

Żegluga nocna i inne udogodnienia planowane na Wrocławskim Węźle WodnymDrukuj

Żegluga nocna i inne udogodnienia planowane na Wrocławskim Węźle WodnymAnna Moskwa Wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Prezes Wód Polskich Przemysław Daca wzięli udział w briefingu, którego tematem były udogodnienia dla żeglugi planowane na odrzańskim odcinku Wrocławskiego Węzła Wodnego. W spotkaniu uczestniczył również Jan Pyś Dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu. Spotkanie poświęcone było m.in. uruchomieni żeglugi nocnej. Wody Polskie podpisały również z Urzędem Miejskim Wrocławia list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie rozwoju żeglugi na Wrocławskim Węźle Wodnym.


Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL