Szlak żeglowny od Mikołajek do Giżycka zostanie zmodernizowany.Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 20.12.2019 13:32:58
  • 138 czytań
  •  0 komentarzy
Szlak żeglowny od Mikołajek do Giżycka zostanie zmodernizowany.Poprawa drożności szlaku wodnego oraz infrastruktury służącej do jego obsługi, to główny cel projektu przebudowy i umocnienia 5 kanałów na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Wartość całkowita zadania: 163 510 253 zł, z czego dofinansowanie ze środków UE 98 mln zł, a wkład własny PGW Wody Polskie to 48 mln zł. Inwestycja jest niezbędna ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego.

Co zrobić, aby żeglowało się przyjemniej i bezpieczniej?Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 15.12.2019 19:30:07
  • 386 czytań
  •  0 komentarzy
Co zrobić, aby żeglowało się przyjemniej i bezpieczniej?W czwartek, 12 grudnia br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego w Gdańsku odbyło się spotkanie poświęcone bezpieczeństwu żeglugi na wodach śródlądowych.

Inicjatorem spotkania z ramienia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego był Zbigniew Ptak, propagator rozwoju dróg wodnych w rejonie delty Wisły, jeden z pomysłodawców projektu Pętla Żuławska, który ożywił żeglugę na rzekach: Szkarpawa, Nogat i Dolna Wisła.

Statki Żeglugi Gdańskiej znikną z Motławy przy Zielonej Bramie.Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 15.12.2019 06:43:43
  • 563 czytań
  •  0 komentarzy
Statki Żeglugi Gdańskiej znikną z Motławy przy Zielonej Bramie.Do 1 kwietnia 2020 r. statki Żeglugi Gdańskiej mają opuścić Motławę w okolicy Zielonej Bramy. Taką decyzję przekazał żeglarzom zastępca prezydent Gdańska ds. polityki inwestycyjnej Alan Aleksandrowicz. Tłumaczy to potrzebą remontu pobrzeża nad rzeką.

- To czarny piątek dla białej floty - mówi prezes Żeglugi Gdańskiej Jerzy Latała.

Interpelacja w sprawie budowy Kanału ŚląskiegoDrukuj

Interpelacja w sprawie budowy Kanału ŚląskiegoZ przygotowanych przez Państwowy Instytut Geologiczny – Państwowy Instytut Badawczy wstępnych wariantów przebiegu Kanału Śląskiego wynika, że droga wodna łącząca rzeki Odrę i Wisłę miałaby swój początek umiejscowiony w okolicach m. Bierawa/lub w drugim wariancie w okolicy m. Kuźnia Raciborska, a kończyłaby się w okolicy Oświęcimia. Orientacyjny przebieg kanału miałby obejmować takie miasta jak Rybnik, Żory, Tychy i Bieruń. Wątpliwości budzi tutaj brak uwzględnienia w projekcie rozwiązań dla Jastrzębia-Zdroju, gdyż potencjalnym beneficjentem tej drogi wodnej zapewne mogłyby być kopalnie węgla kamiennego grupy JSW SA.

Udrażnianie koryta Wisły pod Płockiem w ramach prac przeciwpowodziowychDrukuj

Udrażnianie koryta Wisły pod Płockiem w ramach prac przeciwpowodziowychDo 80 tys. metrów sześc. osadów ma zostać wydobytych z koryta Wisły w miejscowościach Maszewo i Dobrzyków pod Płockiem (Mazowieckie). Prace te, w ramach działań przeciwpowodziowych Wód Polskich, potrwają do 23 grudnia. Ich koszt przekracza 2,2 mln zł.

Na początku grudnia Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podało, że w przetargu na „Udrożnienie rzeki Wisły na terenie działania Zarządu Zlewni we Włocławku w miejscowościach Maszewo i Dobrzyków” - czyli w środkowym biegu rzeki, gdzie rozpoczyna się Zbiornik Wodny Włocławek - wybrano do realizacji prac konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego w Warszawie – lider i EFB PARTNER Jerzy Kruczyński.

Przygotowania do sezonu zimowego w Wodach Polskich w BydgoszczyDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 14.12.2019 09:10:59
  • 308 czytań
  •  0 komentarzy
Przygotowania do sezonu zimowego w Wodach Polskich w BydgoszczyTrwają przygotowania do sezonu zimowego w RZGW w Bydgoszczy. Zdejmowane są iglice na zabytkowym jazie kozłowo-iglicowym w Krostkowie. Jaz ten piętrzy wodę na wysokość ok. 50 cm i w ten sposób reguluje poziom wód tzw. Noteci Leniwej. Kieruje wodę na dolne stanowisko śluzy. Stalowe kozły podtrzymują drewniane iglice jazu, zaś kładka nad jazem poprowadzona na kozłach służy do zdejmowania iglic na zimę, sama zaś na ten okres jest zatapiana.

Stopień Wodny Krostkowo to prawdopodobnie unikat w skali europejskiej, jeden z najstarszych w Polsce i jedyny taki na rzece Noteci.

Powstała koncepcja udrożnienia szlaku żeglugowego Pisz-WarszawaDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 14.12.2019 09:07:26
  • 763 czytań
  •  0 komentarzy
Powstała koncepcja udrożnienia szlaku żeglugowego Pisz-WarszawaKoncepcja udrożnienia drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie obejmuje cztery główne zadania:

1. Udrożnienie rzeki Pisy na całej długości
2. Rzeka Narew od ujścia Pisy w Nowogrodzie do miejscowości Pułtusk – zakres prac obejmuje wykonanie koncepcji obiektów umożliwiających żeglugę śródlądową
3. Rzeka Narew od miejscowości Pułtusk do Jeziora Zegrzyńskiego wraz z Jeziorem Zegrzyńskim – ok. 35 km. Celem tego zadania jest stworzenie optymalnych warunków żeglugowych
4. Kanał Żerański na odcinku od Jeziora Zegrzyńskiego do Śluzy Żerań – 17 km. W zadaniu istotnym jest sprawdzenie głębokości celem likwidacji wypłyceń,

Szczecin: Lodołamacze w pogotowiuDrukuj

Szczecin: Lodołamacze w pogotowiu13 polskich i niemieckich lodołamaczy jest przygotowanych do akcji lodołamania - poinformowały służby prasowe Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Szczecinie. Jednostki będą działały na Szczecińskim Węźle Wodnym oraz na Odrze Granicznej.

Pogotowie zimowe w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Szczecinie trwa od 1 grudnia do 15 marca. Wszystkie lodołamacze przeszły kontrole i są przygotowane do kruszenia lodu. W akcji, jeśli będzie potrzeba, brać będzie udział łącznie 13 jednostek; siedem z Polski i sześć z Niemiec.

Wody Polskie gotowe na zimę!Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 13.12.2019 10:38:44
  • 115 czytań
  •  0 komentarzy
Wody Polskie gotowe na zimę!Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie jest przygotowane do polsko-niemieckiej akcji lodołamania.

Na odprawie z partnerami niemieckimi zostały ustalone zasady współpracy oraz szczegóły techniczne odnośnie działania w przypadku wystąpienia oblodzenia tafli wody. Pogotowie zimowe w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Szczecinie trwa od 1 grudnia do 15 marca. Lodołamacze są przygotowane technicznie do kruszenia lodu, wszystkie jednostki przeszły kontrole. W akcji brać będzie udział 13 jednostek – siedem z Polski i sześć z Niemiec.

Odra to priorytetDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 12.12.2019 12:05:48
  • 646 czytań
  •  2 komentarze
Odra to priorytetO odbudowie „Odrzańskiej drogi wodnej”, obecnej sytuacji rzeki i koniecznych inwestycjach, czy o rozwoju edukacji morskiej w kontekście zachodniopomorskiego rynku pracy i potrzeb instytucji zajmujących się żeglugą śródlądową, dyskutowano na konferencji, która odbyła się 11 grudnia w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. Obecni na Sali byli przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Urzędu Morskiego, Akademii Morskiej w Szczecinie oraz wielu innych znakomitych instytucji, którym los Odry nie jest obojętny. Udział w konferencji wzięło udział także Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Głos na konferencji zabrał dyrektor Marek Duklanowski, który opowiedział o planowanych przez naszą instytucję inwestycjach.

Wyremontowano syfon Kłodnicy pod Kanałem GliwickimDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 09.12.2019 11:01:01
  • 222 czytań
  •  0 komentarzy
Wyremontowano syfon Kłodnicy pod Kanałem GliwickimW Kędzierzynie-Koźlu (woj. Opolskie) zakończono remont unikatowego w skali kraju "bezkolizyjnego skrzyżowania" rzeki Kłodnicy z Kanałem Gliwickim. Jak poinformowały Wody Polskie, koszt inwestycji to ponad 2,8 mln złotych.

Syfon Kłodnicy, to system trzech betonowych rur, ułożonych pod Kanałem Gliwickim. Każda z nich ma 50 metrów długości i 3 metry kwadratowe przekroju. Dzięki tej trójkanałowej konstrukcji żelbetowej, wody rzeki bezkolizyjnie przepływają pod Kanałem Gliwickim - jedynej sztucznej drogi wodnej w kraju o funkcji transportowej.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL