Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Plan działania na rzecz żeglugi śródlądowej na obszarze TRITIIDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 10.10.2019 09:57:48
  • 68 czytań
  •  0 komentarzy
Plan działania na rzecz żeglugi śródlądowej na obszarze TRITIIGórnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju sp. z o.o. z Gliwic (GAPR), będąca członkiem wspierającym Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Bałtyk-Adriatyk, jako Instytucja Otoczenia Biznesu realizuje wiele działań i projektów unijnych wspierających rozwój gospodarczy i społeczny naszego kraju.

Jednym z nich jest projekt TRANS TRITIA, który koncentruje się na rozwinięciu współpracy transgranicznej, koordynacji współpracy między władzami regionalnymi, zarządzającymi transportem oraz operatorami transportu towarowego

Droga wodna z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie coraz bliżejDrukuj

Droga wodna z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie coraz bliżejWody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku wykonały już Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia (KIP) dotyczącą budowy stopnia wodnego w Piszu na rzece Pisie.

W skład Stopnia wodnego Pisz wejdą 2 oddzielne budowle: śluza żeglugowa zlokalizowana na nowo wybudowanym korycie rzeki oraz jaz, przepławka dla ryb i Mała Elektrownia Wodna (MEW) — zlokalizowane w istniejącym obecnie korycie rzeki Pisa. Budowa stopnia wodnego pozwoli na ustabilizowanie poziomu wody w jeziorze Roś, co przyczyni się także do poprawy warunków bytowania roślin i zwierząt jak również warunków żeglugi i uprawiania sportów wodnych.

Nowa strategia transportowa. Diagnoza: kolej za drogami, ale przed transportem rzecznymDrukuj

Nowa strategia transportowa. Diagnoza: kolej za drogami, ale przed transportem rzecznymSzlaki żeglugi śródlądowej w Polsce nie tworzą jednolitego systemu transportowego. Bardzo niewielka część (5,9% długości) spełnia wymogi dla dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym (tzn. ma co najmniej klasę IV) i może przyjmować statki i barki o masie powyżej 1000 ton. Pozostałe polskie drogi wodne mają tylko znaczenie regionalne. Poprawy stanu technicznego wymaga duża część portów śródlądowych, tabor żeglugi, a także budowle hydrotechniczne. Fragmenty o zbyt płytkim dnie oraz zbyt niskie mosty ograniczają skrajnię przewożonych ładunków. Słabo rozwinięty jest też System Informacji Rzecznej. Rola żeglugi śródlądowej w systemie transportowym Polski jest marginalna.

Port Hamburg: Inwestycje w żeglugę śródlądową są możliwe dzięki rozwiniętej koleiDrukuj

Port Hamburg: Inwestycje w żeglugę śródlądową są możliwe dzięki rozwiniętej koleiTransport rzeczny jest najbardziej ekologicznym sposobem przewozu towarów, a w dzisiejszych dniach został on trochę zapomniany. Zarówno z tego powodu, oraz dlatego, że nikt nie chce rosnącej ilości ciężarówek, a kolej jest już u nas bardzo mocno rozwinięta, ma on duże możliwości wysokich wzrostów w najbliższych latach. Dlatego widzimy szansę w transporcie towarów barkami – mówi Axel Mattern, CEO Hafen Hamburg Marketing.

Inwestycje w żeglugę śródlądową nie byłyby jednak możliwe w Hamburgu, gdyby nie rozwinięta sieć transportu kolejowego.

Najpierw połączenie Dunaju i Odry - dla odgałęzienia do Łaby rezerwa terenowaDrukuj

Najpierw połączenie Dunaju i Odry - dla odgałęzienia do Łaby rezerwa terenowaMinisterstwo Transportu Republiki Czeskiej zaproponowało rządowi podczas kolejnych negocjacji w sprawie projektu korytarza wodnego Dunaj-Odra-Łaba skupienie się na połączeniu Dunaju i Odry. Jednocześnie jednak postanowił zachować rezerwę terenową dla części projektu dotyczącej Łaby, która powinna służyć na przyszłość. Rząd prawdopodobnie przeanalizuje studium wykonalności kanału w październiku. Martina Bártová z Ministerstwa Transportu powiedziała to na wtorkowym seminarium Akademii Nauk.

Według badań budowa całego korytarza kosztowałaby 585 miliardów koron, a gałąź do Łaby kosztowałaby ponad 300 miliardów. Ministerstwo początkowo zaleciło całkowite wycofanie tej części projektu, ponieważ - jak wynika z badań - jego włączenie wydaje się ryzykowne. Jednak po uwagach niektórych ministerstw i regionów ostatecznie zdecydowano o zachowaniu rezerw terytorialnych na Łabę, które zidentyfikowano w badaniu.

Umowa z wykonawcą przekopu przez Mierzeję Wiślaną - 4 października br.Drukuj

  • mkrakowiak74
  • 02.10.2019 00:00:00
  • 147 czytań
  •  2 komentarze
Umowa z wykonawcą przekopu przez Mierzeję Wiślaną - 4 października br.Umowa z wykonawcą przekopu przez Mierzeję Wiślaną zostanie podpisana 4 października tego roku - poinformował PAP w poniedziałek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pierwszy etap prac przy przekopie Mierzei Wiślanej złożyła belgijska spółka N.V.Besix SA ze spółkami NDI SA oraz NDI sp. z o.o.; cena za wykonanie prac wynosi 992 mln 270 tys. 523 zł.

Trwają przygotowania do transportu sprzętu do odmulania rzeszowskiego zalewuDrukuj

  • mkrakowiak74
  • 01.10.2019 15:06:14
  • 194 czytań
  •  1 komentarz
Trwają przygotowania do transportu sprzętu do odmulania rzeszowskiego zalewuZakończyły się prace związane z przeniesieniem chronionej rośliny kotewki orzech wodny z 0,74 ha zbiornika rzeszowskiego . Prace realizowane były pod okiem nadzoru przyrodniczego, który sprawdzał i monitorował proces wydobycia, transportu oraz docelowego przeniesienia orzechów na nowe siedlisko zastępcze zgodnie z zasadami określonymi przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Rzeszowie.

Lubuskie: nowe wały przeciwpowodziowe w Nowej Soli i Krośnie OdrzańskimDrukuj

Lubuskie: nowe wały przeciwpowodziowe w Nowej Soli i Krośnie OdrzańskimUmowa została podpisana przez dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Mariusza Przybylskiego w imieniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Natomiast podpis pod dokumentami ze strony wykonawcy złożył − Sinohydro Corporation Limited z siedzibą w Pekinie − złożył Yang Fan, dyrektor generalny na rynki europejski. Spotkanie miało miejsce w siedzibie RZGW we Wrocławiu.

Na realizację obu przedsięwzięć wykonawca ma 1290 dni, co oznacza, że prace budowlane powinny się zakończyć w I kwartale 2023 roku. Projekty będą współfinansowane z kredytu Banku Rozwoju Rady Europy (CEB) oraz budżetu państwa, a nadzorowane przez Jednostkę Realizującą Projekt Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry i Wisły.

Strabag przebuduje śluzę na Martwej Wiśle w GdańskuDrukuj

Strabag przebuduje śluzę na Martwej Wiśle w GdańskuStrabag podpisał umowę z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, o wartości ok. 62 mln zł, na przebudowę śluzy Południowej i remont zabytkowej śluzy Północnej, wyłączonej obecnie z eksploatacji.

W ramach projektu przebudowana będzie infrastruktura związana z funkcjonowaniem czynnej śluzy, oraz przeprowadzimy prace konserwatorskie w budynku starej maszynowni i drewnianym obiekcie nadzoru wodnego. Powstaną sieci i instalacje zewnętrzne oraz pomosty dla lodołamaczy, które stacjonują w awanportach śluz. Termin realizacji zadania wyznaczono na 30 września 2021 roku.

Kadłub Velassaru ze stoczni Malbo holowany do HolandiiDrukuj

Kadłub Velassaru ze stoczni Malbo holowany do HolandiiW niedzielę, 22 września przed południem, Szczecin opuścił polski holownik Ikar z częściowo wyposażonym statkiem śródlądowym do przewozu ładunków drobnicowych i suchych masowych Velassaru. Szczecin był dla statku rzecznego postojem po spławieniu Odrą w celu przygotowania do holowania morskiego do Holandii.

Głównym kontraktującym, który doposaży zaprojektowany przez Shipbuilding Solutions z Krimpen aan de Lek statek i przekaże go armatorowi, jest stocznia Asto Shipyard położona w Raamsdonksveer na południe od Dordrecht i Gorinchem (niedaleko Rotterdamu).

Projekt stopnia wodnego Ścinawa na OdrzeDrukuj

Projekt stopnia wodnego Ścinawa na OdrzePodczas II Kongresu Żeglugi Śródlądowej w Opolu została podpisana umowa na zaprojektowanie nowego stopnia wodnego Ścinawa na Odrze w województwie dolnośląskim. Podpis złożył Prezes Wód Polskich Przemysław Daca. W wydarzeniu brał udział Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Zakres inwestycji obejmie budowę nowego stopnia wodnego Ścinawa na Odrze o konstrukcji modułowej, który ma na celu ochronę przeciwpowodziową mieszkańców powiatu lubińskiego i terenów przyległych, powstrzymanie procesów erozyjnych w korycie rzeki, poprawę stosunków wodnych i gruntowo-wodnych oraz produkcję ekologicznej energii elektrycznej.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL