Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

tiktak
04.08.2020
[url][/https://www
.portalmorski.pl/z
egluga/45901-jest-
projekt-uchwaly-ws
-rozbudowy-odrzans
kiej-drogi-wodnej-
na-odcinku-od-malc
zyc-do-lubiaza]

tiktak
04.08.2020
[https://www.porta
lmorski.pl/zegluga
/45876-ruszaja-rem
onty-kanalow-na-sz
laku-wielkich-jezi
or-mazurskich][/ur
l]

Apis
02.07.2020
Dziękuję za życzenia urodzinowe Smile

Seehund
27.06.2020
Andrzeju, co prawda dopiero dzisiaj, gdyż wczoraj nie mogłem: dużo, dużo zdrowia i pomyślności!

zamek
26.06.2020
Sto lat, sto lat niech żyje, żyje nam... Wszystkiego najlepszego Andrzej.

Havlíček chce mieć scenariusz przedłużenia żeglownej Odry do Ostrawy w ciągu roku. Kosztować to będzie 15 miliardów koronDrukuj

Havlíček chce mieć scenariusz przedłużenia żeglownej Odry do Ostrawy w ciągu roku. Kosztować to będzie 15 miliardów koronMinister transportu Karel Havlíček uważa żeglowność Odry do Ostrawy za jeden ze swoich priorytetów w transporcie wodnym. Stwierdził to na środowej konferencji prasowej podczas otwarcia zmodernizowanej śluzy Štvanice. W wariancie maksymalnym byłby to żeglowny odcinek około 90 kilometrów w górę rzeki od polskiego portu Kędzierzyn-Koźle.

Będzie to projekt polsko-czeski, przy czym strona czeska będzie realizować około jedną trzecią odcinka. Szacowane koszty 15 miliardów koron odpowiadają temu podziałowi. Polacy, którzy od kilku lat pracują nad ożywieniem żeglugi na Odrze, zainwestują około 40 miliardów koron (6-7 mld zł - przy. tłum.).

Największe jezioro i kanał do Polski. Minister transportu Czech Karel Havlíček chce wskrzesić żeglugęDrukuj

Największe jezioro i kanał do Polski. Minister transportu Czech Karel  Havlíček chce wskrzesić żeglugęChociaż zapewnienie pełnej żeglowności na Łabie nadal utrudniają spory wokół stopnia wodnego Děčín, Ministerstwo Transportu przygotowuje parę wielokrotnie większych koncepcji. Pierwszą powinna być żeglowność Odry z Ostrawy do polskiego Koźla (Kędzierzyn-Koźle w województwie opolskim). Drugą - połączenie istniejących północno-czeskich jezior Milada i Most poprzez zalanie powierzchniowego obszaru po byłej kopalni armii czechosłowackiej.

- Żegluga na Odrze z Ostrawy, a nawet z Mošnova stworzy od 60 do 96 kilometrów nowej drogi wodnej. Jedna trzecia byłaby po stronie czeskiej, a dwie trzecie po stronie polskiej - powiedział Havlíček. Powstały w ten sposób obszar połączonych jezior oprócz celów rekreacyjnych byłby ważny dla energetyki.

Gróbarczyk: budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję poprzedziły szerokie konsultacje społeczneDrukuj

Gróbarczyk: budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję poprzedziły szerokie konsultacje społeczneBudowę kanału żeglugowego przez Mierzeję poprzedziły szerokie konsultacje i dyskusje z lokalną społecznością- powiedział PAP minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Wskazał, że inwestycja stała się elementem kampanii wyborczej a Rafał Trzaskowski jeszcze jako poseł głosował za specustawą ws budowy nowej drogi wodnej. Natomiast tylko i wyłącznie pod kątem swoich partykularnych celów, czyli pozyskania elektoratu partii Zielonych podpisał stosowne deklaracje. To jest w mojej ocenie jeden z elementów kampanii wyborczej mającej na celu perfidne wykorzystanie inwestycji.

Zakończenie prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej planowane w 2021 r.Drukuj

Zakończenie prac nad Programem Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej planowane w 2021 r.W Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej trwają prace nad przygotowaniem projektu Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej, który obejmie również drogi wodne funkcjonalnie powiązane, tj. Kanał Śląski i polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba (droga wodna Kędzierzyn-Koźle – Chałupki). W dokumencie zostanie przedstawiony zakres i harmonogram inwestycji niezbędnych do osiągnięcia międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej wraz z korzyściami wynikającymi z ich realizacji.

Most w Krośnie Odrzańskim będzie podniesiony.Drukuj

Most w Krośnie Odrzańskim będzie podniesiony.Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu (PGW Wody Polskie RZGW we Wrocławiu), Jednostka Realizująca Projekt Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (JRP) udostępniła zainteresowanym osobom i instytucjom PROJEKT PLANU ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM dla Kontraktu 1B.1/1(b) Przebudowa mostu drogowego w Krośnie Odrzańskim wraz z drogami dojazdowymi (nazywany dalej PROJEKTEM PLANU ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM) realizowanego w ramach Komponentu 1 – Ochrona przed powodzią Dolnej i Środkowej Odry, Podkomponent 1B – Ochrona przed powodzią na Środkowej i Dolnej Odrze.

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachDrukuj

Spór o platformy bezpieczeństwa na mazurskich jeziorachW ostatnich dniach na Szlaku Wielkich Jezior pojawiły się tzw. platformy bezpieczeństwa. Są to stalowe platformy z masztem. Na maszcie przymocowane są czujniki: ciśnienia atmosferycznego, magnetometru, akcelerometru, czujniki burzowe, mierzące poziom opadów, temperaturę, temperaturę wody i wysokość fali. Dane z tych czujników na bieżąco spływają do centrali Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (MOPR) w Giżycku.

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachDrukuj

Trwa procedura przetargowa na remonty kanałów na szlaku żeglugowym na MazurachTrwa procedura przetargowa na remont kanałów na szlaku żeglugowym na Mazurach. Remonty mają być tak przeprowadzone, by żegluga była możliwa - zapewnił prezes Wód Polskich Przemysław Daca. Modernizacja kanałów ma kosztować 163 mln zł.

Obecnie jesteśmy w fazie wyboru wykonawcy. Na ogłoszony przetarg wpłynęły oferty i w tej chwili jesteśmy w stanie przeglądania i oceny ofert na pierwsze trzy kanały. Myślę, że niebawem będziemy ogłaszać podpisanie umowy. Będziemy się śpieszyć, by w przyszłym roku na początku sezonu nawigacyjnego, kanały były wyremontowane"- powiedział PAP prezes Wód Polskich Przemysław Daca.

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDrukuj

Rejs nowych lodołamaczy do portu na Zbiorniku Wodnym WłocławekDziś ze Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu wyruszyły lodołamacze, które płyną do docelowego portu we Włocławku. Obecnie na rzekach panują dogodne warunki do przeprawy. Jednostki pływające zostały wybudowane na potrzeby działań na włocławskim zbiorniku. Zasilą flotę lodołamaczy Wód Polskich na Zbiorniku Wodnym Włocławek.

Lodołamacz czołowy Orkan i liniowy Sokół, zostały wybudowane w Stoczni Koźle Sp. z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu.

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIDrukuj

Odbiór techniczny robót budowlanych śluzy Guzianka IIZakończyła się budowa śluzy Guzianka II, która łączy jeziora Bełdany i Guzianka z Jeziorem Nidzkim. Dziś (29 maja) nastąpił odbiór techniczny robót budowlanych. Nową śluzą pierwsi wodniacy będą mogli przepłynąć już za miesiąc.

- „Dziś odbieramy plac budowy protokołem, czyli wykonawca wykonał swoją pracę. Mamy gotową, piękną śluzę Guzianka II. Teraz występujemy do inspektora nadzoru budowlanego o wydanie jak najszybsze decyzji ws. eksploatacji. Myślę, że jeszcze w czerwcu, jak obiecywaliśmy, jeszcze przed głównym sezonem nawigacyjnym, będziemy mieli śluzę gotową” - powiedział Przemysław Daca prezes Wód Polskich.

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychDrukuj

Zwolnienie z opłat za korzystanie z dróg wodnychW ramach Tarczy Antykryzysowej wprowadziliśmy dla wszystkich użytkowników śródlądowych dróg wodnych do 30 września 2020 r. zwolnienie z należności za korzystanie ze śluz i odcinków śródlądowych dróg wodnych stanowiących własność Skarbu Państwa. Natomiast przedsiębiorcy mają możliwość przesunięcia terminu płatności za dzierżawę gruntów pokrytych wodami oraz rozłożenie płatności na raty lub ich umorzenie.

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaDrukuj

Wróci ruch na stopniu wodnym PrzegalinaW ramach realizowanego kontraktu trwa przebudowa infrastruktury czynnej Śluzy Południowej oraz, pod nadzorem konserwatorskim, realizowane są prace remontowe komory Śluzy Północnej i budynku dawnej maszynowni.

Prace przy Śluzie Południowej przebiegają dwuetapowo. W pierwszym etapie wykonano roboty związane z kompleksowym remontem komory śluzy, maszynowni wraz z instalacjami, automatyką i sterowaniem oraz mechanizmami w zakresie niezbędnym do planowanego wznowienia ruchu żeglugi przez stopień wodny od 1 czerwca 2020 r.
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL