Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Rewitalizacja drogi wodnej Wisła-Odra w latach 2012-2014 Drukuj

Ustalono plan działań na rzecz rozwoju Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 w latach 2012 - 2014. Deklarację w tej sprawie 11 lipca 2011 roku podpisało 5 przedstawicieli województw: wielkopolskiego, lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego. Sygnatariusze porozumienia chcą dokończyć rozpoczęte w 2009 roku prace studialne, które będą polegać na przygotowaniu szeregu opracowań analitycznych, umożliwiających przygotowanie pełnego studium wykonalności przedsięwzięcia. Rewitalizacja dotyczyć będzie odcinka Odry - Warty - Noteci - Kanału Bydgoskiego - Wisły - Nogatu - Szkarpawy oraz Zalewu Wiślanego.

Planowane jest także podjęcie działań na rzecz włączenia opracowanej koncepcji do dokumentów programowych rządu RP oraz lobbowanie na rzecz rewitalizacji drogi wodnej E70 w Komisji Europejskiej m.in. za pomocą regionalnych biur w Brukseli.

Podstawowym zadaniem będzie dostosowanie parametrów rzek i infrastruktury do warunków umożliwiających żeglugę. Jest to jednoznaczne z przywróceniem drodze wodnej E70 pierwotnej II klasy technicznej. Dzięki temu przez minimum 240 dni w roku będzie możliwa całodobowa, bezpieczna żegluga. Plan obejmuje także wspólne aplikowanie o środki unijne na rzecz rewitalizacji omawianego odcinka. Województwa będą dążyć do zapewnienia środków finansowych w budżetach województw.

- Niestety wszystkie drogi wodne w Polsce zostały poważnie zaniedbane. W przypadku E70 powstało już opracowanie dotyczące modernizacji m.in. śluz, odmulania i prac regulacyjnych. Droga E70 jest drogą wpisaną do rejestru dróg międzynarodowych, chociaż jej rewitalizacja będzie polegała na przywróceniu jej II klasy technicznej. Jej warunki terenowe nie pozwalają po prostu na rozwinięcie do IV klasy - poinformował "Rynek Infrastruktury" Józef Gulczyński, kierownik wydziału śródlądowych dróg wodnych RZGW w Poznaniu.

Droga wodna Wisła-Odra (szlak E70) ma długość 294, 3 km i łączy Wisłę z Odrą. Prowadzi ona z Bydgoszczy do Kostrzyna nad Odrą. Jest częścią międzynarodowej drogi wodnej, która łączy Antwerpię z Kłajpedą. Do sieci europejskiego systemu dróg wodnych została wpisana w 1996 roku.

źródło: www.rynekinfrastruktury.pl
#1 | Apis dnia 18.07.2011 10:37
Droga E70 jest drogą wpisaną do rejestru dróg międzynarodowych, chociaż jej rewitalizacja będzie polegała na przywróceniu jej II klasy technicznej. Jej warunki terenowe nie pozwalają po prostu na rozwinięcie do IV klasy

Klasa II nie pozwala nawet na towarową żeglugę krajową. Wymagana jest minimum III - jaką ta droga wodna była kiedyś - przed majsterkowaniem przy niej przez podległe Ministerstwu Środowiska urzędy. Dopiero od IV klasy zaczynają się drogi wodne międzynarodowe. Inne argumenty to wykręty...

(...) lobbowanie na rzecz rewitalizacji drogi wodnej E70 w Komisji Europejskiej m.in. za pomocą regionalnych biur w Brukseli.

Warto przy tej okazji podkreślić, że Polska nie podpisała umowy AGN, na podstawie której mogłaby się ubiegać o unijne fundusze na rozwój i modernizację (do klas międzynarodowych) oraz włączenie do europejskiej sieci polskich dróg wodnych - w tym tez E-70. Droga wodna Wisła-Odra poza tabliczką E70 nie ma nic wspólnego z międzynarodowymi drogami wodnymi a dopłynięcie z Antwerpii do Kłajpedy jakimkolwiek statkiem żeglugi śródlądowej (nie kajakiem czy małym jachtem motorowym) byłoby cudem nad cudami nawet po tej "rewitalizacji".

Lobbowanie w Brukseli za II klasą drogi wodnej to strata czasu i naszych (podatników) pieniędzy. Taka klasa drogi wodnej nie ma nawet lokalnego znaczenia gospodarczego i jako taka nie interesuje Komisji Europejskiej, która uzna jej "rewitalizację" za nasza wewnętrzną sprawę.

Podpiszcie umowę AGN decydenci a nie róbcie działań pozorowanych...
#2 | darek klepacki dnia 18.07.2011 11:45
Wszelkie plany w naszym kraju w stosunku do dróg wodnych to mrzonki.Na górnej Odrze po ostatnim wezbraniu Odry do pięciu metrów, RZGW już trzeci tydzień odmula awanporty śluz.A projekty? no cóż papier przyjmie wszystko.Plany dotyczące II klasy to wyrzucone pieniądze albo możliwość dorobienia się kolesi.Żegluga w naszym kraju umiera i nic tego nie powstrzyma.
#3 | Szafranek dnia 18.07.2011 20:47
Żegluga w naszym kraju umarła 1986r a smród dna naszych rzek unosi się po dzień dzisiejszy i tak będzie na wieki wieków.......... Pozdrawiam serdecznie Szafranek.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL