Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Współpraca polskich i niemieckich portówDrukuj

W Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. gościli przedstawiciele Izby Przemysłowo-Handlowej Brandenburgii Wschodniej, portu w Schwedt oraz portów berlińskich BEHALA. Gospodarzem spotkania był prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Jarosław Siergiej. Rozmowy dotyczyły możliwości rozwoju współpracy pomiędzy niemieckimi portami rzecznymi w Berlinie i Schwedt z portem w Szczecinie.

Szef Izby Przemysłowo-Handlowej Brandenburgii Wschodniej Helmar Fellmer wspomniał o korzyściach, jakie mogą odnieść polskie i niemieckie porty rozwijając żeglugę śródlądową ze Szczecina przez Schwedt do Berlina. Zwracał także uwagę na konieczność pilnej modernizacji dróg wodnych po obu stronach granicy, aby możliwa stała się żegluga większych barek, zabierających coraz więcej różnego rodzaju ładunków, w tym także kontenerów.

Niemieccy goście poinformowali, że papiernia w Schwedt wysyła część produkcji do Wielkiej Brytanii. Część ładunku mogłaby być transportowana statkami morsko-rzecznymi do Szczecina, gdzie jednostki byłyby doładowywane.

- Nie zamierzamy być konkurencją dla Szczecina. Nasz port realizuje przeładunki na poziomie ok. 200 tys. ton, zdajemy sobie sprawę, że w porównaniu do Szczecina i Świnoujścia nie jest to dużo. Bardzo zależy nam na rozwijaniu współpracy i osiąganiu wspólnych korzyści- powiedział prezes portu w Schwedt Dieter Domschke.

- Jesteśmy bardzo zainteresowani rozwojem połączeń śródlądowych generujących przepływ potoków ładunkowych z/do naszych portów - stwierdził Jarosław Siergiej prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

Podczas rozmowy przedstawiciele ZMPSiŚ zwracali uwagę, że transport wodny jest nie tylko najtańszym rodzajem transportu, ale również najbardziej przyjaznym dla środowiska naturalnego i z tego powodu uzyskuje silne wsparcie Unii Europejskiej.

Prezes Siergiej podkreślał, że Szczecin ma doskonałe warunki naturalne, aby stać się jednym z najważniejszych portów obsługujących aglomerację berlińską. Zainteresowanie zacieśnieniem współpracy wyraził także kierujący działem eksploatacji portów Behala Michael Reimann.

- Wszelkie inicjatywy, których celem jest ożywienie polsko-niemieckich kontaktów gospodarczych z wykorzystaniem naszych portów mogą liczyć na naszą przychylność i wsparcie - powiedział na zakończenie wizyty Jarosław Siergiej.
Źródło: portalmorski.pl
#1 | koj dnia 14.07.2011 19:38
A Stoczni Szczecińskiej nie chcą "kupić"?
#2 | nawigator dnia 14.07.2011 19:53
W aspekcie rozwoju naszego portu- zkoda, że w Szczecinie nie ma już pływającego dźwigu (popularnego "Gucia"Wink. Sprawa jego sprzedaży negatywnie wpłynie na działalność wielu firm branży stoczniowej i morskiej w regionie, a co za tym idzie na rozwój i atrakcyjnośc Zespołu Portów Szczecin- Świnoujście

http://www.mmszczecin.pl/378388/2011/7/10/to-koniec--gucio-opuscil-szczecin?category=news

http://www.portalmorski.pl/artykul/index/bez-gucia-bieda/18889

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL