Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Niemcy odmładzają flotę odrzańskich lodołamaczyDrukuj

Odpowiedzialny za utrzymanie żeglugi na Odrze, niemiecki urząd Wasser und Schiffahrtsamt (WSA) Eberswalde wprowadził do eksploatacji nowy, rzeczny lodołamacz "Schwedt".

Jest to druga jednostka nowego typu, która dołączyła do wprowadzonego w ubiegłym roku lodołamacza "Kietz". Obecnie w budowie znajduje się jeszcze trzeci lodołamacz tego typu. Nowe lodołamacze to jednostki o długości 33,25 metra, szerokości 8,55 metra i zanurzeniu od 1,55 do 1,86 metra; obsługuje je 3-4 osobowa załoga.


Wodowanie

Lodołamacz Schwedt napędza czterosuwowy, średnioobrotowy silnik Diesla o mocy 1065 kW, typu 6DZC-750-179-A (K), dostarczony przez belgijskiego producenta ABC Diesel. Przekazuje on moc poprzez przekładnię Reintjes WAF 1543 na pojedynczą, czteroskrzydłową śrubę nastawną o średnicy 1,5 metra. Nowe niemieckie lodołamacze zbudowała stocznia J.G Hitzler Werft z Lauenburga, koszt jednej jednostki to 5 mln EUR.

Już w słuzbie na Odrze w pobliżu Schwedt w dniu 6.01.2011

Pierwszy z serii nowych lodołamaczy "Kietz" już sprawdził się w akcji pod koniec ubiegłego roku w trudnych warunkach lodowych na Dolnej Odrze. "Schwedt" także bierze już udział w kruszeniu lodów w czasie obecnej zimy.

"Schwedt" i "Kietz" zastąpiły dwa lodołamacze, które WSA Eberswalde eksploatował nieprzerwanie od roku 1958. Obecna flota lodołamaczy WSA Eberswalde liczy dziewięć jednostek, które we współpracy z flotą lodołamaczy polskich prowadzą akcję kruszenia lodów na Dolnej Odrze. W najbliższych latach realizowana będzie dalsza, stała modernizacja floty statków tak niezbędnych do zapewnienia swobodnego spływu lodów na tym odcinku Odry.
źródła: http://www.portalmorski.pl
http://www.ndr.de
http://www.schiffbilder.de
http://www.maritimejournal.com
#1 | jaknek80 dnia 18.02.2011 21:40
Panowie jak to jest że oni mają wszystko a unas nic się nie opłaca??!!!!????
#2 | Raku20 dnia 18.02.2011 22:28
A u nas są ale tylko plany, które za jakiś czas będą do wyrzucenia (zmiana rządu swoje zrobiła, teraz znowu wybory więc nic się nie zmieni). Niestety zamiast robić jak Niemcy po jednym statku co jakiś czas; u nas jest plan wykonać od razu bodajże 14 czy 20 sztuk(na Odrę i Wisłę), a to duże pieniądze, które można zaoszczędzić. W tym roku były słuchy o ruszeniu z budową ale pewnie to tylko mydlenie uszu z powodu powodzi!
#3 | Apis dnia 18.02.2011 22:38
Niemców Odra interesuje nie jako droga wodna ale zagrożenie powodziowe. Wydane na nowoczesne lodołamacze pieniądze zwrócą się szybko jako oszczędności na zmniejszeniu szkód powodziowych. Po niemieckiej stronie wyremontowano także zabudowę regulacyjną (ostrogi, opaski) uszkodzona pochodem lodów podczas minionych ostrych zim. Poprawa warunków nawigacyjnych umożliwiła więc wprowadzenie do służby lodołamaczy o większej mocy i zanurzeniu.
#4 | Raku20 dnia 18.02.2011 22:53
Apis 100% z tobą się zgadzam!Jakiś czas temu słyszałem o chęci pogłębienia przez Niemców kanału od hohensaaten do odry wsch(wraz z nią) aby omijać odrę i regalicę.Ponoć strona polska się na to nie zgodziła.Nie wiem ile w tym prawdy czy tylko plotka ale słuchy były.
#5 | ekolog dnia 20.02.2011 13:03
Na potwierdzenie słów Apisa o zainteresowaniu Niemców Odrą wyłącznie dla celów przeciwpowodziowych jest szykowane przez RZGW porozumienie Niemiecko-Polskie w sprawie Odry Granicznej.

Jednym z punktów tego porozumienia jest podniesienie przez stronę polską mostów w Szczecinie dla odblokowania portu w Schwedt w zamian za utrzymanie przez stronę niemiecką Odry Granicznej głębokości tranzytowej na poziomie 1,30 m

Te zapisy są z pewnością niekorzystne dla Polski:

1) Pogarszają sytuację portów Szczecin Świnoujście na rzecz poprawy sytuacji portów Schwedt i Rostock
2) Polska musi ponieść koszty podniesienia mostów w Szczecinie.
3) Głębokość 1,3 nie poprawia sytuacji żeglugowej (zgodnie z zapisami UE Odra Graniczna jest wpisana do sieci TEN-T i powinna mieć głębokość 2,5 m). Głębokość ta ułatwi pływanie lodołamaczy i przyniesie jedynie korzyści przeciwpowodziowe.
4) Poprawa spływu wody na Odrze Granicznej spowoduje totalną degradację Odry od Brzegu Dolnego do ujścia Nysy Łużyckiej

Poniżej informacja jak od roku 1990 rozbudowuje się port w Rostocku.
W roku 1991 port przeładowywał ok 3 mln ton
W roku 2003 port przeładowywał; ok 10 mln ton.
http://www.wsv.de...index.html

Bierzmy przykład z sąsiadów

Statystyka nie obejmuje okresu NRD. Jak się dowiadujemy w 1985 r. w Rostocku przeładunek sięgał blisko 20 mln t. Tę informację uzupełnił Pan Kapitan Skipper.

http://www.rostoc...ichte.html

Panie Kapitanie bardzo dziękuję. Cenie sobie Pana zaangażowanie i wiedzę.
Czy dobrze zauważyłem coraz mniej Pan komentuję. Proszę oderwać się czasami od dowodzenia statkiem i powiedzieć nam co słychać na Zachodzie.
#6 | 5 dnia 24.02.2011 09:57
@ekolog napisał:
Czy dobrze zauważyłem coraz mniej Pan komentuję.Proszę oderwać się czasami od dowodzenia statkiem i powiedzieć nam co słychać na Zachodzie.


Panie,a raczej Kolego @ekolog!
Jesteś jedynym ekologiem na tym forum, który mówi normalnym zrozumiałym dla wszystkich językiem.
Jesteś chyba jedynym w Polsce ekologim, który mówi o żegludze.
Jesteś jedynym, który coś dla tej branży, polskich dróg wodnych i innych cieków oprócz pisania coś robi.
Wiesz dobrze, że ludzi, którzy próbują robić coś konkretnego nie lubi się.
Ja jednak Cię lubię i tylko dlatego, że wyraziłeś chęć czytania tego co piszę (a jest to tutaj niepopularne) skomentuję lub napiszę od czasu do czasu o tym "zgniłym śródlądowym Zachodzie".

Pozdrawiam
Józek "Skipper" W.
#7 | Wojciech Rytter dnia 27.02.2011 14:54
Panowie Wodniacy.Dodam od siebie ze smutkiem,ze Plocka Stocznia przestaje istniec.Nie oplaci sie.Wyjscie z portu w Plocku jest tak zasypane ,ze nawet wytrawni sternicy maja problemy z wyprowadzaniem objektow.Bo po co poglebiac ,jak i tak nie ma ruchu w porcie.Taka jest prawda.Takich mamy wlodarzy.Wisla zarasta,zamula sie.Lepiej placic powodzianom odszkodowania i naprawiac watle waly,jak zrobic porzadek z poglebienie drog wodnych.Lepiej latac dziurawe drogi.....Niemcy wiedza i im sie oplaca trasport wodny.
#8 | Teos dnia 06.03.2011 19:41
Jeżeli kogoś interesują również inne lodołamacze podległe pod WSA Eberswalde to warto zajrzeć na stronę tego urzędu:
http://www.wsv.de/wsa-ebw/wir_ueber_uns/technik_wasserfahrzeuge/eisbrecher/datenblaetter/index.html
a tutaj jest obrazkowa historia budowy nowego lodołamacza:
http://www.wsv.de/wsa-ebw/wir_ueber_uns/bildarchive/bildarchiv_eisbrecherneubau/index.html

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL