Hydepark

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mkrakowiak74
03.10.2019
ZARZĄDZENIE NR 1/2019 DYREKTORA U Ż Ś WE WROCŁAWIU http://edziennik.m
alopolska.uw.gov.p
l/WDU_K/2019/6873/
akt.pdf

mkrakowiak74
01.10.2019
Pracownicy Centrum Operacyjnego w Poznaniu stworzyli graficzną prezentację aktualnych warunków żeglugowych. http://www.poznan.
rzgw.gov.pl/szlaki
-zeglowne/aktualne
-warunki-zeglugowe

Ziomal
27.09.2019

mkrakowiak74
24.09.2019

Ziomal
20.09.2019

Po co komu Kanał Ulgi w KrakowieDrukuj

  • Marek Zawadka
  • 07.01.2011 16:40:05
  • 2746 czytań
  •  4 komentarze
Powódź 2010 r. w dorzeczu Wisły należała do kategorii katastrofalnych. Sam Kraków ucierpiał też znacznie. Wydawałoby się, że to dobra chwila by doprowadzić inwestycje pod nazwą Kanał Ulgi do realizacji. Jednak dzisiejsza informacja z portalu gazeta.pl brzmi, że budowa ta jest "kontrowersyjna" a i "nieekonomiczna".

To dosyć dziwne dla śledzących sprawy związane z gospodarką wodną, zwłaszcza, że jeszcze niedawno pisano - i tutaj też - o budowie kanału Wisła - Odra ( Śląskim) o kanale Odra - Dunaj. Podobnież zainteresowane tymi inwestycjami było województwo małopolskie. A tu proszę. Budowa kanału Ulgi jest bez sensu według polityków, samorządowców itd...' target='_blank'>Link

Pełny artykuł z portalu znajduje się tutaj Link

"Dziennik Polski": - Rządowi brakuje pieniędzy na budowę drugiego odcinka, niezbędnej dla Krakowa, drogi ekspresowej S7. Tymczasem planuje się Kanał Krakowski, choć nie wiadomo, czy jest potrzebny - pisze gazeta.

Podczas gdy temat obwodnicy wciąż bulwersuje mieszkańców stolicy Małopolski i nie tylko, do piątku można zgłaszać uwagi na temat rządowego projektu "Program ochrony przed powodzią w dorzeczu górnej Wisły" na lata 2011-2030. Zakłada on, że kanał ulgi w Krakowie za 1,2 mld zł powstawałby po 2013 r.

Zdania w mieście są podzielone. Jedni uważają inwestycję drogową za ważniejszą i priorytetową, inni podkreślają funkcje ochronne kanału, jako jeden z elementów systemu przeciwpowodziowego miasta, obniżającego zagrożenie. Pojawiają się także sugestie, że za pieniądze na kanał ulgi można byłoby niemal dwa razy wyremontować wszystkie drogi w Krakowie.

Prezydent Krakowa zwrócił się do Ministerstwa Środowiska o ekspertyzę, czy kanał ulgi polepszy ochronę przeciwpowodziową. Zapytanie wysłano również do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, które przyjmuje uwagi dotyczące programu. Oponenci władz miasta zarzucają im niekompetencję. Samorząd sam powinien wiedzieć, czy kanał jest potrzebny a nie pytać resorty centralne. Zapytanie tym bardziej dziwne, że od ponad stu lat miasto rezerwuje na ów kanał tereny.

Kanał ulgi w Krakowie jest pomysłem Austriaków z przełomu XIX i XX wieku. Miałby mieć długość ok. 4,1 km i szerokości ok. 100 m. Odchodziłby od Wisły na wysokości Przegorzał, a następnie prowadziłby przez Zakrzówek i ujściem Wilgi z powrotem łączyłby się z rzeką. W takiej sytuacji Zakrzówek, Dębniki i Ludwinów stałyby się wyspą.

Kraków zamówił w 2008 r. dodatkową, zewnętrzną ekspertyzę, którą sporządziła austriacka firma za ok. 2,6 mln zł. Dokument dowodzi, że inwestycja byłaby nieekonomiczna. Specjaliści z Politechniki Warszawskiej na zlecenie miasta sporządzili koreferat, w którym uważają takie podsumowanie za niesłuszne i wytykają autorom raportu nieścisłości.

Wydano więc pieniądze na ekspertyzy, niedające jednoznacznej odpowiedzi - oburza się "Dziennik Polski".


Ostatnio jest wiele takich artykułów. A to o braku środków na autostrady i ekspresówki. A to o tym, że kolej nie wykorzysta wszystkich środków. Ja czytając ten portal tak się zastanawiam. Kto poza ludźmi tu wchodzącymi - i to nie wszystkimi wspiera pomysły związane z żeglugą śródlądową? Bo skoro nie ma pieniędzy na autostrady, nie potrafi wykorzystać swoich kolej to jak przekonać do swoich racji polityków? A Oni pół roku po powodzi na Wiśle mówią, że działania przeciwpowodziowe polegające na budowie kanału Ulgi są kontrowersyjne i nieekonomiczne.
#1 | koj dnia 08.01.2011 12:58
Co tu dużo pisać - "...od ponad stu lat miasto rezerwuje na ów kanał tereny" to jest główny problem. Lobby deweloperów w Krakowie działa prężnie. Tyle tam można nabudować w centrum miasta!!! To, że będzie jakaś powódź - a kogo to obchodzi - niech się martwią frajerzy którzy kupili lub kupią mieszkania na terenach zalewowych - trzeba się było ubezpieczyć - tak z pewnością powiedzą.

Pełny atrykuł z Dziennika Polskiego
http://www.dzienn...iedzy.html

Zacytuję tylko wypowiedź :

- Budowa kanału ulgi będzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Nie sprowadzajmy nieszczęścia do Krakowa, fundując sobie tak kosztowną inwestycję - alarmuje prof. Józef Dziopak z Politechniki Rzeszowskiej.

Brawo Panie Profesorze z Rzeszowa!!!!

Wychodzi na to, że Prezydent Krakowa musiał sięgnąć po autorytety z poza swojego miasta - wiadomo specjaliści z Krakowa się nie znają!!! i do tego mają inne zdanie na tą sprawę niż WŁADZA...

Chcę przekazać wyrazy szacunku dla pracowników naukowych Politechniki Krakowskiej - nie boją się mówić PRAWDY

Pozdrawiam
Zbyszek Siedlarz
#2 | P2J dnia 10.01.2011 23:14
Chyba trzeba jakąś akcję zorganizować? Zanim koalicja deweloperów i drogowców "skanibalizuje" temat.
#3 | aa1975 dnia 11.01.2011 14:55
Chyba trzeba jakąś akcję zorganizować? Zanim koalicja deweloperów i drogowców "skanibalizuje" temat.


Najlepszą akcję może zorganizować sama natura. Jak zaleje Kraków i zatopi pół miasta to przejrzą tam na oczy.
#4 | aa1975 dnia 31.07.2012 16:48
Pojawiają się także sugestie, że za pieniądze na kanał ulgi można byłoby niemal dwa razy wyremontować wszystkie drogi w Krakowie.


Taaak, tylko ze kaska idzie z UE, a to oznacza ze jest celowa, a to znowuż oznacza, ze jest ... nieprzesuwalna. Jeżeli UE zgodzi się wyłożyć kaskę na kanał, to albo powstanie za tą kaskę kanał, albo nic nie powstanie, bo kaska na kanał jest kaską na kanał a nie na coś innego. Jak by się rozmyślono z budowy kanału, to tej kasy nei da się na coś innego wykorzystać.

A poza tym kanał ma mieć 4km długości. Nie chce mi się wierzyć że za pieniądze na tak krótki kanał da się wyremontować więcej niż 20 km dróg, a sądzę że dróg w Krakowie jest ździebko więcej. Wyczuwam stęchły odór propagandy.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
  PRchecker.info Free counters!
Apis | Alhenag | Absolwenci TZS | Wierzbnik | Rada Kapitanów | PHP-Fusion PL